את הג'ילי ג'יאומטרי C אתם מכירים? סביר להניח שכן, ואם לא – חוץ מהקישור למבחן, תוכלו למצוא בתחתית כתבה זו מבחן וידאו לדגם. מדובר כיום בדגם הנמכר ביותר בשוק זה, אחרי שעקף את טסלה מודל 3 (החשמלית הנמכרת ביותר ב-2021 ובחלק מ-2022). ג'ילי הגיעה ארצה בסוף שנת 2021 ומדובר רק באחת מזרועות הרכב של קונצרן ג'ילי, אשר במקרה זה גם נושאת את שמו (על חברות אחרות בקונצרן – בהמשך הכתבה).
מתוך מפגש קהילת ג'ילי ג'יאומטרי C
ישראל הייתה בין המדינות האירופאיות הראשונות אליהן הגיעה ג'ילי עם הג'יאומטרי C החשמלית, כאשר בארץ – אסטרטגיית היבואן הייתה לייבא רק דגמים חשמליים (ג'ילי כן משווקת דגמים היברידיים, פלאג אין ואף בנזין). ובג'ילי כמו בג'ילי – בדיוק כמו שאנחנו רואים בלא מעט כתבות כאן בפלאג מג – מתחילים לאט ובשקט, ואז מגבירים בכל הכוח.
מעבר לעובדה שהחברה מסרה בישראל מעל ל-3400 יחידות מהג'יאומטרי C מתחילת הפעילות שלה כאן (שהן כ-3000 מסירות שבוצעו מתחילת 2022 ו-400 שנמסרו מתחילת השיווק ועד לסוף 2021), בג'ילי לוטשים עיניים לאירופה בכללותה – ומצהירים כי היעד של החברה עד שנת 2025 הוא ש-20% מסך הייצור שלהם בסין ייועד למכירות באירופה – וזה לפני שבכלל לקחנו בחשבון את העובדה שג'ילי היא מותג הרכב הנמכר ביותר בסין עצמה במשך 4 שנים רצופות, עם שנת שיא ב-2021 (למרות הקורונה) – בה נמכרו כמעט 2 מיליון כלי רכב הנושאים את הלוגו של הקונצרן. משמעות הדבר היא – ג'ילי רוצה למכור באירופה כמה מאות אלפי מכוניות בשנה עד לשנת 2025.
חוץ מחברת הרכב שנושאת את שמו של הקונצרן, לג'ילי יש עוד כמה וכמה זרועות שאנחנו גם מכירים היטב כאן בארץ: LEVC (ר"ת London Electric Vehicle Company), מה שהיה בעבר חברת המוניות הלונדונית, נמצאת בשליטת הקונצרן (ובעבר גם ביצענו מבחן ל-LEVC VN5 המסחרי). חטיבת הרכב הפרטי של וולוו נמצאת בבעלותה המלאה של ג'ילי משנת 2010, ו-4 שנים לאחר מכן ההשקעה של ג'ילי החלה להניב פירות כאשר ה-XC90 שהוצג אי אז לפני 8 שנים החל עידן חדש בחייהם של רכבי וולוו (אשר צפוי להפוך בקרוב לוולוו XC90 חשמלי).
לצד זאת ישנה גם פולסטאר – שהייתה עד לפני מספר שנים "חטיבת הביצועים" של וולוו. ב-2017 החליטו בג'ילי שפולסטאר מסיימת את חייה כחטיבה נפרדת והופכת לחברת בת משותפת של קונצרן ג'ילי ושל וולוו עצמה, והתחילו בשיווק הפולסטאר 1 פלאג אין – אחת ממכוניות הפלאג אין המטורפות שעלו על הכבישים בעולם. זו נמכרה עד התקופה האחרונה, כאשר בהמשך הדרך הוצגה גם הפולסטאר 2 – שצפויה להמכר בישראל ממש בקרוב.
גם לינק אנד קו – חברת בת יוקרתית נוספת של ג'ילי – צפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים, זאת לאחר קשיים שנפתרו במשא ומתן מול הנהלת ג'ילי בנושא אופן מכירת הרכבים, ואפילו זיקר -אשר מייצרת רכבי יוקרה חשמליים תחת המטריה של ג'ילי – צפויה להתחיל פעילות באירופה בשנת 2023 וייתכן שאף היא תעשה עליה ארצה במהרה. נוסף לכל אלו, ג'ילי הציגה ממש לאחרונה מותג חדש שכל יעודו הוא פיק-אפים חשמליים – רדאר אוטו.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על האסטרטגיה של ג'ילי לכיבוש אירופה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי או אצל החברים שלנו בקהילת ג'ילי ישראל הרשמית!
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!