ג'ילי רוצה לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים

לאחר שמסרה בישראל אלפי רכבים בפחות משנה עגולה, ג'ילי מעוניינת להתחיל במהלכי השתלטות גם על שווקים אירופאיים נוספים

את הג'ילי ג'יאומטרי C אתם מכירים? סביר להניח שכן, ואם לא – חוץ מהקישור למבחן, תוכלו למצוא בתחתית כתבה זו מבחן וידאו לדגם. מדובר כיום בדגם הנמכר ביותר בשוק זה, אחרי שעקף את טסלה מודל 3 (החשמלית הנמכרת ביותר ב-2021 ובחלק מ-2022). ג'ילי הגיעה ארצה בסוף שנת 2021 ומדובר רק באחת מזרועות הרכב של קונצרן ג'ילי, אשר במקרה זה גם נושאת את שמו (על חברות אחרות בקונצרן – בהמשך הכתבה).

ג'ילימתוך מפגש קהילת ג'ילי ג'יאומטרי C

ישראל הייתה בין המדינות האירופאיות הראשונות אליהן הגיעה ג'ילי עם הג'יאומטרי C החשמלית, כאשר בארץ – אסטרטגיית היבואן הייתה לייבא רק דגמים חשמליים (ג'ילי כן משווקת דגמים היברידיים, פלאג אין ואף בנזין). ובג'ילי כמו בג'ילי – בדיוק כמו שאנחנו רואים בלא מעט כתבות כאן בפלאג מג – מתחילים לאט ובשקט, ואז מגבירים בכל הכוח.

ג'ילי גיאומטרי C

מעבר לעובדה שהחברה מסרה בישראל מעל ל-3400 יחידות מהג'יאומטרי C מתחילת הפעילות שלה כאן (שהן כ-3000 מסירות שבוצעו מתחילת 2022 ו-400 שנמסרו מתחילת השיווק ועד לסוף 2021), בג'ילי לוטשים עיניים לאירופה בכללותה – ומצהירים כי היעד של החברה עד שנת 2025 הוא ש-20% מסך הייצור שלהם בסין ייועד למכירות באירופה – וזה לפני שבכלל לקחנו בחשבון את העובדה שג'ילי היא מותג הרכב הנמכר ביותר בסין עצמה במשך 4 שנים רצופות, עם שנת שיא ב-2021 (למרות הקורונה) – בה נמכרו כמעט 2 מיליון כלי רכב הנושאים את הלוגו של הקונצרן. משמעות הדבר היא – ג'ילי רוצה למכור באירופה כמה מאות אלפי מכוניות בשנה עד לשנת 2025.

ג'ילי
ג'ילי ג'יאומטרי C פיור – רמת הגימור החדשה שהגיעה ארצה לפני מספר חודשים

חוץ מחברת הרכב שנושאת את שמו של הקונצרן, לג'ילי יש עוד כמה וכמה זרועות שאנחנו גם מכירים היטב כאן בארץ: LEVC (ר"ת London Electric Vehicle Company), מה שהיה בעבר חברת המוניות הלונדונית, נמצאת בשליטת הקונצרן (ובעבר גם ביצענו מבחן ל-LEVC VN5 המסחרי). חטיבת הרכב הפרטי של וולוו נמצאת בבעלותה המלאה של ג'ילי משנת 2010, ו-4 שנים לאחר מכן ההשקעה של ג'ילי החלה להניב פירות כאשר ה-XC90 שהוצג אי אז לפני 8 שנים החל עידן חדש בחייהם של רכבי וולוו (אשר צפוי להפוך בקרוב לוולוו XC90 חשמלי).

פולסטאר 1
פולסטאר 1 (מקור: אתר פולסטאר העולמי)

לצד זאת ישנה גם פולסטאר – שהייתה עד לפני מספר שנים "חטיבת הביצועים" של וולוו. ב-2017 החליטו בג'ילי שפולסטאר מסיימת את חייה כחטיבה נפרדת והופכת לחברת בת משותפת של קונצרן ג'ילי ושל וולוו עצמה, והתחילו בשיווק הפולסטאר 1 פלאג אין – אחת ממכוניות הפלאג אין המטורפות שעלו על הכבישים בעולם. זו נמכרה עד התקופה האחרונה, כאשר בהמשך הדרך הוצגה גם הפולסטאר 2 – שצפויה להמכר בישראל ממש בקרוב.

זיקר 001
(מקור: אתר זיקר העולמי)

גם לינק אנד קו – חברת בת יוקרתית נוספת של ג'ילי – צפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים, זאת לאחר קשיים שנפתרו במשא ומתן מול הנהלת ג'ילי בנושא אופן מכירת הרכבים, ואפילו זיקר -אשר מייצרת רכבי יוקרה חשמליים תחת המטריה של ג'ילי – צפויה להתחיל פעילות באירופה בשנת 2023 וייתכן שאף היא תעשה עליה ארצה במהרה. נוסף לכל אלו, ג'ילי הציגה ממש לאחרונה מותג חדש שכל יעודו הוא פיק-אפים חשמליים – רדאר אוטו.

רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על האסטרטגיה של ג'ילי לכיבוש אירופה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי או אצל החברים שלנו בקהילת ג'ילי ישראל הרשמית!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!