כפי שכבר הבטחנו לכם בכתבת "מה מחכה לנו ב-2024?" – היום מכונית הסדאן החשמלית BYD Seal הושקה בישראל. זה כבר הרכב החמישי של מותג BYD שמגיע לארץ, אחרי BYD ATTO 3, ה-BYD Han, ה-BYD Tang ו-BYD דולפין, ואנחנו צפויים לראות השנה גם את BYD Seal U והגרסה מתוחת הפנים של BYD טאנג.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
פלטפורמה חשמלית ייעודית
בדומה למרבית דגמי BYD האחרים, גם הסיל מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של המותג, שנקראת e 3.0. כרגיל, הדבר מאפשר יצירה של רכב שמתוכנן בראש ובראשונה להיות חשמלי – ולנצל בחוכמה את מרחב הפנים שלו, שטח האחסון (עוד על כך בהמשך) ואף האווירודינמיות שלו. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.
עיצוב BYD Seal
ה-BYD Seal מגיע מסדרת ה-Ocean של המותג, והוא אחיו של הדולפין שאנחנו כבר מכירים. יש לו קו עיצובי שונה וחדש, שנראה בהמשך גם ב-Seal U, עם פרונט במראה ה-"X Face" החדש של המותג.
הסיל מגיע עם אפשרות לבחירה בין 6 צבעים חיצוניים, ושניים פנימיים. יש לו חישוקי סגסוגת בגודל 19 אינץ' בשתי רמות הגימור, עיצוב אווירודינמי ופס של פנסי לד רציפים מאחור.
שתי רמות גימור ושני מנועים
BYD SEAL מגיע בשתי רמות גימור: גרסת ההנעה האחורית (Design) וגרסת ההנעלה הכפולה (Excellence). הן מגיעות עם מנועים חשמליים בהספק של 315 ו-530 כ"ס בהתאמה.
לדגם יש יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות בגרסת ההנעה האחורית, ו-3.8 בגרסת ההנעה הכפולה.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מערכת חשמלית
ל-BYD SEAL יש סוללת בלייד בגודל 82.5 קוט"ש בשתי הגרסאות, עם טווח נסיעה מירבי של 520-570 ק"מ, בהתאם לדגם (כאשר כרגיל, גרסת ההנעה האחורית היא זו שמסוגלת להגיע לטווח הגדול יותר מבין השניים). קצב הטעינה המירבי שלו הוא 11 קילוואט תלת פאזי בטעינה ביתית, ו-150 קילוואט בעמדה מהירה.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור והצצה פנימה
מבפנים, ה-SEAL מגיע עם תא נוסעים טכנולוגי מאוד, ומצויד בין השאר במסך המולטימדיה המתהפך שאנחנו כבר מכירים מדגמי המותג, קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, עדכונים באוויר, כרטיס NFC, ומערכת שמע עם 12 רמקולים.
הרכב כולל הפעם גם ידית העברת הילוכים מקריסטל, לצד 2 משטחי טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, גג זכוכית עם וילון בד, מושבי עור חשמליים מלפנים עם חימום ואיוורור, פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד. ברמת הגימור הבכירה הוא מגיע גם תצוגה עילית.
לראשונה במותג BYD, יש לו גם תא מטען קדמי בנפח 53 ליטר, שמתווסף לתא המטען האחורי שנפחו 400 ליטר. ולצד כל אלו, הוא כולל גם חיבור V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
מערכות בטיחות
הרכב קיבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP, וכולל מערכות בטיחות כמו אלו של הדולפין – ביניהן זיהוי נוכחות ילדים, הכנה למנעולי אלכוהול והתרעה בעת פתיחת דלתות. בנוסף ובהתאם לנאמר בידי היבואן, הוא הרכב היחיד בקטגוריה שמצויד ב-9 כריות אוויר, כולל הכרית החשובה בין הנהג והנוסע.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
מחיר BYD Seal
מחיר הרכב הוא 216,990 ש"ח לרמת הגימור Design בעלת ההנעה האחורית, ו-233,990 ש"ח לרמת הגימור בעלת ההנעה הכפולה.
המחיר אינו כולל אגרת רישוי, ויש תוספת מחיר בסך 5,500 ש"ח עבור שני הצבעים החיצוניים "Indigo Grey" ו"Shadow Green", כאשר שאר הצבעים הם ללא תוספת תשלום.
האחריות היא אותה האחריות החדשה שהוחלה לאחר הגעת דגם הדולפין ותקפה לכלל דגמי המותג שנמכרו אי פעם בארץ: אחריות בסיסית של 6 שנים או 150,000 ק"מ, אחריות סוללה 8 שנים או 200,000 ק"מ, ואחריות מנוע 8 שנים או 150,000 ק"מ (לפי המוקדם מביניהם).
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
רוצים לדבר על רכבי BYD? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי