יצרנית הרכב הסינית GAC-AION, שרכביה נמכרו עד לאחרונה בארץ – ואף צפויים לחזור בקרוב תחת היצרן AION (ותחת יבוא זהה של יוניון מוטורוס), הודיעה לאחרונה כי היא הצליחה לפתח יכולות טעינה בקצב מטורף של לא פחות מ-480 קילו-וואט. לצורך השוואה – נכון להיום, בארץ קיימות עמדות טעינה מהירות שמאפשרות 175 קילו-וואט, כך שמדובר בהבדל אדיר מימדים בהשוואה לקיים.
יכולות הטעינה החדשות מתרכזות בעיקר בהשקתו של הרכב החשמלי החדש של החברה – ה-Aion V, שמשמש כבסיס לבדיקת יכולות הטעינה האלו. בעבר, הבטיחה היצרנית כי ה-V יוכל לגמוע מרחק של כ-1000 קילומטרים על חשמל בלבד, אך טווח זה הצטמצם להצהרת יצרן של 500-600 ק"מ. הבדל של 30%, אבל עדיין טווח מעולה, שכבר מתקרב לרמות הטווח של רכבים היברידיים חסכוניים, או רכבי יוקרה חשמליים יוקרתיים במיוחד, ויקרים באותה המידה.
ה-Aion V יוכל לטעון באמצעות המערכת החדשה טווח של בין 30% ל-80% סוללה בתוך לא פחות מ-10 דקות, או 0 ל-80%, אם במקרה הגעתם לעמדת הטעינה ממש על הזץ האחרון שהיה בסוללה – בתוך 16 דקות בלבד. ישנן גם שמועות עיקשות ברחבי האינטרנט שבקנה של GAC ישנו מטען מהיר בעל יכולות טעינה מהירות אף יותר מזה שעליו אנחנו כותבים כעת, אבל למטען זה אין עדיין שום אישוש או אישור רשמי לגבי קיומו. יבוא Aion ארצה צפוי להתרחש, כאמור, ע"י יוניון מוטורס – מתישהו ב-2022, ואולי אנחנו נזכה לראות אפילו עמדות טעינה של היצרנית שתומכות בקצב טעינה זה (הסבר קצר על עמדות הטעינה ניתן לקרוא במדריך לרכב חשמלי).
מבואסים שאין בארץ עמדות טעינה בקצב קרוב לזו של GAC? מבסוטים מה-GAC שלכם ורוצים לשתף אחרים? מוזמנים להכנס לקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי ולדבר על כך!