סיטרואן לא מתעלמת מתחום הרכב החשמלי, וכחלק מקונצרן סטלניס – שמחזיק בבעלותו בין השאר את חברת האם, פיג'ו-סיטרואן, החברה פועלת במרץ בעולם זה. ביולי השנה הושקה בארץ הסיטרואן C4 החשמלית, שזוכה להצלחה ברחבי אירופה עם נתוני מכירות מצויינים, וממש לאחרונה גם דיווחנו על תחילת השיווק של הסיטרואן C5X פלאג אין באירופה – דגם שכרגע עדיין לא ברור מתי יגיע ארצה. כעת, קרוב לשנה אחרי ההצגה הרשמית שלו, סיטרואן מתחילה במכירות הברלינגו החשמלי.
בדומה להשקה האחרונה של רנו משאיות, גם כאן – היות ומדובר בכלי עבודה, ולא ברכב סטנדרטי לשימוש פרטי, הברלינגו החשמלית מציגה נתונים שאנחנו פחות רגילים לראות – ברכב ישנה סוללה בגודל של 50 קוט"ש, אשר מספיקה לטענת היצרנית לכ-275 קילומטרים. נתונים אלו, למי שנוהג ברכב חשמלי פרטי, נראים נמוכים – אך חשוב לזכור שהיות ומדובר בכלי עבודה, רכב כזה יכול לבצע מסלול יומי שכולו עובר אך ורק בתחומי סביבה עירונית, ובהתאם לכך גם טווח הסוללה יאפשר לו נסיעה סבירה לחלוטין בתנאים המדוברים.
נושא הטעינה לא הוזנח בברלינגו החשמלית – ופרט לאפשרות טעינה מהירה בקצב של כ-100 קילו וואט (קצב שיאפשר טעינה ל-80% בתוך כחצי שעה), הברלינגו תאפשר גם טעינה בעמדה ביתית או ציבורית בקצב של עד 22 קילו וואט – מה שיאפשר טעינה מלאה של הסוללה בכ-4 שעות לערך (להסבר מורחב על הספקי טעינה וגדלי סוללה, מומלץ לעיין במדריך לגודל סוללה והספקי טעינה).
מבחינת היכולות, בסיטרואן מצהירים כי הברלינגו החשמלית תוכל לשאת משקל זהה לזה של גרסאת הדיזל – 800 ק"ג – ונפח הרכב לא נפגע כתוצאה מההמרה החשמלית, בגלל שהסוללות שוכנות בתחתית הרכב. הברלינגו החשמלית תוצע באורך של 4.55 מטרים או 4.85 מטרים, וב-5 גרסאות שונות – חלקן סגורות עם מטען, חלקן להסעת נוסעים, וחלקן עם שתי האפשרויות. דוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן, מתכננת לשווק את הברלינגו החשמלית בישראל, ולמרות שהמועד הסופי טרם נקבע – ייתכן מאוד והמכירות יתחילו כבר ב-2022, בדומה לאופל אסטרה פלאג אין. מחיר יפורסם בסמוך למועד השקת הרכב בישראל.
מתלבטים אם רכב חשמלי יוכל להתאם לעסק שלכם? קראו את המדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג
בקבוצת הפייסבוק הרשמית של המגזין, עוברים לרכב חשמלי, תוכלו להתעדכן במידע רב על רכבים חשמליים מסחריים נוספים