בניגוד לעולם הרכב, אשר שועט אל עבר חישמול מלא במהירות אדירה, המצב בתחום הדו גלגלי רחוק מכך. יצרניות מסורתיות גדולות אינן ממהרות בנושא, ולכך יכולות להיות מגוון רב של סיבות – חלקן קשורות ישירות לתחום החשמלי (עלויות פיתוח וייצור גבוהות, מחירים גבוהים לצרכן הסופי) וחלקן קשורות להעדר רגולציה מספקת (אין עדיין קביעה אבסולוטית של גורם רגולטורי גדול כי החל משנת X לא יהיה ניתן למכור יותר אופנועים בעלי מנוע בעירה פנימית).
לכך גם מצטרפת בעיית המסורת אצל חלק מהיצרניות: ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות דגמי אופנועים בצורה מסורתית כלשהי, כאשר בדרך כלל מדובר בתצורת מנוע שמלווה את היצרנית מאז ומעולם ומבדלת אותה (יחד עם פרמטרים רבים אחרים נוספים) אל מול היצרניות המתחרות. תופעה זו נפוצה בעיקר בקרב יצרניות אירופאיות ואמריקאיות, וניתן למנות בה את הארלי דייוידסון, שבאופן מסורתי מייצרת מנועים בתצורת V (זווית של 45 מעלות בקירוב בין הצילינדרים), מוטוגוצי אשר מייצרת מנועי V אופקיים (במצב זה הצילינדרים בולטים מצידי האופנוע), BMW – אשר חלק מדגמיה הבכירים מגיעים עם מנועי בוקסר (צילינדרים בולטים מצידי האופנוע עם זווית של 180 מעלות בינהם), ודוקאטי – לה חיבה יתרה למנועי L (אפשר לכנות מנועים אלו בגסות כמנועי V עם זווית של 90 מעלות בין הצילינדרים, ועל כן הכינוי L-Twin). אובדן אותה מסורת משול לאובדן של חלק ניכר מהזהות של היצרנית, וייתכן וזו היא סיבה נוספת מדוע אנחנו לא רואים יותר מידי פעילות בתחום זה (להוציא את ה-LiveWire של הארלי דייוידסון, והקטנוע ה-CE-04 של BMW).
למרות החשש מאובדן המסורת, ואולי אפילו מהכרח מסויים: דוקאטי מציגה סוף סוף כלי חשמלי ראשון מתוצרתה. מדובר למעשה בפרי של זכיית דוקאטי כספקית האופנועים בסדרת מירוצי ה-MotoE (ובכך מחליפה דוקאטי את הספקית הקודמת, אנרג'יקה), וזו מציגה כעת את האופנוע החשמלי הראשון פרי פיתוחה, אשר ישמש את רוכבי המירוצים של מירוצי ה-MotoE באופן בלעדי.
הדגם הוא אב-טיפוס חשמלי אשר עונה לשם V21L Prototype, ומה שמפתיע במיוחד הוא כי עברו בסך הכל חודשיים מאז ההודעה על הזכייה של דוקאטי בחוזה האספקה לליגת המירוצים הזו. על אף התמונות (גילוי נאות – עף לנו הפוני מהעיצוב של הדוקאטי החשמלי הזה), דוקאטי לא שחררה פרטים רבים, ופרט לנתון ההספק – שעומד על 147 כ"ס ולעובדה שדוקאטי ציינה כי המנוע החשמלי צפוי להיות מקורר נוזל, אין שום נתונים קונקרטיים נוספים, ואת השאר ניתן לשער על פי מה שרואים בתמונות: שימוש נרחב בחלקי קרבון (מה שצפוי להפוך את האופנוע הזה לקל משקל באופן יחסי), בולמים מתוצרת אוהלינס ובלמים מתוצרת ברמבו, ו… זהו בעצם. כעת נותר לנו רק לחכות לקבל פרטים נוספים מדוקאטי, ולקוות שנראה את יצירת האומנות הזאת במירוצים במהרה בימינו.
את הדוקאטי V2L לא תוכלו ככל הנראה לרכוש בקרוב, אך המדריך לאופנוע חשמלי יוכל לעשות לכם סדר!
מה דעתכם על הדוקאטי V2L? והאם אנחנו יכולים לבנות על דוקאטי להתחיל לטפטף לנו דגמים חשמליים בעתיד הנראה לעין? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי