אחת החברות שפועלת בשקט יחסי בתחום ההינע האלטרנטיבי בארץ היא קרסו מוטורס. למרות היקפי המכירות הנאים של הרנו זואי לאורך שנותיה בארץ לצד הניסאן ליף, עד כה ליבואנית לא היה מענה הולם במידה מספקת למצב השוק שמתפתח בקצב מסחרר. בחודש ספטמבר הושקה בארץ הרנו ארקנה – ההיברידית הראשונה של הדגם בישראל, ובמהלך החודשים הקרובים צפויות לנחות בארץ גם זוג חשמליות אולטרה מסקרנות – רנו מגאן E והניסאן אריה.
אבל בקרסו לא קופאים על השמרים. לפני מספר שנים, החלה חדירה איטית של מותגי אוטובוסים סיניים לישראל, שלאט לאט החלה לסחוף אחריה חלקים נרחבים מהרוכשים עקב עלויות רכישה נמוכות משמעותית בהשוואה למותגים האירופאיים, לצד אמינות גבוה ביחס למה שהתרחש בעבר בעולם הרכב הכבד. כיום, נתח השוק של אוטובוסים סיניים (ובמיוחד חשמליים) גבוה במיוחד בארץ – ובדומה לתהליך שעבר שוק זה בעבר, שוק הרכב הפרטי עובר תהליך דומה – עוד ועוד יבואניות נכנסות למירוץ להשגת יבוא של מותגים נוספים, פחות מוכרים, מהמזרח הרחוק.
אז אחרי שהתוודענו לא מזמן כי קרסו תייבא את המותג הסיני צ'רי ארצה (אם כי בשלב הראשון ישווקו דגמי בנזין בלבד) – כעת אנו מתבשרים כי היבואנית רכשה 50% מחברת B-EV – אשר מחזיקה בזיכיון היבוא של יצרנית הרכב החשמלי הויאטנמית המסקרנת Vinfast. את Vinfast אנחנו מכירים כאן במגזין בין השאר בזכות היותה אחת מהמשקיעות הבולטות בסטרטאפ הישראלי סטורדוט.
חברת Vinfast עצמה הוקמה בוייאטנם בשנת 2017 והיא יצרנית הרכב הוייאטנאמית הראשונה שהחלה לפעול גם בשווקים מחוץ למדינת המוצא שלה. החברה תופסת המון כותרות בעולם הרכב החשמלי ונתפסת בעיני רבים כתחרות רעננה ומעניינת להשתלטות הסינית על עולם הרכב החשמלי. עד סוף שנת 2022 החברה צפויה לעצור לחלוטין ייצור רכבי בנזין (באופן גלובלי!), ולחברה ישנן סוכנויות מכירה לצד מרכזי מחקר ופיתוח בארה"ב, אירופה ואוסטרליה. דגמי החברה צפויים להגיע ב-2023 לישראל, ולקבל 10 שנות אחריות.
רוצים גם אתם לקבל עדכונים לגבי חדשת בעולם הרכב החשמלי לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הצטרפותה של קרסו מוטורס לבעלות על B-EV? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!