בשבוע שעבר הייתה לנו כתבה שמתמקדת אך ורק בחדשות טסלה, וגם בסיכום חדשות הסופ"ש המותג חוזר לכותרות. אבל זה לא הכל, כי נדבר גם על דגם חדש של מותג זיקר – זיקר 7X. ואם תרצו לקרוא עוד כמה חדשות מתומצתות, בכתבות הקודמות בסדרה תוכלו להיחשף למידע מעניין על משאיות חשמליות, פשיטות רגל ורווחים, טסלה מרצדס קונצרן סטלנטיס וקאדילק, ועוד מגוון נושאים. אז בואו נתחיל.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
טסלה משיקה את טסלה מודל 3 לונג ריינג' בהנעה אחורית
פחות מחודשיים לאחר היציאה לשוק של טסלה מודל 3 פרפורמנס, המותג משיק בארה"ב את האופציה השנייה הזולה ביותר בכלל ההיצע שלו: טסלה מודל 3 לונג ריינג' ("ארוך טווח") בהנעה אחורית. למרות הפרסומים על מחיר התחלתי של 29,990 דולר, בפועל באתר ההזמנות מחיר הדגם מתחיל מ-42,490 דולר (שהם כ-154 אלף ש"ח). ומבחינת מרחק הנסיעה? הוא מאפשר נסיעה לטווח מוצהר מירבי של 584 ק"מ בין טעינות. האופציה הזו מתאימה למי מהצרכנים שלא מוכרחים לרכוש רכב עם הנעה כפולה (שמייקרת את מחירו ומקצרת את טווח הנסיעה), אבל כן מעוניינים בטווח בפועל של כ-500 ק"מ – ובביצועים של רכב בעל הנעה אחורית.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
טסלה הורידה מחירים בישראל
וחדשות נוספות מבית טסלה – הורדת מחירים על דגמי מודל 3 ומודל Y. כעת, הדגם הבסיסי של טסלה מודל 3 מוצע במחיר התחלתי של 197,999 ש"ח (לעומת 211,974 ש"ח), ומחיר הדגם הבסיסי ביותר של טסלה מודל Y מתחיל מ-218,962 ש"ח (לעומת 236,142 ש"ח לפני כן). בהתאם, מחיר טסלה מודל 3 לונג ריינג' מתחיל עכשיו מ-228,744 ש"ח (לעומת 241,712 ש"ח); מודל Y לונג ריינג' מתחילה עכשיו מ-256,567 ש"ח (לעומת 282,562 ש"ח לפני כן); ומחיר מודל Y פרפורמנס מ-284,419 ש"ח (במקום 291,846 ש"ח). יש המייחסים את ההורדה במחירים להשקתו בארץ של אקספנג G6 – במחיר התחלתי של 199,900 ש"ח.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
פרטים חדשים לגבי זיקר 7X
מותג זיקר חושף אט אט פרטים לגבי הקרוסאובר החשמלי החדש זיקר 7X, וכעת נחשפו מספר תמונות חדשות, הרכב הסוללה שלו וזמני ההאצה. בקצרה, מימדיו של הדגם יהיו 4,825 מ"מ אורך, 1,930 מ"מ רוחב, 1,656 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2925 מ"מ (שלטענת החברה, מציע את מרחב הפנים הרחב בקטגוריה). הדגם מתבסס על הפלטפורמה החשמלית הייצועית SAE, שמאפשרת גם טעינה אולטרה מהירה של סוללת ה-LFP שלו.
מבחינת מערכת ההינע, הדגם יוצע עם הנעה אחורית בהספק של כ-415 כ"ס, או הנעה כפולה בהספק משולב של כ-637 כ"ס. בגרסה השנייה, הוא יוכל להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 4 שניות.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
מעוניינים לדבר על רכבים חשמליים ורכבי טסלה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי