אי אז בחודש יולי, הודיעו בג'ילי על השקת מותג חדש (נוסף) תחת המטרייה של הענקית הסינית – רדאר אוטו. המותג החדש יועד להתמחות באופן ספציפי בעולם הפיקאפים החשמליים הרותח, היכן שהריביאן R1T הראה לכולם איך עושים את זה נכון ועשה לשוק הזה משהו דומה למה שטסלה עשתה לשוק הרכבים החשמליים בכללותו. על התוכניות של ג'ילי ידענו עוד ב-2021, אך ההודעה הרשמית על הקמת המותג הגיעה לפני מספר חודשים. למקרה שאתם לא יודעים – בעלת הבית של רדאר אוטו, ג'ילי, היא אותה הג'ילי שאנחנו מכירים כאן בישראל עם הג'ילי ג'יאומטרי C החשמלית – שבמקרה גם הייתה הרכב הנמכר בישראל בחודש אוגוסט.
כעת, ג'ילי משיקה את המותג – רדאר אוטו – ואת הדגם הראשון – RD6 – באופן רשמי. אם אתם כבר בדרככם לסוכנות ג'ילי הקרובה לביתכם בכדי להזמין אחד כזה, נעצור אתכם כעת: בשלב זה, רדאר אוטו נמכר רק בסין, אבל אין לנו ספק שהגעת המותג הזה לאירופה היא רק עניין של זמן, ויש בהחלט מצב שהרדאר אוטו יהיה הפיקאפ החשמלי הראשון שינחת בישראל ביבוא רשמי.
אז לאותה הצגה רשמית בחודש יולי צורפו מספר נתונים כלליים, וכעת ג'ילי חושפת את כלל הנתונים של הרדאר אוטו RD6 במלואם. ראשית, הדגם יימכר ב-3 גדלי סוללה: 63 קוט"ש, שתספק טווח מוצהר של 398 ק"מ, סוללת 86 קוט"ש שתשיג טווח מוצהר של 550 ק"מ, וסוללה גדולה מאוד של 100 קוט"ש אי שם בקצה ההיצע, שתאפשר טווח מוצהר של 632 ק"מ.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
בדומה לאופנת הפיקאפים האחרים בעולם, הרדאר אוטו RD6 מציע מגוון רחב של אפשרויות מותאמות במיוחד לטיולים ולינה בשטח: פאנל לחיבור מוצרי חשמל ביתיים ע"מ שאלו יקבלו מתח מהסוללה, מגוון ענק של אזורי אחסון ויכולות עבירות לא רעות. מנגד, בשלב זה ג'ילי משחררת את ה-RD6 עם אפשרות אחת ויחידה בלבד להנעה: הנעה אחורית עם 268 כוחות סוס בלבד, בחירה מעט משונה לכלי שמיועד בין השאר לשמש גם כרכב הרפתקאות.
אבל מה שבאמת שבר את הרשת הוא המחירים: כפי שציינו בתחילת הכתבה, ה-RD6 בשלב זה צפוי להמכר בסין בלבד, כך שמחירים אלו רלוונטיים לכם רק אם אתם מתגוררים בתחומי המדינה המאוכלסת בעולם. אבל גם שם מדובר בביג דיל: גרסת הסוללה הקטנה של ה-RD6 תומחרה ב-24,600 דולרים בלבד, מחיר מטורף לפיקאפ חשמלי עם יכולות כפי שנטען במקרה של ה-RD6. גרסת ה-86 קוט"ש תומחרה ב-31,825 דולרים, והדגם עם סוללת ה-100 קוט"ש תומחר ב-37,390 דולרים.
למה מחירי הרכבים החשמליים בסין זולים משמעותית מבישראל?
ההשקה של הרדאר אוטו RD6 בוצעה בסין והיא למעשה סימנה את פתיחת פנקס ההזמנות של ה-RD6, כאשר ראשוני הרכבים צפויים להמסר ללקוחות הסיניים כבר בינואר הקרוב. ג'ילי לא מסרה בשום צורה ודרך לגבי תוכניות עתידיות לרדאר אוטו והאם הרכב יגיע לשווקים נוספים בעולם – אך כפי שציינו בתחילת הכתבה, הרעש שהדגם גרם ברחבי הרשת בהחלט מעיד על כך שיש סביבו עניין רב ובהחלט יתכן שהוא יעשה את דרכו בעתיד הלא רחוק לאירופה.
קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הרדאר אוטו RD6 של ג'ילי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!