חדשות רכב חשמלי בקצרה: טסלה, קאדילק, מרצדס וקונצרן סטלנטיס בכותרות

חדשות רכב חשמלי בקצרה, בואו נדבר קצת על מה שקרה בסופ"ש בתחום הרכב החשמלי ומעניין אותנו. הפעם - טסלה, קאדילק, מרצדס וקונצרן סטלנטיס בכותרות

תחילת השבוע הוא הזדמנות טובה להתעדכן בחדשות בתחום הרכב, וספציפית – רכב חשמלי. אז מה היה לנו בסופ"ש ומה היא הסערה סביב טסלה סופרצ'ארג'ר, ההצהרה של קאדילק שלא תעבור לייצר רכבים חשמליים בלבד עד 2030, והדו"חות הכספיים של מרצדס וקונצרן סטלנטיס? הכל בכתבה הבאה.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

טסלה מודל 3 2024 (צילום: אתר טסלה)
טסלה סופרצ'ארג'ר בפעולה עם מודל 3 החדשה (צילום: אתר טסלה)

סערת הסופרצ'ארג'ר של טסלה

בתחילת השבוע שעבר, טסלה פיטרה בפתאומיות את כל צוות ה-Supercharging שלה, מה שהוביל להאטה מיידית בעבודה בגזרת הטסלה סופרצ'ארג'ר – אחת המחלקות המובילות בטסלה עד היום. ההתנהלות של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, מוצגת גם כאן כפזיזה וחסרת אחריות, בעיקר כי לא הוזכרה סיבה ממשית לפטר בין לילה מחלקה שלמה שנחוצה לחברה. על פי ההצהרות, יותר מ-10% מעובדי החברה יפוטרו בסבב הזה.

במהלך הסופ"ש גם נשלח מכתב משונה לספקי הפרויקט, שקורא להם להיעזר בסבלנות עד לקבלת התשלום על עבודתם, היות והחברה עוברת כרגע ייעול ותיעדוף פרויקטים. למרות שהמנכ"ל הכריז כי פעילות הסופרצ'ארג'רים לא תסתיים – בחלק מהמקומות בעולם, דוגמת אוסטרליה, הקמות של תחנות סופרצ'ארג'ר חדשות נעצרו ובוטלו. כרגע עוד לא ידוע איך המהלך ישפיע על ישראל, והעולם כולו בסך הכל די מבולבל ביחס לצעד הבא שטסלה תנקוט.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

קאדילק חוזרת בה מההצהרה לייצר רק רכבים חשמליים עד 2030

בדומה ליצרניות רכב אחרות שהבטיחו הבטחות גדולות משהן יכולות לקיים, גם מותג קאדילק מחשב מסלול מחדש. המותג נמצא בבעלות ג'נרל מוטורס, לצד מותגים כמו ביואיק ושברולט. לפני כמעט שלוש שנים יצא לאוויר העולם קאדילק ליריק החשמלי, והמותג הציג בחודש אוגוסט האחרון רכב חשמלי נוסף – קאדילק אסקלייד IQ, שטרם הגיע לייצור.

במרכז הפיתוח של החברה נמצאים גם דגמים חשמליים חדשים שצפויים להגיע אי שם בעתיד, דוגמת OPTIQ (הגרסה המוקטנת והמוזלת של הליריק); קרוסאובר עם שלוש שורות מושבים בשם VISTIQ; ו-CELESTIQ היוקרתי העשוי בעבודת יד – תמורת לא פחות מ-340 אלף דולר.

למרות הכותרת הדרמטית, כל הסיפור הוא שמותג היוקרה לא ויתר על תוכניותיו להמשיך לקדם את תחום הרכב החשמלי בסגמנטים שונים – אבל בנוסף להם, הוא ימשיך להציע רכבי בערה פנימית בעתיד הנראה לעין (כאשר תקופת הזמן המוצהרת והלא כל כך קונקרטית היא "למשך מספר שנים"). לטענת החברה, ההחלטה נובעת מהרצון של קהל הלקוחות להמשיך לרכוש גם רכבי בנזין כרגע.

בהנחה שהחברה באמת תמשיך לייצר רכבים חשמליים, אין לנו מה להאשים מותג רכב בכך שהוא רוצה למכור כמה שיותר יחידות מדי רבעון – ומעוניין לקלוע לרצונם של קהל הלקוחות העיקרי שלו.

קאדילק אסקלייד IQ החשמלית. (צילום: יצרן)
קאדילק אסקלייד IQ החשמלית (צילום: יצרן)

מכירות הרכב צונחות ברבעון הזה – אך אחוז הרכבים החשמליים בעולם עולה

יצרניות הרכב פרסמו את הדו"חות הרבעוניים שלהן, ואנחנו נתמקד בשניים מתוך המכלול הענק הזה. לפי הדו"חות הרבעוניים של מותג מרצדס וקונצרן סטלנטיס, המכירות צנחו ברבעון הראשון של 2024 – אך אחוז הדגמים החשמליים ביחס לסך מכירות הרכב בעולם עולה.

במרצדס הוצג רווח של 3.86 מיליארד יורו (לפני מיסוי) במהלך הרבעון, המהווה ירידה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בו החברה הרוויחה 5.5 מיליארד יורו לפני מיסוי. מבחינת שיטות ההנעה האלטרנטיביות, גם כאן חלה ירידה של 2% במכירות רכבים חשמליים, ו-8% במכירות רכבי פלאגאין. אך חלקם של רכבים אלו בפורטפוליו של מרצדס דווקא עלה במהלך הרבעון ל-19.5% (לעומת 18.2% בשנה שעברה). העלייה מיוחסת בעיקר לרכבי פלאגאין.

עם הכנסות נטו של 41.7 מיליארד יורו, ברבעון הראשון של השנה ההכנסות של קונצרן סטלנטיס ירדו ב-12%. אך היות ומכירות הרכב החשמלי העולמיות עלו – כך שהיא אופטימית ביחס לתחזיות הצמיחה ברבעון השני של השנה.

ברחבי העולם, מכירות הרכבים החשמליים עלו ב-21%, ומכירות רכבי הפלאג אין בצפון אמריקה צמחו ב-79% משנה לשנה. בארץ הגענו בחודש אפריל 2024 לקצת יותר מ-25% אחוז רכבים חשמליים מסך המסירות של מכוניות חדשות בשוק הרכב – כך שהמגמה היא אופטימית מאוד גם מבחינתנו.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

מרצדס E-Class החדשה (צילום: מרצדס בנץ)
מרצדס E-Class פלאגאין החדשה (צילום: מרצדס בנץ)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבים חשמליים? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי, פלאג אין והיברידי

קראו את הכתבה המלאה וצפו בסרטון: מה מחכה לנו ב-2024 בתחום הרכב החשמלי?