לקונצרן יונדאי ישנה פלטפורמה חשמלית ייעודית נהדרת שבחנו במסגרת מבחן הדרכים ליונדאי איוניק 5, פלטפורמה שנלקחה גם לטובת חטיבת היוקרה הקוריאנית של המותג – היא ג'נסיס. את התוכניות הגדולות של המותג לעולם החשמלי, שכוללות חשמליזציה של כלל הדגמים ממש בשנים הקרובות והיפטרות מוחלטת ממנועי הבנזין, צריך להתחיל מאיפה שהוא. ההתחלה החלה בחודש מאי, עם ההשקה בישראל של הג'נסיס G80 החשמלית עם הגג הסולארי, אך מי שצפויה להיות הלחם והחמאה של היצרנית הושקה בישראל זה עתה – והיא הג'נסיס GV60.
על ה-GV60 דיווחנו לא אחת בעבר, ולמעשה ישראל היא אחת המדינות הראשונות לקבל את הדגם בעולם. לפני שנגיע לנושא העיקרי והטכני – נציין כי לאחר שנת פעילות אחת בלבד בשוק היוקרה, בג'נסיס צפויים להגיע עוד בחודשים הקרובים למסירות של מעל ל-700 כלי רכב בסך הכל. המספר באופן אבסולוטי לא גבוה, אך זכרו שמדובר במותג יוקרתי עם כלי רכב שמתומחרים במאות אלפי שקלים (למעשה ה-GV60 צפויה להיות המכונית הזולה ביותר במותג כרגע), בשוק אולטרה תחרותי עם מותגי יוקרה מוכרים ומבוססים במיוחד הן מבית והן מבחוץ.
במהלך אירוע ההשקה המרשים (כפי שכבר הורגלנו מכלמוביל), נשאה דברים דנה רביד-מנחם, מנהלת חטיבת ג'נסיס, והציגה את נתוני שביעות רצון הלקוחות ואת מעטפת השירות לאחר המכירה שמקבלים הרוכשים יחד עם נתוני המכירות והתכנון העתידי של היצרן בישראל – זוג אולמות תצוגה נוספים (בירושלים – שיפתח ממש בקרוב – ובחיפה, שייפתח לקראת אמצע 2023) לצד פריסה נרחבת של מרכזי שירות, וכמובן – דגש נרחב על חישמול המותג הקרב ובא (עוד על דגמי ג'נסיס העתידיים תוכלו לקרוא בכתבה "מה מחכה לנו בישראל ב-2022"). בתום דבריה, עלה אופיר חוטמן – מנהל המוצר של ג'נסיס, והציג את הקו הטכני של ה-GV60 המסקרנת.
הסוללה של ה-GV60 תגיע בגודל של 77.4 קוט"ש, מה שיאפשר טווח מקסימלי של 517 קילומטרים. יכולות הטעינה הביתיות נותרו זהות לאלו שאנחנו מכירים – 11 קילו וואט (ללא אפשרות של הזמנה מיוחדת עם 22 קילו וואט, לפחות כרגע), בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 350 קילו וואט. הרכב כמובן יאפשר את פונקציית ה-V2L הפופולרית, אשר מאפשרת – באמצעות מתאם נפרד – לחבר לרכב צרכני חשמל ביתיים, והוא יגיע במספר רמות גימור ותצורות מנוע.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
בסך הכל, ישנן 5 גרסאות זמינות של ה-GV60 החדשה. רמת הגימור הבסיסית ביותר, היא גם רמת הכניסה, נקראת פרימיום RWD. כמשתמע משמה, מדובר בדגם עם הנעה אחורית והספק של 228 כוחות סוס לצד טווח מרשים של 517 ק"מ, ותג מחיר התחלתי של 295,000 ש"ח. מעליה, ישנה הפרימיום בעלת ההנעה הכפולה – שתציע הספק גבוה יותר של 318 כוחות סוס, ומחירה יעמוד על 319,000 ש"ח לצד טווח מעט נמוך יותר של 470 ק"מ. ברמת גימור פרימיום תוכלו למצוא בין השאר מסך מגע 12.3 אינץ' עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, חיישן תביעות אצבע, מערכת אקטיבית לבידוד רעשים, מערכת עם 17 רמקולים של יצרנית האודיופיליה הדנית B&O, בקרת אקלים דיגיטלית כפולה, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים והאחוריים לצד זוג זיכרונות למושבים הקדמיים, חימום בכלל המושבים וקירור במושבים הקדמיים, כיוון חשמלי להגה, ריפוד דמוי עור מחומרים ממוחזרים, גג שמש פנורמי, פתיחה חשמלית לתא המטען ומצלמת 360.
הגרסה השלישית האפשרית היא רמת הלקז'רי, שמגיעה אך ורק עם הנעה כפולה, ועלותה תעמוד על 342,000 ש"ח, שם – בנוסף לאמור לעיל לגבי רמת הגימור פרימיום, נמצא מראות צד דיגיטליות, ריפודי עור, גימור אלומיניום בסביבת הנהג וחישוקי 20 אינץ' (שקיימים גם ברמת הגימור פרימיום עם ההנעה הכפולה). זוג רמות הגימור אולטימייט ואולטימייט ספורט – הבכירות בהיצע – יגיעו עם הנעה כפולה בלבד, כאשר מחירן זהה – 439,000 ש"ח – והן נבדלות בריפוד המושבים. נוסף לנושא ההנעה, יגיעו גם עם בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, ג'אטים 21 אינץ', וכפתור ה-Boost המפורסם.
מה זה בעצם הכפתור הזה? אז ברמות הגימור אולטימייט ואולטימייט ספורט, ההספק הכולל של הרכב עומד על 429 כ"ס, שמאפשרים טווח מקסימלי של 466 ק"מ. הכפתור הזה מאפשר לסחוט את המקסימום האפשרי מהרכב בתוך פרק זמן קצר להחריד, ומקפיץ את ההספק ל-489 כוחות סוס מפלצתיים – מה שיאפשר ל-GV60 להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות בלבד. הבוסט הזה מוגבל ל-10 שניות בלבד, אך כפי שהסביר אופיר חוטמן במהלך ההשקה – ממילא הגעה למהירות המקסימלית של הרכב אורכת פחות מ-9 שניות, אז שניה אחת תשאר לכם ספייר…
ה-GV60 מאובזרת כבר מרמת הגימור הבסיסית בכלל מערכות הבטיחות האפשריות, והיא זכאית לציון 8 (המקסימלי) בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה. תוכלו למצוא כאן מערכת בלימה אוטונומית שפעילה גם בהתייחס לשטחים מתים עם זיהוי של הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת למניעת שכחה במושב האחורי, שמירה אקטיבית על הנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד ועוד ועוד.
מעבר לנתונים היבשים על מצב המכירות בארץ שהוצגו ע"י הגברת רביד מנחם, הג'נסיס GV60 היא למעשה הראשונה בקטגוריה שלה שמגיעה לשוק החם של רכבי יוקרה חשמליים כדגם שתוכנן ויוצר כחשמלי מלכתחילה, ויהיה מאוד מעניין לראות מה יהיה הביקוש לדגם המסקרן הזה בעולם רכבי היוקרה, אשר כפי שראינו – בהחלט רץ קדימה עם תחום הרכב החשמלי.
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!
מה דעתכם על הג'נסיס GV60 החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי