יוצא לנו לכתוב על קונצרן סטלנטיס לא מעט: אם זה במסגרת הכתבה "מה מחכה לנו ב-2022", שם ל-PSA (בעלת הבית של פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS בין השאר) היו תוכניות מאוד גדולות, אם זה על ידי עדכונים שונים ומשונים על דגמי ג'יפ, דודג' איווקו או אלפא רומיאו – הקונצרן הענק מחזיק בבעלות על כמות אדירה של מותגים ונמצא באחזקה משותפת של PSA ופיאט-קרייזלר. אפילו סקרנו ממש בסופ"ש הנוכחי את הסיטרואן C4 החשמלית המעניינת, גם היא נצר לשושלת של הקונצרן הזה.
אבל הצלע האמריקאית של הקונצרן הזה – קרייזלר – בחרה בבמה של תערוכת CES 2022 בלאס ווגאס בכדי לסיים את שרשרת הטיזרים הארוכה שפרסמו בחברה, ולהציג את החשמלית הראשונה מתוצרתה. קרייזלר Airflow עושה שימוש בשם חשוב מההיסטוריה של קרייזלר – הרכב האחרון שנשא את השם הזה נמכר לציבור בין השנים 1934-1937, והוא נחשב חדשני לזמנו עקב מעטפת פלדה כמעט מלאה (בזמן שיצרנים מתחרים מארה"ב השתמשו בלא מעט חלקי עץ במעטפת הרכב) וחלוקת משקל שהגיעה לכמעט 50-50 ביחס שבין המשקל על הגלגלים הקדמיים לאחוריים.
יחד עם זאת, ל-Airflow הנוכחית אין שום דמיון נוסף לדגם המקורי, פרט לשם. מדובר כאן בקרוסאובר חשמלי גדול לו טווח מוצהר עפ"י קרייזלר של כ-640 ק"מ. בדומה להשקות אחרות שהתרחשו במסגרת תערוכת CES 2022, גם כאן לא חשפו בקרייזלר פרטים טכניים רבים – לא ידוע מה גודל הסוללה, ופרט לעובדה שהטווח לעיל הוא המוצהר – אנחנו גם יודעים כי הרכב יכלול יכולות נהיגה אוטונומיות נרחבות והנעה כפולה, אך שם זה נגמר.
בקרייזלר מתכננים להתחיל למכור את ה-Airflow החדשה לציבור הרחב בשנת 2025, כאשר בחברה מצהירים כי עד שנת 2028 כלל דגמי החברה יהיו חשמליים לחלוטין (הצהרה מסקרנת בהתחשב בכך שנכון להיום אין לקרייזלר ולו דגם חשמלי אחד לרפואה אשר נמכר כבר לציבור הרחב). בנוסף מצהירים בחברה כי הפלטפורמה שתשמש אותם למימוש כלל התוכניות האלו תהיה כזו שתאפשר לרכבים טווחים של 800 ק"מ בין טעינות – משהו שכיום אנחנו רואים רק ברכבי יוקרה חשמליים דוגמאת הלוסיד אייר או המרצדס EQS.
מעוניינים ברכב חשמלי אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר
מה דעתכם על הקרייזלר Airflow החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של המגזין – עוברים לרכב חשמלי