מבחן רכב: BYD SEAL U החשמלי הוא קרוסאובר גדול ומרווח שאטרקטיבי למשפחות

BYD SEAL U החשמלי הוא הוא הדרך של המותג להציע לצרכן הישראלי רכב חשמלי משפחתי שימושי עם מפרט נדיב. לקחתי אותו למבחן רכב מקיף, והתוצאה לפניכם
מבחן BYD Seal U החשמלי – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מותג BYD הצליח להפוך תוך שנתיים לאחד השחקנים המשמעותיים בשוק הישראלי, ולא רק בזכות מחיר אטרקטיבי. אחרי שהביאו לנו דגמים כמו BYD ATTO 3, ה-BYD Han, ה-BYD Tang ו-BYD דולפין, החברה ממשיכה להתרחב עם הדגם השישי שלה בישראל – BYD SEAL U החשמלי, קרוסאובר נוח, שימושי, ומפתיע לטובה.

הסיל U מוצע בארץ בשתי רמות גימור – Comfort ו-Design. הדגם הושק רשמית בעולם בינואר 2024, זכה למתיחת פנים זריזה באוגוסט, ובספטמבר 2024 כבר הגיע לישראל. לאחר מכן הגיע גם אחיו מתצורת הינע אחרת – BYD Seal U פלאג אין – שגם אותו כבר בחנתי במגזין ותוכלו לצפות ולקרוא במבחן המלא שלו.

ה-SEAL U אולי נושא שם מוכר, אך אין לטעות – זה אינו אחיו של הסדאן הספורטיבי של החברה, BYD סיל. מדובר בקרוסאובר גדול שמגיע בתצורת חמש דלתות, מוכר בסין כ-"Song Plus EV", וה-U שבשמו מייצגת את המילה Utility. כלומר – שימושיות, מרחב, ונוחות. ותכף נראה שזה בהחלט מורגש. אז בואו נעבור על מה שהוא מציע.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבחן רכב BYD סיל U חשמלי
מבחן רכב BYD סיל U חשמלי

הפלטפורמה

בדומה למרבית דגמי BYD האחרים, גם הסיל U מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של המותג, שנקראת e 3.0. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.

מבחן רכב BYD סיל U חשמלי
מבחן רכב BYD סיל U חשמלי

עיצוב BYD סיל U החשמלי

מהרגע הראשון ברור שה-SEAL U לא בא לשחק – מדובר ברכב גדול, מרשים ונוכח. קווי העיצוב נקיים, עם גריל קדמי סגור בעיצוב אופייני לרכב חשמלי, פנסי LED מלפנים ומאחור, וחישוקי סגסוגת מעוצבים בגודל 19 אינץ'. למרות שהמראה הראשוני עשוי להטעות, הדגם מזכיר במידותיו את סקייוול ET5 יותר מאשר את סקודה אניאק, ואכן, התחושה הכללית היא של רכב גדול, גבוה ורחב. הכניסה לרכב והישיבה הגבוהה בו יוצרים תחושת שליטה ובטחון.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבחן דרכים BYD סיל U חשמלי
מבחן דרכים BYD סיל U חשמלי

מנוע

מתחת למכסה המנוע (ku טלסקופים שמקלים על הפתיחה) שוכן מנוע בהספק של 218 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים. לא מדובר ברכב ספורט, אבל האצה של 0 ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות לגמרי מספקת את הסחורה עבור קרוסאובר במשקל של כמעט שני טון.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

מנוע BYD סיל U חשמלי
מנוע BYD סיל U חשמלי

אזור הנוסעים מלפנים

תא הנהג של ה-SEAL U נוח, פונקציונלי ומעוצב היטב. המושבים, ההגה, לוח השעונים והקונסולה המרכזית מרופדים בעור טבעוני עם תפירה כפולה. עיצוב ידית ההילוכים בהשראת אוקיינוס, ומסך המולטימדיה המסתובב בגודל 15.6 אינץ' מוסיפים לתחושת החדשנות.

יש פה כל מה שצריך – ואפילו יותר: צמד מושבים קדמיים עם חימום ואיוורור (כולל זיכרון, הגבהה ופונקציית כניסה קלה במושב הנהגת), הגה מחומם, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מערכת שמע מבית Infinity עם 9 רמקולים (ברמת הגימור הזו), עוזרת קולית, משטח כפול לאחסון שני טלפונים ניידים, ושפע של חיבורים (כולל 2 יציאות USB-C). אפילו לפטישון חירום (שכולל גם סכין לחיתוך חגורת הבטיחות) יש מקום ייעודי בקונסולה.

מערכת המולטימדיה, שגודלה 12.8 אינץ', כוללת תמיכה אלחוטית ב-Apple CarPlay וב-Android Auto, עדכוני תוכנה מהאוויר, ותאורת אווירה דינאמית חד-גוונית.

אזור הנוסעים מלפנים
אזור הנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

SEAL U לא שוכח את הנוסעים במושב האחורי. הוא מציע מרחב עצום לרגליים, לראש ולכל הצדדים (בין השאר בזכות רצפה שטוחה), אפשרות לחיבור של 3 בוסטרים (פרקטי למשפחות עם שלושה ילדים), פתחי אוורור אחוריים, שקעי USB-C, חלונות כהים, ידיות ווויים, ומשענת יד מרכזית נוחה עם מחזיק כוסות.

אזור הנוסעים מאחור

אפליקציה

בין השאר, תוכלו לפתוח את הדגם עם NFC כאשר אתם מחוברים לאפליקציה של הרכב. וכן, הדגם מגיע עם אפליקציה ייעודית מבית המותג, שבדומה לדגמים חשמליים אחרים מאפשרת לכם לקבל נתונים על הרכב ולשלוט במערכות שונות. לא יצא לי להתנסות בה בעצמי, מפאת זמן צילום קצר.

סקירה BYD סיל U חשמלי
סקירה BYD סיל U חשמלי

תא המטען של BYD Seal U

תא המטען של הרכב נפתח חשמלית וכולל לא רק נפח נאה (425 ליטר, עד 1,440 ליטר לאחר קיפול מושבים), אלא גם פרטים קטנים אך חשובים – תאורה פנימית, קייס מעוצב לכבל הטעינה, ואף פתרון נגיש לשחרור כבל טעינה תקוע (תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך לשחרור כבל טעינה תקוע ברכב). ניכר שהשקיעו מחשבה ביישום שלו.

לדגם יש כושר גרירה מקסימלי של 750 ק"ג בלי בלמים, או 1,300 ק"ג עם בלמים.

תא המטען של BYD סיל U החשמלי
תא המטען של BYD סיל U החשמלי

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

ה-SEAL U מגיע עם סוללת ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) בטכנולוגיית הבלייד של BYD – שנחשבת לבטוחה, אמינה ועמידה במיוחד. בגרסת Comfort שבחנתי, גודל הסוללה היא 71.8 קוט"ש, ולה טווח מוצהר של 420 ק"מ.

קצב הטעינה המירבי של הסיל U הוא 11 קילוואט בטעינה ביתית, ו-115 קילוואט בעמדה מהירה. בקצב זה, תוכלו לטעון את הרכב בעמדה מהירה מ-10% ל-80% תוך כ-35 דקות. טעינה ביתית תארוך כאן מ-0 מוחלט ל-100% סדר גודל של כ-6 וחצי שעות. 

הרגנרציה ברכב נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה, ותוכלו לבחור בין שני מצבים – רגנרציה חלשה או חזקה. במהלך הנסיעה תוכלו לראות בלוח השעונים כמה קילוואט אתם טוענים או מנצלים. כרגיל, הייתי רוצה שיהיה כפתור פיזי לשליטה במצב הרגנרציה.

במהלך המבחן, השגתי טווח נסיעה של 365 ק"מ בין טעינות. וכפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, ותנהגו בו בצורה רגועה ומחושבת יותר, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן.

ולצד כל אלו, הוא כולל גם פונקציית V2L – כלומר, אפשרות להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים מהרכב. מדריך בנושא תוכלו למצוא בכתבת תרחיש עלטה שמפרטת מה תוכלו לעשות עם רכב חשמלי בזמן הפסקות חשמל ארוכות, והיא קיימת גם בגרסת וידאו.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

פתח הטעינה של BYD SEAL U
פתח הטעינה של BYD SEAL U

בטיחות ומערכות עזר

ה-SEAL U קיבל ציון מושלם של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP. הוא כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמות 360 מעלות עם תצוגה מעולה, בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, התרעת פתיחת דלת, שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תנועה חוצה, בקרת עייפות נהג, התרעת התנגשות אחורית וקדמית, שבע כריות אוויר, ועוד ועוד. רשימת הבטיחות ארוכה ומרשימה – וזה בהחלט מרגיע.

BYD סיל U סקירה
BYD סיל U סקירה

איך BYD סיל U החשמלית נוסעת?

ה-SEAL U לא מיועד למי שמחפש רכב ספורטיבי, אבל למי שרוצה רכב משפחתי רגוע – הוא מצוין. הבולמים על הצד הרך יותר, בידוד רעשי הרוח והכביש טוב מאוד, הישיבה גבוהה ומשרה ביטחון, פנסי הדרך מאירים היטב בלילות חשוכים, ותפעול הרכב פשוט ונוח – כולל שליטה נוחה מאוד בבקרת השיוט האדפטיבית באמצעות כפתורים על גבי גלגל ההגה. יש ארבעה מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל, ספורט ושלג), והמעבר ביניהם קליל בזכות בורר מצבי הנהיגה.

ביקורת רכב BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)

מחיר BYD SEAL U חשמלי

נכון לזמן צילום המבחן, מחיר גרסת Comfort עומד על כ-197,600 שקלים כולל אגרת רישוי (194,990 שקלים לפניה), וגרסת ה-Design עולה כ-219,600 שקלים. האחריות היא 3 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, ו-8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה.

סקירת רכב BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)
סקירת רכב BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)

סיכום מבחן BYD סיל U החשמלית

ה-BYD SEAL U הוא דגם מאוזן מאוד – הוא אולי לא מרגש או ספורטיבי במיוחד, אבל מציע חבילה שלמה: עיצוב נאה, אבזור מפנק, בטיחות מתקדמת, טווח סביר ושימושיות אמיתית למשפחה.

וכמו שאתם כבר יודעים, הוא מגיע גם בגרסת פלאג אין, למי שלא רוצה עדיין להתחייב לרכב חשמלי מלא. אם אתם מתלבטים באיזו גרסה לבחור, אתם מוזמנים לקרוא את מדריך רכב חשמלי ומדריך רכב פלאג אין באתר.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי BYD, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)
מבחן BYD Seal U חשמלי (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של BYD SEAL U

הספק המנוע של רכב המבחן: 218 כ"ס, הנעה קדמית

יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 9.3 שניות

גודל סוללה: 71.8 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 115 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-6 וחצי שעות

זמן טעינה מהירה: מ-10% ל-80% תוך כ-35 דקות

טווח מוצהר של רכב המבחן: 420 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 365 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן (גרסת הכניסה Comfort): 194,990 ש"ח

אחריות: 3 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 200,000 ק"מ על הסוללה.

שירות: רשת מרכזי השירות של שלמה מוטורס הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]