רבים מהקוראים נתקלו בקשיים כאלו ואחרים בבואם להתקין עמדת טעינה בבניין מגוריהם, ואחד מהקשיים המרכזיים הללו הוא דרישה של וועד הבית שבעל הרכב ירכוש מכיסו ביטוח צד ג' לעמדת הטעינה שיכסה נזקי שריפה. אפשר להתווכח אם הדרישה הזו היא רציונלית או לא, בהתחשב בעובדה שלעיתים קרובות – לוועד הבית אין שמץ של מושג לגבי כלי רכב חשמליים, עמדות טעינה וכל מה שנוגע לכך – אך מחקר חדש שפורסם בארה"ב מציג תמונה הפוכה ממה שהורגלנו לחשוש ממנו: רכבי בנזין הם בעלי פוטנציאל לשריפה גבוה עד פי 100 מרכבים חשמליים.
מחקר חדש שבוצע על ידי חברת AutoInsuranceEZ – חברת ביטוח שמקורה במדינת אריזונה שבארה"ב, מציג תמונה מעניינת בכל הנוגע לסכנת השריפה של כלי רכב חשמליים: על פי המחקר, שבו הוכנסו גם נתונים ממספר גורמים רגולטוריים פדרליים בארה"ב (כמו המקבילה האמריקאית לרלב"ד ומספר גופים נוספים שממונים על נתונים בטיחותיים ברחבי ארה"ב), כלי רכב חשמליים נמצאים בסיכון נמוך משמעותית לשריפה לעומת רכבי בנזין.
במהלך השנתיים שנבחנו, גילו בחברת הביטוח כי ברחבי ארה"ב התרחשו כ-215,000 שריפות רכבים (שכללו רכבי בעירה פנימית ורכבים היברידיים כאחד) לעומת 52 שריפות ברכבים חשמליים. 16 מתוך ה-52 האלו היו בשברולט בולט, עם הריקול הידוע לשמצה. גורם נוסף שנבדק במחקר היה זרוע ממשלתית שאחראית על ניתור הסיכון לשריפות: שם, הציגו נתון לפיו שריפות רכבים אחראיות לכ-15% מהשריפות בארה"ב, ומתוך 15% האלו – רק 0.02% היו שריפות שנגרמו כתוצאה מרכבים חשמליים. בחברת AutoInsuranceEZ הגדילו לעשות והציגו גם נתוני שריפות פר מכירות: על כל 100 אלף רכבים היברידיים שנמכרים, מתרחשות כ-3474 שריפות בממוצע, כאשר סך השריפות ברכבים היברידיים עומד בארה"ב בזמן שנבחן על קצת מעל ל-16 אלף. על כל 100 אלף רכבי בנזין שנמכרו, התרחשו כ-1529 שריפות – כאשר סך השריפות הכולל ברכבים מסוג זה עמד על קצת מתחת ל-200 אלף שריפות בפועל. ורכבים חשמליים? על כל 100 אלף כאלו שנמכרו בארה"ב בזמן שנבדק, היו 25 שריפות – כאשר המספר בפועל עמד על – כאמור – 52. פרט נוסף שחשוב לזכור לגבי רכבים חשמליים – גם במקרה של שריפה, רכב חשמלי לא נוטה להתפוצץ כפי שעלול לקרות במצבים מסויימים עם רכבי בנזין.
הנתונים האלו הופכים על פיה את הסברה הרווחת לפיה רכבים חשמליים מועדים לשריפות יותר מרכבי בנזין. לא משנה איך הופכים את הנתונים, התמונה ברורה – לרכב חשמלי סיכון נמוך באופן דרסטי לשריפה לעומת רכבי בנזין, וגם שם – ישנו רכב אחד ספציפי שטרם הרבה (בעיקר בזכות הריקול) להעלאת הנתונים האלו, עקב פגם בייצור. בפעם הבאה שוועד הבית דורש מכם ביטוחים שונים ומשונים כהגנה מפני שריפת הרכב שלכם – תציגו להם את פרטי המחקר.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי הוא המדריך בשבילכם!
מה דעתכם על ממצאי המחקר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי