ג'נסיס G80 חשמלית – גם היא בין העולמות
כבר כיום, עולם הרכב החשמלי שופע גישות שונות, עיצובים שונים, רעיונות שונים ומחשבות שונות שמיושמות לרכבים כאלו ואחרים. המלחמה העיקרית היא בין היצרניות המסורתיות, אלו שכולנו מכירים שנים אחורה, שנכנסות אט אט לעולם החשמלי – לבין היצרניות החדשות (לפחות לנו): אפשר למנות בינהן מספר יצרניות סיניות, את טסלה כמובן, ומותגים נוספים כמו ריביאן ולוסיד.
בין שני העולמות האלו של יצרניות וותיקות ומסורתיות ליצרניות החדשות והצעירות ניצבת ג'נסיס. מצד אחד מדובר ביצרנית מסורתית לכל דבר ועניין, כשמי שמשמש כגב של החברה היא יונדאי הגדולה שאנחנו מכירים, אבל הלכה למעשה – ג'נסיס יצרה בשנים האחרונות בעיקר רכבי בנזין – כשרובם ככולם מבוססים על פלטפורמה משותפת – כזו שיכולה להכיל גם רכב בנזין וגם רכב חשמלי בלי שינויי מרכב מרחיקי לכת – אך העתיד של ג'נסיס חשמלי לחלוטין, והוא נמצא ממש מעבר לפינה.
שתי חשמליות של ג'נסיס הגיעו ארצה השנה: הג'נסיס GV60 שנבחנה אצלנו לפני מספר חודשים, ולגביה יש סוג של קונצנזוס בקרב מגזיני הרכב בארץ ובעולם. היא הושקה בהוד והדר עוד בחודש אוגוסט האחרון, אבל הקדימה אותה אחת שאותי באופן אישי סקרנה במיוחד: כבר בחודש מאי הושקה בישראל, כמעט מתחת לרדאר, הג'נסיס G80 החשמלית.
זו לא הייתה סתם השקה – הג'נסיס G80 החשמלית היא גם החשמלית היחידה בישראל נכון לכתיבת שורות אלו עם גג סולארי. החיבור הכמעט מובן מאליו בין אנרגיית השמש להנעה חשמלית נעדר ממחוזות עולם הרכב שנים ארוכות, ופרט להבלחות סופר ספורדיות – לא ראינו שילוב מסודר ועקבי בין רכבים חשמליים לשימוש בגגות סולאריים – בוודאי שלא בישראל. כעת, החשמלית הראשונה בישראל עם גג סולארי מגיעה לפלאג מג – וזהו המבחן המקיף לג'נסיס G80 החשמלית.
עיצוב
אוקיי, אני שם את זה על השולחן – אני חושב שהג'נסיס G80 היא אחת המכוניות החשמליות הכי יפות שנעות היום על כבישי ישראל. באופן כללי, העיצוב של ג'נסיס לדעתי הוא בין היפים שניתן למצוא כיום בסגמנט היוקרה. כנראה שזה בזכות העיצוב המאוד מובחן של היצרנית הזאת, עם הגרילים העצומים, הסטים הכפולים של הפנסים (גם מלפנים, גם מאחור וגם בצדדים!), המראה הנקי שטומן בחובו גם לא מעט שרירים: למרות שהרוח הזו לא בדיוק נחה בג'נסיס GV60, ה-G80 החשמלית נאמנה לרוח העיצובית של המותג ב-110%.
זו הפעם הראשונה שאני לוקח רכב מבחן ולא מתבאס מהצבע שלו: הג'נסיס G80 החשמלית נראית מעולה גם בצביעה הכסופה שלה, כשמה שחותם את הסיפור הוא הגריל הענק – אטום לגמרי במקרה זה – אבל לא רק. אפילו החלק האחורי של ה-G80 החשמלית נראה מעולה, משהו שקשה לומר על רוב המתחרות שלה בקטגוריה – בהן קיבלנו תחושה שמישהו החליט להרים את הידיים ולחזור הביתה בגמר העיצוב של הרכב מלפנים ומהצדדים.
קשה לדעת במבט חטוף שהג'נסיס G80 שנמצאת לפנינו היא הגרסה החשמלית ולא גרסת הבנזין, וזה אחד מהדברים שליוו אותנו לכל אורך המבחן: יצרניות רבות אוהבות להשוויץ בכך שהרכב המדובר הוא חשמלי, וגם ג'נסיס לא חריגה שם – כי ראינו את זה בכל מקום בערך ב-GV60 הנפלאה. רק שכאן, היצרנית לא משוויצה בכלום. זאת מכונית – אבל חשמלית, ולא "מכונית חשמלית".
אזור הנהג והנוסע, מושבים אחוריים, תא מטען
זה כך מבחוץ, וזה כך גם כשנכנסים לתא הנוסעים: אין כמעט שום תזכורת לכך שאנחנו נוסעים ב-G80 החשמלית ולא באחותה הבנזינית. את פנינו מקדמים זוג מושבים חשמליים נוחים במיוחד, לשניהם כיוון חשמלי (למושב הנהג אופציות רבות יותר לצד סוג-של-מסאז'), ולשניהם חימום וקירור. לוח השעונים ברכב המבחן דיגיטלי בשני-שלישיו ואנלוגי בשלישו השמאלי ביותר – בגלל שרכב המבחן הוא אב-טיפוס לפני ייצור – וברכבים שנמסרים ללקוחות, לוח השעונים דיגיטלי לחלוטין. מערכת המולטימדיה עושה שימוש במסך צף ורחב במיוחד – מבנה שקצת מקשה לעשות שימוש מלא בכל הגודל הזה באנדרואיד אוטו, ויוצא מצב שכאשר המערכת מחוברת, היא משתמשת בחלק מהמסך ולא בכולו. האנדרואיד אוטו, אגב, עובד נפלא מרגע הכניסה לרכב ועד לסיום המבחן.
לרוחבו של תא הנוסעים תמצאו לא מעט חומרים ממוחזרים, ורמת הגימור כולה גבוהה במיוחד. לא הייתה ולו פיסה אחת ברכב הזה עלייה יכלנו לומר שהיא ברמת גימור שלא תואמת את מחירו, ותאמינו לי – בדקתי הכל. יש לנו שפע של תאי אחסון ושקעי טעינה לנייד, יש לנו פאנל שליטה על מערכת המולטימדיה שמצריך פרק הסתגלות אך לאחר מכן מאוד נוח לתפעול, ישנו ממשק משתמש יעיל ונוח וישנם כמובן כפתורים פיזיים כמו שאנחנו אוהבים למרבית הפונקציות החשובות. מערכת המיזוג עושה שימוש חלקי בכפתורים פיזיים ושימוש חלקי במסך מגע – אופציה פחות חביבה עלינו, אבל בג'נסיס מצליחים לעשות את זה על הצד הטוב ביותר: מסך המגע שמשמש לשליטה על מערכת המיזוג נותן לנו פידבק ברטט ובצליל בכל לחיצה והפעלה של פונקציה, מה שמקל מאוד על השימוש בו.
מאחורנית אנחנו מקבלים אזור עם מרווח נהדר לרגליים, וקצת קצת פחות לראש – בעיה שתעשה יותר משמעותית כאשר אתם גבוהים יותר. שני מבוגרים יהנו כאן מאוד במושבים הפנטסטיים האלו, אך לשלושה זה יהיה סיוט. אם תחליטו לבחור בכל זאת בזוג מבוגרים שיסעו ברכב מאחורנית, תשמחו לשמוע שהמושב המרכזי הופך למשענת היד הטובה ביותר שבה נתקלנו בעולם הרכב החשמלי. משענת יד? אני אתקן את עצמי. המושב המרכזי בשורה האחורית הופך לקונסולה מרכזית של הנוסעים האחוריים.
בקונסולה המרכזית הזו תמצאו מגוון אפשרויות שליטה על מערכת המולטימדיה, לצד כפתור שיסגור או יפתח את הווילון האחורי האוטומטי (וילונות הצד ידניים לחלוטין). יש גם תא אחסון עם שקע USB (אחד ויחיד לנוסעי הרכב מאחורנית), פתח למקלות סקי, וכמובן – מחזיק כוסות (שמותקן בקצה הקונסולה המרכזית לנוסעים האחוריים – בכדי לא לבזבז מקום). ממש מולה תמצאו את פתחי המיזוג לנוסעים האחוריים, שנהנים מאזור אקלים נפרד משלהם עם מפוח משלהם. טענה אחת ויחידה אולי שכן יש לנו לאזור זה בג'נסיס G80 חשמלית היא שחסרו לנו כמה פינוקים שכן היינו רוצים לראות, כמו חימום למושבים האחוריים, או אפילו כיוון למשענות הגב. אם כי אמרו לי בעבר שאני לפעמים קטנוני מידי במבחני דרכים….
תא המטען של הג'נסיס G80 החשמלית קטן: 345 ליטרים בלבד, שבנויים באופן מעט משונה – החלק הקדמי רגיל ושטוח, אבל לקראת המושב האחורי ישנה בליטה מעוגלת שמחפה כנראה על המנוע האחורי. הפתיחה כאן חשמלית עם חיישן קרבה חכם במיוחד – הגעתם לרכב עם ידיים מלאות בשקיות? הג'נסיס G80 החשמלית תצפצף 4 פעמים, ופשוט תפתח את התא. נוח ושימושי.
בנוסף לכך, מתחת לרצפת תא המטען תמצאו מגירה מסודרת לשימוש לכבליאדה שמגיעה עם ה-G80 החשמלית, מספר וויי קשירה, ובקצה קצהו של תא המטען – ממש בסמוך לפתח למגלשי הסקי – תמצאו כפתור פיזי לפתיחה של דלת תא המטען, במקרה בו מצבר ה-12V שבק חיים. כל מה שצריך לעשות במצב כזה הוא לפתוח את הרכב, לגשת לשורה האחורית, ולהושיט יד לשם. פתרון פשוט מאין כמותו.
יחידת הינע, מערכת חשמלית, יכולות טעינה, רגנרציה וטווח במבחן
הג'נסיס G80 החשמלית מגיעה כסטנדרט עם הנעה כפולה: שני מנועים חשמליים – אחד על כל סרן – מפיקים יחדיו הספק כולל של 370 כוחות סוס, שלוקחים את כל המשקל הזה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך בסך הכל 4.9 שניות (נתון דומה מאוד לאחות הקטנה והקלה יותר). יש לנו שלושה מצבי נהיגה מובנים – קומפורט, אקו וספורט – ומצב נהיגה אחד שניתן להתאמה אישית.
מה שמאפשר לזוג המנועים האלו לרוץ קדימה הוא סוללה דיי גדולה. הג'נסיס G80 החשמלית מצויידת בסוללה בגודל 87.6 קוט"ש, אחת מהסוללות הגדולות יותר שנבחנו במגזין – אבל גודל סטנדרטי משהו לסגמנט. הטווח המוצהר שהסוללה הזו יכולה לספק ברכב, עפ"י ההצהרה של ג'נסיס, עומד על 520 קילומטרים – ואנחנו הגענו דיי קרוב אליו.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
בדומה לאחות הקטנה, גם ה-G80 החשמלית מצויידת ביכולות טעינה מתקדמות: בבית, תוכלו לטעון אותה בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט, מה שיאפשר מילוי של הסוללה במלואה בתוך קצת פחות מ-8 שעות, אם תאלצו לטעון מ-0 ל-100%, אך יכולות הטעינה המהירה של הג'נסיס G80 החשמלית עומדות על 350 קילו וואט. בישראל, למרבה הצער, אין ולו עמדת 350 אחת לרפואה – אבל עמדות של 160 קילו וואט יש כמה – ובעמדות אלו, הצלחנו לטעון את ה-G80 החשמלית מ-23% ל-80% בתוך בסך הכל 23 דקות.
דמיון נוסף שיש לאחות הקטנה הוא מערכת הרגנרציה: הג'נסיס G80 החשמלית מכילה את אותה מערכת בלימה רגנטיבית שיש ב-GV60, וגם ביונדאי איוניק 5 הנהדרת. זוג מנופים שנמצאים מאחורי ההגה שולטים ברגנרציה ומאפשרים לנו בחירה באחד מבין לא פחות מ-7 מצבים שונים: 4 מצבים סטנדרטיים שנקראים בספרות 0 עד 3, מצב רגנרציה מקסימלי, מצב אוטומטי, ומצב i-Pedal – שהוא שמה של ג'נסיס (ויונדאי) לנהיגה בדוושה אחת. זו מבחינתי היא אחת הסיבות העיקריות שבזכותן הצלחנו להגיע לטווח מרשים מאוד במהלך המבחן בתנאי אמת.
המספרים המוצהרים שנאמרים לנו על ידי הקטלוגים או אנשי היבואנית לא מרשימים אותנו בדרך כלל, כי לעיתים קרובות מאוד אנחנו מגלים שיש פער בין המוצהר למצוי. אבל כאן, הג'נסיס G80 הפתיעה אותנו בענק: הטווח אליו הגענו איתה במהלך המבחן עמד על 500 קילומטרים במדוייק – בסך הכל 20 קילומטרים מתחת להצהרת היצרן. זה נתון לא פחות מפנטסטי, והגענו אליו בלי מאמץ מוגזם מצידנו. וייתכן בהחלט שלגג הסולארי היה חלק מסויים בהישג המרשים הזה – הישג שניתן בלי מאמץ נרחב להתעלות עליו.
להסבר מפורט על סוגי עמדות טעינה מומלץ לעיין במדריך לעמדות טעינה
הגג הסולארי של הג'נסיס G80
אחד הדברים שהכי סקרנו אותי בג'נסיס G80 החשמלית הוא הנושא של הגג הסולארי. עוד ביום ההשקה שלה ידעתי שאני מוכרח לבחון את הרכב הזה ויהי מה, הן בגלל החיבור הכל כך טבעי של תחום האנרגיה הסולארית עם רכב חשמלי, והן בגלל החיבה שלי מהצד לכל תחומי האנרגיה המתחדשת. ישנן יצרניות שפה ושם הבליחו עם אופציות של רכישת רכב עם גג סולארי, אך במרבית המקרים המוחלטת היה מדובר בתוספת יקרה להחריד שלא הצדיקה את שוויה. באופן משעשע – דווקא הטויוטה פריוס פלאג אין שבה אני נוהג, הוצעה בתחילת דרכה – אי אז בתחילת העשור השני של שנות האלפיים, ביפן – עם אפשרות לגג סולארי.
הגג הסולארי של הג'נסיס G80 נמצא כאן בראש ובראשונה למטרה מאוד חשובה: לאפשר את פעולת מערכת המיזוג מחשמל שמקורו בגג הסולארי. בין אם זה בזמן נסיעה (כאשר ניתן לטעון את הסוללה באמצעות הגג הסולארי) ובין אם זה בזמן עמידה במקום ומיזוג מקדים, מערכת המיזוג – שהיא צרכן חשמל נכבד – היא מקום מצויין לנתב אליו את החשמל שהגג הסולארי מצליח לסחוט מהשמש.
מדריך: אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
עפ"י מערכות הרכב, לג'נסיס G80 גג סולארי שמורכב מ-3 פאנלים, אשר עובדים בהתאם למצב השמש. במרבית המבחן המוחלטת ראינו רק שני פאנלים בפעולה, אך מרבית המבחן התקיימה גם בתנאי תאורה טבעית לא אידאליים. למרות זאת, התחושה הייתה שממש כל הזדמנות אפשרית מנוצלת על ידי מערכות הרכב בכדי לקבל עוד קצת ועוד קצת חשמל. זה באמת קצת – בתנאים אידאליים, ביום שלם בו ה-G80 החשמלית תעמוד בשמש, תצליחו אולי לטעון קוט"ש אחד בודד לתוך הסוללה, שבהנחה ולא תעשו שום שימוש במערכת המיזוג – יתורגם לטווח נסיעה של בין 4 ל-6 קילומטרים.
כך שבאופן תיאורטי, בהנתן התנאים הנכונים, ה-G80 החשמלית יכולה בהחלט לנסוע אך ורק על אנרגיית השמש. אבל המצב התיאורטי הזה רחוק מאוד מכל תוואי נסיעה אפשרי על פני מדינת ישראל שאנחנו מכירים, ולכן הנושא הזה גם לא באמת נבדק לעומק במבחן – לצד העובדה שלא היה לנו זמן מספק לכך. אבל הנוכחות של הגג הסולארי ברכב הזה, מעבר ליעילות שלו, היא הסממן הראשון לכך שהטכנולוגיה הזו מתחילה לחדור לעולם הרכב, ואנחנו מאוד מקווים שהג'נסיס G80 תהיה הראשונה בשורת חשמליות נוספות שיגיעו אלינו למבחנים – עם גגות סולאריים משלהן.
מערכות בטיחות וקרוז קונטרול אדפטיבי
הג'נסיס G80 החשמלית, בהתאם לאוריינטציה של המותג ושל חברת האם, מצויידת במיטב מערכות הבטיחות שאתם יכולים לחשוב עליהן: תמצאו כאן בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, זיהוי רכב בשטח מת עם התראה ותצוגת שטח מת בלוח השעונים (OBD – ר"ת On Board Display), זיהוי תמרורים, זיהוי והתראה על תנועה חוצה מאחור, התראה על עייפות נהג, התראה על שכחה במושב האחורי, ואולי אפילו עוד כמה מערכות בטיחות ששכחנו.
הקרוז קונטרול האדפטיבי של הג'נסיס G80 החשמלית עובד לעילא – עם בעיה אחת קטנה, ונפוצה במחוזותינו – בעיית הנימוס. אותה בעיה שגורמת לכך שה-G80 החשמלית משייטת לה במהירות זחילה בפקק במרחק רב מידי מהרכב שלפניה ומזמינה בשמחה יתרה כל אחד להכנס ברווח הגדול שקיים – רווח שהולך ומתרחב ככל שעוד ועוד מכוניות נכנסות אליו.
איך זה נוסע?
שאלת השאלות עם הג'נסיס G80 החשמלית היא "איך זה נוסע?". לאורך כל המבחן הזה, הקונספציה שגורסת כי רכב חשמלי שמבוסס על פלטפורמה יעודית עדיף על כזה שמבוסס על פלטפורמה משותפת עמדה לחקירה, ואת המסקנה הסופית קיבלנו אחרי המבחן לאורך הנסיעות המרובות שעשינו ברכב: הג'נסיס G80 מוכיחה שזה לא באמת משנה אם מדובר בפלטפורמה יעודית או בפלטפורמה משותפת, כול עוד הרכב טוב.
צמד המנועים החשמליים, לצד הבולמים האדפטיביים הנהדרים, בידוד רעשים מהטובים שפגשנו, מושבים נוחים ונסיעה חלקה להחריד, למרות השורשים "הבנזיניים", הוכיחו לנו מעל ומעבר לכל ספק כי מדובר פה ביצירה חריגה בנוף: זה לא באמת משנה מה השורשים שלה, זו מכונית – אבל חשמלית, על כל המשתמע מכך: אם הייתה לכם G80 מונעת בנזין ואתם שוקלים לבצע את המעבר – זה ירגיש לכם הכי טבעי בעולם, ולא רק לכם.
להרחבה בנושא – מומלץ לעיין במדריך להבדלים בין חשמלית מפלטפורמה יעודית לחשמלית מפלטפורמה משותפת
גם במעבר לג'נסיס ממותגים יוקרתיים אחרים, אתם תרגישו את השינוי – אבל המעבר להנעה חשמלית לא ישנה סדרי עולם. בזכות הסוללה הגדולה, הטווח הנהדר ויכולות הרגנרציה המצויינות, קשה לי להאמין שאחרי פרק הסתגלות תרגישו חרדת טווח כלשהי. להפך – לתחושתי, ה-G80 מציעה את אחד המעברים הקלים מרכב בנזין לרכב חשמלי, בעיקר בזכות איך שהיא, ואיך שהיא נוסעת.
החבילה פה בונייה מעולה מ-א' עד ת', נוסעת מעולה, וקשה לומר שמצאנו פשרות נרחבות ברחבי הרכב – פרט לתא המטען הקטן יחסית, שהוא כורח המציאות ברכב במימדים האלו. גם מחירה תחרותי יחסית לסגמנט שלה, ובמחיר הזה אתם תקבלו חשמלית יוקרתית מתקדמת, איכותית ויפיפיה – שתעשה לכם חיים קלים בכל המעבר לעולם הרכב החשמלי.
ג'נסיס G80 חשמלית עם גג סולארי – סיכום
באתי עם ציפיות גבוהות לאסוף את הג'נסיס G80 החשמלית מאולם התצוגה בהרצליה, והיא לא אכזבה ולו בפסיק. ה-G80 הזאת היא יציאה חשמלית נפלאה מבית יצרן צעיר עם שורשים וותיקים מאוד, שבדיוק כמו המותג ממנו היא באה – גם המכונית עצמה יודעת להלך בצורה נהדרת בין העולמות: עולמות הבנזין והעולמות החשמליים.
ה-GV60 שרוייה בסוג של קונצזוס בעולם הרכב לגבי כמה שהיא מצויינת, והאחות הגדולה שנבחנת כאן כעת קצת נבלעה באור הזרקורים. ייתכן שזה גם קשור לעבודה שבעוד ששיווק ה-GV60 מתרחש ביתר שאת ברחבי העולם, ה-G80 הקדימה אומנם את הגעתה ארצה, אבל בעולם היא עדיין לא נמכרת באטרף כמו אחותה הקטנה, וליבנו עם הרוכשים הפוטנציאליים שנאלצים לחכות.
במחיר של 499 אלף שקלים, מחיר שמכוון ישירות לסגמנט רכבי המנהלים היוקרתיים, ה-G80 אוחזת בגלגליה את כל הכלים האפשריים להצלחה – ולדעתי האישית, כל אחד ימצא בה את שיאהב: זה יכול להיות העובדה שאין כמעט סממנים חיצוניים ופנימיים לעובדה שמדובר ברכב חשמלי, יכול להיות שמדובר בחיבור לעולם האנרגיה המתחדשת עם הגג הסולארי, יכול להיות שמדובר בנסיעה הפנטסטית ויכול להיות שמדובר בעיצוב.
בעוד שהאחות הקטנה השאירה אצלי רושם מעולה לגבי דגמי עתיד חשמליים-יעודיים של ג'נסיס, הג'נסיס G80 השאירה אצלי שני רשמים עיקריים: את הראשון הבנתם מהמבחן, והוא שלדעתי מדובר במכונית מצויינת, והשני הוא שכל יום נוסף שביליתי במחיצת ה-G80 החשמלית, קרב אותי למחשבה שזה הולך להיות רב מכר בישראל – אם רק היצרנית תצליח לעמוד בביקוש. עכשיו, אני גם מאוד סקרן לראות איך ייראו דגמי ג'נסיס החשמליים הנוסבים – כולם צפויים (לפחות כרגע) להיות מבוססים על הפלטפורמות הקיימות של דגמי הבנזין, ואם הגעתם עד לכאן – נספר לכם סקופ קטנטן: אחות גדולה נוספת במשפחת ג'נסיס צפויה לנחות בישראל בגרסה חשמלית ממש בקרוב… אנחנו לא יכולים לחכות לפגישה איתה.
קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הג'נסיס G80 החשמלית עם הגג הסולארי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!
ג'נסיס G80 חשמלית עם גג סולארי – טכני:
גודל סוללה: 87.6 קוט"ש
הספק: 370 כ"ס, הנעה כפולה
טווח חשמלי במבחן הדרכים: 500 ק"מ, טווח מוצהר – 520 ק"מ
טעינה: עמדה ביתית / ציבורית – עד 11 קילו וואט, טעינה מהירה – עד 350 קילו וואט
0 עד 100 קמ"ש: 4.9 שניות
שגרת טיפולים: כל 30,000 ק"מ או כל שנתיים, לפי המוקדם מביניהם. הרוכשים יקבלו טיפולים חינם ל-3 שנים ו/או עד 90 אלף קילומטרים
מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה ותיקון סטייה אקטיבי מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקק, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת 360 מעלות, התראה אקטיבית על שכחה במושב האחורי, תצוגת וידאו של השטח המת בעת פניה
מחיר רכב המבחן: 499,990 ש"ח, אגרת רישוי – 530 ש"ח
אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)
שירות: ארבעה מרכזי שירות של ג'נסיס בארץ – כלמוביל פ"ת, כלמוביל חיפה, שיא נתניה והילוך שישי ראשל"צ