על תחום הפיקאפים החשמליים דנו כאן לראשונה בפלאג מג בכתבה שנגעה לריביאן R1T החשמלית. הפיקאפ האמריקאי שהושק לפני מספר חודשים גרף שבחים מקיר לקיר בכל מי שסקר אותו ברחבי עולם עיתונות הרכב האמריקאית, והתחושה הייתה שריביאן עשתה לתחום הפיקאפים משהו דומה למה שטסלה עשתה לשוק הרכבים. טסלה גם היא (כבר מספר שנים) בדרך לשם עם הסייברטארק שלה, פורד פתחה לאחרונה את אפשרות ההזמנה ל-F150 לייטנינג החשמלי שלה (וסגרה את אפשרות ההזמנה מפאת חוסר יכולת לתת זמני אספקה מעבר לסוף שנת 2023), וכעת מנצלת שברולט את תערוכת CES 2022 בכדי להציג את השברולט סילברדו החשמלי.
בדומה לדגמים שצויינו לעיל, גם הסילברדו החשמלי החדש פותח כרכב חשמלי מאפס (ולא נעשה שימוש בפלטפורמה קיימת שעליה הולבשו מנוע חשמלי וסוללה). כרכב שכזה, הדגש כאן הוא לספק רכב עבודה גדול מהשורה הראשונה, עם טווח סביר, הרבה כוח, והרבה פיצ'רים מסביב. נתחיל מהטכני היבש והמוכר: הטווח המוצהר על ידי ג'נרל מוטורס (בעלת הבית של שברולט) עומד על כ-640 ק"מ. חשוב לציין כי מדובר בטווח מוצהר (ואופטימי) מטעם היצרנית, וייקח זמן עד שהרכב יעבור מבדקים בתקן WTLP אשר יתנו אינדיקציה יותר דומה לתנאי אמת של הטווח. התאוצה בגרסאות הבכירות של הסילברדו החשמלי מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך כ-4.5 שניות – נתון מרשים לרכב בגודל שכזה.
מידע מדוייק לגבי גודל הסוללה לא נמסר עדיין בידי ג'נרל מוטורס, אך ניתן להניח שאנחנו נראה כאן יחידה דומה מסוגה לזו שבהאמר החשמלי – מארז שמורכב מ-4 סוללות, כל אחת בגודל של כ-50 קוט"ש – מה שאומר שייתכן וזו תעמוד על גודל של 200 קוט"ש בקירוב. שתי גרסאות של הסילברדו החשמלי הוצגו בתערוכת CES 2022 – אחת כאופצית ברירת המחדל לרכב עבודה / ליסינג / ציים, והשנייה – מאובזרת ומעוצבת יותר. לא נמסרו בשלב זה פרטים מדוייקים של מפרטים בהתאם לרמות הגימור. מה שכן נמסר מטעם ג'נרל מוטורס הוא נושא הטעינה המהירה – השברולט סילברדו החשמלי יתמוך בטעינה מהירה בקצב של עד 350 קילו וואט (קצב שנכון להיום ישנה רק עמדה אחת בעולם שיכולה לספק – עמדת הטעינה המהירה של ABB).
להרחבה על נושא קצב טעינה וגודל סוללה – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
בחזית הרכב ניתן למצוא את תא האחסון המוכר מרכבים חשמליים רבים אחרים, האמבטיה האחורית מכילה לפי שברולט כמות מאוד מאוד גדולה של פונקציות ופיצ'רים מגניבים שיהיו אפקטיביים במיוחד ברכב עבודה שכזה. ישנו גם היגוי אחורי אקטיבי לגלגלים האחוריים, מתלי אוויר אדפטיביים, ויכולות מרשימות של משא וגרירה: הסילברדו החשמלי יוכל לגרור מטען של עד 5 טונות ברמת הגימור הבכירה (4 טונות בגרסה הבסיסית) ויכולת נשיאה של 650 ק"ג באמבטיה (600 בגרסה הבסיסית). שברולט תציג לאחר השקת הדגם גם גרסה שתוכל לגרור משקל של כ-10 טונות. לסילברדו החשמלי ישנו פיצ'ר חשוב מאוד נוסף – הוא יכול להתחבר למערכת החשמל של הבית / אתר העבודה ולספק חשמל בקיבלת של עד כ-10.5 קוט"ש במידת הצורך.
מבפנים, המראה דומה למה שאנחנו מכירים מרכבים חשמליים אחרים מיצרניות מסורתיות כיום – לוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול, עיצוב נאה לתא הנוסעים ומגוון תאי אחסון ופיצ'רים קטנים ויעילים כמו משטח טעינה אלחוטי לנייד. הדגם יאפשר גם נהיגה אוטונומית (אם כי לא נמסר מטעם ג'נרל מוטורס באיזה רמה במדוייק), וכמובן שיצוייד במגוון רחב של מערכות בטיחות.
ואיפה הזווית הישראלית? מערכת הנהיגה האוטונומית שתותמע בסילברדו החשמלי (וקיימת כבר בהאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס, ותעשה דרכה למספר דגמים חשמליים אחרים של ג'נרל מוטורס בשנים הקרובות כמו הקאדילק ליריק היוקרתי) היא מערכת שפותחה ממש כאן, במרכזי המחקר והפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל, ולקחו בפיתוחה חלק גם מומחי אוטונומיה בעלי שם עולמי.
השברולט סילברדו החשמלי החדש צפוי לצאת לשווקים במהלך שנת 2024, בהנחה שמשבר השבבים ירגע עד אז. התחרות שלו צפויה להיות קשה, היות והפורד F150 לייטנינג החשמלי אמור להגיע ללקוחות לפניו, והריביאן R1T מכה שורשים כבר בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזו, אך אנחנו בסך הכל התרשמנו. פרט מעניין נוסף שקשור לשוק המקומי – הסילברדו הוא אחד הפיקאפים האמריקאיים הנמכרים ביותר באופן עקבי בישראל בשנים האחרונות, ויהיה מעניין לראות אם הדגם החשמלי יגיע ארצה, איך יתומחר – וכיצד הקהל הנאמן של גרסאות הבנזין עם המנועים העצומים יגיב אליו. המחיר הצפוי לדגם הבסיסי – 39,000 דולרים.
את השברולט סילברדו החשמלי עדיין לא תוכלו לרכוש בישראל, אך אם אתם מתלבטים באופן כללי לגבי רכב חשמלי – המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר
מה דעתכם על השברולט סילברדו החשמלי? בואו לדבר איתנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי