בסוף השנה שעברה הגיעה לישראל מכונית הסדאן צ'רי אריזו 8 פלאג אין, וכעת מצטרפת צלע נוספת למשפחה. זו לא אחרת מאשר צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (Chery Tiggo 8 Pro PHEV) – קרוסאובר 7 מקומות מרווח ומאובזר. הדגם מבוסס על Tiggo 8 Pro המונע בבנזין, אשר הפך בשנתיים האחרונות לאחד הדגמים הנמכרים בקטגוריית הקרוסאוברים עם שבעה מקומות בישראל, עם למעלה מ-11,500 מסירות. אז מה חשוב לדעת על הדגם, וכמה הוא עולה?
אביזרי חובה לרכב החשמלי והפלאג אין שלכם
עיצוב צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
ה-Tiggo 8 Pro פלאג אין כולל גריל קדמי ייחודי, עיצוב אווירודינמי מתקדם ותאורת LED חכמה. הרכב מצויד בג'אנטים קלים מסגסוגת אלומיניום בגודל 19 אינץ’, אשר משלימים את המראה האלגנטי שלו.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!
![Chery Tiggo 8 Pro PHEV (צילום: צ'רי)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20240929-185054-scaled.jpg)
מפרט טכני של צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
לרכב יש מערכת הינע פלאג אין בהספק כולל של 347 כ"ס, אשר מניעים את הגלגלים הקדמיים. המערכת משלבת מנוע בנזין 1.5 ליטר טורבו ושני מנועים חשמליים, אשר יחד מספקים ביצועים ויעילות מרבית. הדגם יכול להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 9 שניות.
מערכת זו מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 90 ק"מ, כך שבנסיעות עירוניות ניתן לנהוג ללא פליטת מזהמים וללא צורך בדלק כלל. מעבר לכך, בנסיעות משולבות, הודות למערכת ההנעה החכמה, ניתן להגיע לטווח נסיעה כולל של 1,100 ק"מ בין תדלוקים – נתון מרשים במיוחד לרכב בקטגוריה זו ובכלל.
צריכת הדלק המוצהרת של האוטו היא 5.9 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה במצב ההיברידי בלבד, ו-0.8 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה במצב המשולב עם סוללה טעונה במלואה. כמובן, שאם הנסיעה שלכם כולה אורכת פחות מ-90 ק"מ – תוכלו לעשות את רובה על חשמל בלבד.
ה-Tiggo 8 Pro פלאג אין מגיע עם סוללה בגודל 18.3 קוט"ש. הוא תומך בטעינה ביתית בהספק מירבי של 6.6 קילוואט, כמו שראינו בהרבה רכבי פלאג אין, המאפשרת להטעין את הרכב במלואו בבית תוך כ-3 שעות. בנוסף, הרכב כולל תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 40 קילוואט, כך שבתנאים המתאימים ניתן להטעין את הסוללה מ-30-80% תוך 20 דקות בלבד. חשוב לציין כי לא כל רכבי הפלאג-אין בישראל תומכים בטעינה מהירה, וזו נקודת חוזקה משמעותית של הדגם, המאפשרת ניצול מיטבי של ההנעה החשמלית.
ובאופן שאינו שגרתי לרכבי פלאג אין גם כן, אבל כן ראינו עוד מספר דגמים כאלו לאחרונה – הרכב תומך בהפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות פונקציית V2L. תוכלו לקרוא (ולשמוע) עוד על הנושא במדריך רכב חשמלי בתרחיש עלטה.
בטיגו 8 פלאג אין יש חמישה מצבי נהיגה שונים: מצב נסיעה חשמלית מלאה (EV), מצב היברידי חכם (HEV), וכן המצבים המוכרים Normal, Eco ו-Sport. חשוב לציין שהסוללה של הדגם מתוכננת כך שתמיד תישאר מלאה ב-17% לפחות, כך שתוכלו לנסוע במצב היברידי תמיד.
ובמקרה שהמפרט מצלצל לכם קצת מוכר, הדגם חולק הרבה היבטים עם ג'אקו 7 פלאג אין – שגם היא מבית מותג בבעלות צ'רי.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
![צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (צילום: פלאג מג)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20250202_112730-scaled.jpg)
איבזור צ'רי טיגו 8 פלאג אין
בהשוואה לגרסת הבנזין, תא הנוסעים של גרסת הפלאג אין שודרג משמעותית, הן מבחינת איכות החומרים והן ברמת האבזור והעיצוב הפנימי. במרכז הקונסולה ממוקם מסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ', לו יש עוזרת קולית דוברת עברית וקישוריות מלאה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכת השמע מבית SONY כוללת 12 רמקולים (בגרסת Ultimate), כאשר שניים מהרמקולים ממוקמים במשענת הראש של הנהג.
בנוסף, הרכב כולל תאורת אווירה צבעונית המשתנה בהתאם למצב הנהיגה, טעינה אלחוטית מקוררת לטלפון הנייד, ריפודי עור טבעוני, פונקציית כניסה והתנעה ללא מפתח, חימום להגה, שמשות אחוריות כהות, מראה מרכזית שמתכהה אוטומטית, סאנרוף, ועוד.
רמת הגימור הבכירה Ultimate מציעה בנוסף מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים עם פונקציית עיסוי ומשענת רגליים לנוסע הקדמי, זיכרון אוטומטי למראות הצד, ריפוד מושבים בצבע קפה, ועוד.
נפח תא המטען של הרכב הוא 193 ליטר, 1,179 ליטר עם שורת המושבים האחורית מקופלת, ו-1,930 ליטר בעת קיפול שתי שורות המושבים מאחור.
![צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (צילום: פלאג מג)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20250202_112349-scaled.jpg)
בטיחות ומערכות עזר
ה-Tiggo 8 Pro פלאג אין מגיע עם 9 כריות אוויר (ברמת גימור Ultimate) ו-15 מערכות סיוע לנהג. בין היתר, הדגם כולל בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, סיוע בזחילה בפקקים, התרעה על פתיחת דלת מסוכנת, וכן מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב – אשר לא הייתה קיימת בגרסת הבנזין.
אחד הפיצ’רים החדשניים הוא מערכת מצלמות 540°, המספקת נראות מקיפה לכל הכיוונים, כולל תצוגת שלדה שקופה, המאפשרת לנהג לראות את תנאי הדרך מתחת לרכב.
בנוסף, דגם Ultimate מציע תצוגה עילית (HUD) על השמשה הקדמית, המציגה לנהג מידע חשוב כמו מהירות, הנחיות ניווט והתראות בטיחות ללא צורך בהסרת המבט מהכביש.
![צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (צילום: יצרן)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20240929-185109.png)
מחיר צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין
צ'רי Tiggo 8 Pro פלאג אין זמינה בישראל בשתי רמות גימור. גרסת Noble עולה 199,990 ש"ח, ואילו גרסת Ultimate זמינה במחיר של 209,990 ש"ח. בנוסף, קיימת תוספת של 2,000 ש"ח עבור הצבעים המטאליים, כולל גוון ירוק בקבוק חדש ויוקרתי.
![צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (צילום: פלאג מג)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20250202_095123-scaled.jpg)
ומה עוד מצפה לנו במותג צ'רי בעתיד הקרוב?
בטח כבר שמתם לב למגמה העולה של רכבי הפלאג אין בישראל. כדי לעמוד בביקוש לדגמים מתצורות הינע שונות, היבואנית תביא לארץ את דגמי צ'רי בכלל תצורות ההינע – הנעה חשמלית, פלאג אין, היבירידית ובנזין.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.
רוצים לדבר על רכבי צ'רי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
![צ'רי טיגו 8 פרו פלאג אין (צילום: פלאג מג)](https://www.plugmag.co.il/wp-content/uploads/2025/02/20250202_112553-scaled.jpg)