הסיפור של דאצ'יה הוא סיפור מאוד מעניין – מדובר ביצרנית רכב רומנית במקורה, וב-1999 היא נמכרה לקונצרן רנו-ניסאן. כיום, החברה משמשת כיצרנית הרכבים הבסיסיים ביותר של הקונצרן, באמצעות שימוש בפלטפורמות ישנות של רנו, והיא זוכה להיקפי מכירות לא רעים באירופה ובארץ עקב תמורה גבוהה למחיר באופן יחסי יחד עם היצע רכבים לא נפוץ, כמו למשל ג'יפון ידני עם מנוע דיזל (הדאסטר).
יחד עם זאת, החברה לא קופאת על השמרים, וגם במשרדי דאצ'יה יודעים שהמהפכה החשמלית בדרך. בתוך יצרנית רכבים בסיסיים, אין לנו ציפיות לראות רכב קונספט פסיכי דוגמאת האודי גרנדספיר, או מכונית מנהלים גדולה דוגמאת המרצדס EQE, אבל במינימום ציפיות שלנו דאצ'יה כן עומדת, והיא מציגה בתערוכת מינכן 2021 את הדגם ההיברידי הראשון בתולדותיה. זהו הדאצ'יה ג'וגר, כלאה בבין ג'יפון למיניוואן, עם שבעה מקומות, ומנוע היברידי.
מערכת ההינע של הדאצ'יה ג'וגר לא חדשה – מדובר במערכת שכבר קיימת על המדף ברנו, ומשמשת את הרנו קליאו היבריד (שלא מגיעה ארצה). למערכת זו מנוע 1600 סמ"ק בנזין, יחד עם מנוע חשמלי וסוללה בגודל 1.2 קוט"ש עם חיבור לגיר רובוטי, שיופיע כמובן בדאצ'יה. השימוש במערכת הינע קיימת יאפשר, כמו בדגמים אחרים של דאצ'יה, הוזלה במחירו באופן יחסי למתחרים אחרים בסגמנט זה.
דאצ'יה עדיין לא שחררה נתונים לגבי ההספק של המנוע בג'וגר, והרכב יושק בשנת 2022 באירופה כמודל 2023. יהיה מעניין לראות אם יגיע ארצה, ובמידה וכן – כיצד יתומחר. סגמנט רכבי שבעת המושבים הוא סגמנט מבוקש מאוד בארץ, וההיצע ההיברידי, החשמלי או היצע הפלאג אין בקטגוריה הזו קטן מאוד, ובדרך כלל יקר מאוד באופן יחסי, לכן נוכחות של רכב זול יכולה לעשות המון טוב לקטגוריה.
רוצים לדעת עוד על הנושא? המדריך לרכב היברידי מחכה לכם
מחפשים כבר עכשיו רכב 7 מקומות היברידי? בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ בנושא עם אלפי בעלי רכבים היברידיים אחרים