השקה: אופנועי CAKE החשמליים משוודיה נוחתים בישראל, החל מ-42,850 ש"ח

אופנועי קייק (CAKE) החשמליים והמינימליסטיים עושים את דרכם הארוכה משוודיה ומושקים רשמית בישראל - עם 4 דגמים ומחיר התחלתי של 42,900 ש"ח

אופנוע CAKE

למרות הגידול האדיר בתחום הרכב החשמלי בישראל, תחום האופנועים החשמליים גדל בקצב איטי באופן משמעותי: בעוד שכמות הרכבים החשמליים שנמכרה ב-2022 בישראל עברה את רף עשרת אלפים כלי הרכב, נמכרו בישראל מאות בודדות של כלים חשמליים בגזרת הדו גלגלי. למרות זאת, ולמרות שמרבית היבואנים לא ממהרים לדחוף את הענף קדימה, יבואן חדש נחת בישראל.

חברת NOICE (ר"ת NO Internal Combustion Engine) החלה בימים אלו, לאחר הכנה מרובה, ביבוא של אופנועי חברת CAKE השוודית. חברת CAKE הוקמה ב-2018 והיא שמה דגש מהותי על קיימות מצד אחד ושימוש בחומרים מתקדמים במיוחד מהצד השני כאשר התוצר הסופי אליו מכוונים בחברה הוא אופנועים חשמליים מינימליסטיים, מודולאריים וקלי משקל. בחברה מתגאים בכך שמרבית החלקים המוחלטת מהם מורכבים האופנועים מיוצרים אינהאוס – כלומר בייצור ופיתוח עצמאי לחלוטין של החברה.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

השקת אופנועי CAKE החשמליים – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
אופנוע חשמלי בפחות מדקה: השקת אופנועי CAKE בישראל

מתלבטים לגבי אופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!

מערך זהה של סוללה ומנוע עם שינויים קלים בין הדגמים

לפני שתחיל למנות את הדגמים הקיימים בליין-אפ הישראלי של חברת קייק, נציין את המשותף לכולם: שתי משפחות דגמים (KALK ו-OSA) ו-4 דגמים בסך הכל מכילים את אותו מנוע חשמלי, כאשר מנעד ההספקים נע בין 11 כוחות סוס ל-14.6 שהם המקסימום בקטגוריה זו. כלל אופנועי קייק מתאימים לרישיון A2 כך שגם מי שזה  עתה הגשים חלום בגיל 16 וגם מי שבגיל 45 החליט לעשות 3 שיעורים וטסט ולעבור לדו גלגלי יוכל לנהוג על כלי כזה (ולהנות בדרך מעלויות מוזלות של טסט וביטוח בגלל שמדובר בדו"ג חשמלי).

הסוללה בכלל הדגמים היא סוללה בגודל של 2.3 קוט"ש (2.6 קוט"ש ברוטו), אשר נטענת באמצעות מטען ביתי משקע קיר ומאפשרת טעינה של 0-80% מהסוללה בתוך שעתיים בלבד, וטעינה של 100% בתוך 3 שעות. ההינע הסופי מתבצע בהתאם לדגם באמצעות רצועת קוולאר או שרשרת חוליות, והדגמים מצויידים במערכת CBS לצד, כמובן, תקינה מלאה לתנועה בכביש. הטווח המוצהר של הדגמים עומד על עד 87 ק"מ.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

אופנוע CAKE חשמלי

&CAKE KALK

הדגם הבכיר ביותר במשפחת קייק הוא ה-&KALK. זהו הכלי המאובזר, המתקדם והיקר ביותר בליין: עינכם לא מטעות אתכם והוא מצוייד בבולמי אוויר (!) מתוצרת אוהלינס עם אפשרויות כיוונון ידני מלאות גם מלפנים וגם מאחור. כסטנדרט הוא מגיע עם צמיגים דו שימושיים, אותה סוללת 2.3 קוט"ש, הספק של 13.4 כ"ס והוא יוכל לגמוע טווח של עד 87 ק"מ או לאפשר במקום רכיבת שטח למשך 3 שעות כאשר משקלו של ה-&KALK עומד על 79 ק"ג בלבד. המחרשה ויחידות התאורה מודולריים ומתפרקים במידת הצורך בתוך דקות בודדות וללא צורך בשימוש בכלים כלשהם והסוללה נשלפת במידה ואין אפשרות להטעין בנקודת החנייה. מחירו של ה-&KALK עומד על 62,890 ש"ח, ואצל היבואן הקפידו לציין כי מדובר במחיר כמעט זהה למחיר הדגם באירופה לפני עלויות משלוח ומיסוי – מהלך שהיבואן המקומי נלחם עליו (המחירים של כלל הדגמים כמעט זהים – עם ההתאמות הנדרשות – למחירם באירופה).

&KALK

&CAKE KALK INK

הבא בתור בפלטפורמת ה-KALK הוא ה-&INK, שמתבסס על פלטפורמה זהה ל-&KALK אבל מציע מפרט קצת יותר "עממי" ומחיר נמוך יותר. במקום בולמי אוויר של אוהלינס יש לנו כאן בולמים סטנדרטיים שפותחו על ידי חברת CAKE עצמה, שלדה שחורה ומשקל עצמי של 87 ק"ג. נתוני ההספק של המנוע והטווח החשמלי בדגם זה זהים ל-&KALK, אך מחירו נמוך יותר: 52,980 ש"ח.

KALK&

CAKE KALK :WORK

הדגם השלישי במשפחה הוא גם החדש והעדכני ביותר בליין העולמי של קייק: כפי שניחשתם מהשם, מדובר באותה הפלטפורמה לדגמים לעיל אך כאן ישנה אוריינטציה גבוהה יותר דווקא לשימוש בשטח: דגם זה זהה לשניים האחרים במרבית הרכיבים (הבולמים זהים לאלו של ה-&INK), אך הספק המנוע כאן עומד על המקסימום הניתן ברמת הרישוי A2 והוא 14.6 כ"ס. דגם זה גם מגיע עם ג'אנטים בגודל 18 אינץ' וצמיגי שטח של קונטיננטל. מחירו של ה-WORK: נקבע על 57,890 ש"ח.

:WORK

+CAKE Ösa

ה-+OSA הוא האחרון בליין אפ הישראלי של קייק בשלב זה, והוא מגיע בפלטפורמה משל עצמו: כאן לא מדובר בכלי דו שימוש אלא בפלטפורמה מודולארית יחודיית שמאפשרת התאמה אישית גבוהה במיוחד של הכלי. השלדה של ה-+OSA ניתןת להתאמה באמצעות מהדקים שמהווים פטנט יחודי לחברת CAKE (תוכלו לראות אותם בסרטון מההשקה לעיל) והיא מאפשרת הרכבה של למשל סלי נשיאה, ארגז כלים, מנשא לגלשן, זוג מושבים או מושב בודד, ארגז שליחויות ועוד מאות אפשרויות שמותאמות לפלטפורמת ה-OSA. 

OSA+

משקלו של ה-+OSA עומד על 89 ק"ג, הטווח המוצהר שלו עומד על 84 ק"מ והסוללה הנשלפת כאן מצויידת אפילו גם בשקע 12 וולט ושקע USB לטעינת מכשירי חשמל שונים. ההספק כאן עומד על 12 כ"ס ובניגוד לשני הדגמים לעיל – ה-+OSA מיועד יותר להיות כלי עבודה. מחיר ה-+OSA עומד על 42,890 ש"ח, ונסיעה קצרצרה בחצר אולם התצוגה על דגם זה נתנה תחושה מעניינת ומסקרנת ובהחלט ייתכן שבעתיד נוכל לבחון את הכלים של חברת CAKE במבחן מקיף – אולי אפילו הראשון במגזין לאופנועים חשמליים.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על השקת אופנועי CAKE בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

:WORK