בין ימי הזיכרון והחגים תדירות הכתבות פוחתת, אבל אין סיכוי שנשאיר אתכם בלי שום עדכונים. אם תרצו להתעדכן בקצרה בחדשות הרכב החשמלי, הכתבה הזו היא בשבילכם. השבוע יפורסמו שתי כתבות עדכונים מהסופ"ש, וזו הראשונה מביניהן. היא מתמקדת בתחום פורח ומסקרן – משאיות חשמליות. אז מה קרה בתחום הרכב הכבד החשמלי בשבוע האחרון?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
טסלה סמי מגיעה ללקוחות חדשים
נתחיל מחדשות טיפה יותר ישנות, לגבי הרחבת השימוש במשאית החשמלית טסלה סמי, עליה תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה המקושרת. טסלה סמי נצפתה בידיהם של לקוחות חדשים, שאינם תאגיד פפסיקו או טסלה עצמה. ולמי שלא זוכר, המשאית החשמלית החלה בייצור לפני יותר משנה, אך קצב חדירתה לשוק היה אטי למדי. נכון לאוקטובר 2023 הידוע לשמצה, טסלה ייצרה רק 70 משאיות, שרובן ככולן שימשו רק את תאגידו פפסי המדובר.
אך כעת יש לנו חדשות טובות, כי סופסוף נצפה לקוח חדש שעושה שימוש בטסלה סמי: Sysco, המהווה את אחת ממפיצות המזון המובילות בארה"ב. החברה שריינה 50 משאיות עוד בשנת 2017, וכעת נצפתה משתמשת בהן. בנוסף, לאחרונה דווח כי גם חברת ההובלות האמריקאית Martin Brower מריצה פיילוט עם הדגם.
החברה עצמה מצהירה שבסוף השנה הבאה קצב הייצור של המשאיות יוגבר, וכי בשנת 2026 הן יגיעו לקהל לקוחות רחב יותר. עם טווח נסיעה של 800 ק"מ בין טעינות (עבור משאית שסוחבת משא), אנחנו מקווים שטסלה סמי תמצא עוד לקוחות רבים במהרה, ותקדם את תחום רכבי המשא החשמליים.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
אמזון משתמשת במשאיות סמי טריילר חשמליות בקליפורניה
נכון להיום, אמזון משתמשת בוואנים חשמליים של ריביאן ופורד על מנת לבצע חלק מההובלות היבשתיות שלה. כעת, ולראשונה בתולדותיה, היא רותמת את המשאית החשמלית של וולוו לצי המסחרי שלה. המשאית נקראת וולוו VNR, ויש לה טווח נסיעה מקסימלי של 442 ק"מ עם משקל משולב מירבי של 37,194 ק"ג (כולל המשאית עצמה). יש לה גם מערכות בטיחות שמוכרות לנו מדגמי וולוו אחרים, דוגמת מערכת אקטיבית למניעת התנגשויות, זיהוי רכבים בשטח מת, אזהרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. גם כאן, תוכלו לקבל מידע נוסף על המשאית בכתבה המקושרת.
הסיבה המוצהרת לבחירה במשאית חשמלית היא הרצון של אמזון לעמוד בהתחייבותה להפחית את פליטות הפחמן שלה. בפועל, תחום הרכב הכבד הוא תחום מזהם בהחלט, עד כדי כך שממשלת קליפורניה אוסרת בחוק שימוש ברכבי הובלות מבוססי דיזל. כך שבין כה וכה, לא הייתה לאמזון ברירה אלא להשתדרג לצי המשאיות החשמליות הגדול בתולדותיה. עם או בלי חקיקה מחייבת, זהו צעד מבורך.
היצרנית Daimler Truck חשפה משאית חשמלית אוטונומית ראשונה
יצרנית הרכב המסחרי Daimler Truck חושפת לראשונה משאית סמי טריילר חשמלית עם יכולות נהיגה אוטונומיות. מדובר ביצרנית גרמנית שנוסדה בשנת 2019, וחברת מרצדס בנץ היא בעלת השליטה הגדולה ביותר בה. לכן, לא מפתיע שהם מתקדמים לתחום הנהיגה האוטונומית, בדומה למערכת הנהיגה האוטונומית שחברת מרצדס הציגה ברכביה הפרטיים בספטמבר האחרון. אז היה מדובר במערכת SAE ברמה 3 הראשונה בעולם שמאושרת לשימוש פרטי, ומתאימה לשוק האמריקאי.
במקרה של המשאית החשמלית שלנו, מדובר בנהיגה אוטונומית ברמה 4, שנחשבת לאוטונומית לחלוטין. וכן, עדיין נדרש שנהג ישב מאחורי ההגה, כאמצעי זהירות נוסף. התוכנה מגיעה מבית Torc Robotics‘, ויחד עם החברה הם שואפים להטמיע את היכולות בכמה שיותר סוגי משאיות.
משאית הסמי טריילר החשמלית שתאובזר בהמשך במערכת הנהיגה האוטונומית נקראת eCascadia. היא נכנסה לייצור בשנת 2022 וכעת משמשת יותר מ-55 ציים ברכבי ארה"ב בגרסתה החשמלית והלא אוטונומית. המשאית מציעה מגוון טווחי נסיעה אפשריים – 250, 350 ו-370 ק"מ – וסוללתה יכולה להיטען ל-80% תוך כ-90 דקות. בגרסה עם יכולות הנהיגה העצמאיות, הקסקדיה החשמלית צפויה לחדור לשוק האמריקאי עד שנת 2027.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
מעוניינים להתייעץ לגבי רכבים חשמליים או משאיות חשמליות? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי, פלאג אין והיברידי