במהלך הקיץ, ג'נרל מוטורוס – קונצרן האב של חברת שברולט – פרסמו הודעה על ריקול אדיר מימדים בארה"ב לרכבי שברולט בולט. הריקול שפורסם, החל בגלל חשש לשריפה ברכבים מדגם זה, כתוצאה משגיאות ייצור בסוללות הרכבים, סוללות שמיוצרות בשותפות על ידי ג'נרל מוטורוס וחברת LG. הריקול הוא כנראה הגדול ביותר שהיה עד כה בתחום הרכב החשמלי – ולפיו, כ-140 אלף רכבי בולט נדרשים בהגעה למוסך.
עלות הריקול לחברת ג'נרל מוטורוס נאמדת בכ-2 מיליארד דולרים, והוא דורש החלפה מלאה של הסוללה בכל אחד ואחד ממאות אלפי הרכבים שנמכרו בין ינואר 2017 לדצמבר 2019. הכל התחיל כתוצאה מעשרה מקרי שריפה של רכבי שברולט בולט, מה שהוביל לחקירה של היצרנית יחד עם אחת משלוחות משרד התחבורה האמריקאי, והוביל לכמה המלצות שקדמו לריקול – בינהן, המלצה לא לטעון את הרכב לאורך הלילה, לא לאחסן את הרכב במקומות סגורים, ולא לעבור 90% טעינה.
כעת, במסגרת הפעילות של הריקול, ג'נרל מוטורוס ממליצה לנהגים לחנות את הרכב במרחק מינימלי של 15 מטרים מרכבים אחרים, כתוצאה מאותה סכנת התלקחות ושריפה. מדובר בהמלצה שגורמת לרתיחה בקרב הלקוחות, אחרי ההמלצות הקודמות – חנייה של רכב באופן סטרילי ובמרחק של עשרות מטרים מרכבים אחרים, בלי אפשרות לחנות בחניון תת קרקעי או חניה ביתית סגורה (בטח ובטח במרחק רב מנקודת הטעינה הביתית) יוצר מצב שבמסגרתו פשוט לא כדאי אפילו להחזיק ברכב.
השברולט בולט לא נמכרת באירופה, וכתוצאה מכך בישראל, בצורה רשמית, אך עשרות בודדות של רכבים מדגם זה נמכרו בארץ ביבוא אישי או ביבוא זעיר. בהנחה שמי מהרכבים המדוברים גם הוא נדרש בריקול, אותו תבוצע יבואנית שברולט בישראל – UMI – ההמלצה של שברולט תהיה תקפה לגביו גם כן, ונחכה לראות מה תהיה התייחסות משרד התחבורה להמלצת היצרנית, כנראה שבמהלך או לאחר החגים.
בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן בחדשות נוספות שנוגעות לריקול שברולט
הריקול הרתיע אתכם? עיינו במדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג, ותוכלו להמשיך להתקדם אל עבר רכב חשמלי ללא חשש