לאחרונה דיווחנו כאן על הריקול של השברולט בולט, אותו ריקול אדיר מימדים שמחייב החלפת סוללות בכ-140 אלף יחידות מהדגם ברחבי העולם. הריקול מבוצע בגלל כשל בסוללה אשר עלול לגרום במקרי קיצון לעליה באש של הרכב, ובין לבין, הוצאו משברולט הנחיות שונות ומשונות אשר נוגעות לטעינת הרכב, המלצה שלא לחנות במרחק הקטן מ-15 מטרים מרכבים אחרים, לא להשאיר את הרכב בטעינה במהלך הלילה ועוד. כמובן שריקולים הם לא עניין חריג בעולם הרכב, וכל יצרנית רכב מוציאה בשלב כזה או אחר ריקולים לרכביה.
אבל כנראה שבג'נרל מוטורס למדו את הלקח. LG, היצרנית של סוללות מרבית רכבי ג'נרל מוטורס, עומדת כעת בפני תביעת ענק של 1.8 מיליארד דולרים כתוצאה מהנזקים שהסוללות התקולות גרמו ליצרנית האמריקאית, וזו מצידה, פונה לאותו כיוון אליו פנו מרצדס וסטלניס, ולכיוון אליו יצרניות רבות מעוניינות לפנות – ומודיעה על תוכניתה להקים מפעל ענק שתכליתו – ייצור עצמי של סוללות ומערכי הינע חשמליים, מה שבהמשך הדרך יאפשר הוזלת עלויות הרכיבים, שליטה עצמית בשרשרת האספקה וייצור כלי רכב חשמליים ונגישים יותר. לאחרונה, דיווחנו כאן על כך שהקאדילק ליריק, הקרוסאובר החשמלי היוקרתי של ג'נרל מוטורס, נפתח למכירה מוקדמת – וכלל ההקצאה נמכרה בתוך כ-19 דקות, מה שמראה כמה הקהל האמריקאי כמהה לרכבים חשמליים.
ג'נרל מוטורס מתכננת לסיים את בניית המפעל כבר עד אמצע 2022, כאשר אבות הטיפוס הראשונים של סוללות בייצור עצמי של ג'נרל מוטורס צפויים להיות מוכנים כבר עד סוף 2022. אם אכן ג'נרל מוטורס תעמוד בתוכניות שהיא עצמה קבעה, אנו צופים שהנושא ייתן זריקת מרץ אדירה הן לג'נרל מוטורס והן לשאר יצרניות הרכב המסורתיות, היות ותוכניות המפעל מתחברות ליעדים אחרים של ג'נרל מוטורס, ובינהם – ייצור קרוסאובר חשמלי בעלות של מתחת ל-30 אלף דולרים.
הקרוסאובר עלום השם הזה לא נמצא כאן סתם – אחרי שבעשר השנים האחרונות, רכבים חשמליים הפכו ממוצרים יקרים ויוקרתיים ליותר ויותר עממים, עיקר התחרות בין היצרניות כיום מתמקדת במי יצליח לפתח רכב חשמלי זול ונגיש עם טווח סביר במחיר של 25 אלף דולרים לערך. בפולקסווגן בונים הרים וגבעות על ה-ID.LIFE שהוצגה בתערוכת מינכן 2021, בטסלה מתכננים את המודל 2 / מודל Q, שצפויה לצאת לשווקים במהלך 2023 (נכון לכרגע ולפני דחיות נוספות שעלולות להתרחש), ובג'נרל מוטורס מעדיפים כיוון מעט שונה – קרוסאובר, ולא בטווח מחיר של 25 אלף דולרים, אלא 30 אלף. התכנון הזה, הוא חלק מהתוכניות של ג'נרל מוטורס לעקוף את טסלה במכירות ולהפוך ליצרנית הרכב החשמלי המובילה בארה"ב – מטרה קצת יומרנית, לדעתנו, וקצת רחוקה מהמציאות (בעיקר בהתחשב בריקול של השברולט בולט, שבעיקר לקח את ג'נרל מוטורס כמה צעדים אחורה, בעיקר מבחינה תדמיתית). יחד עם זאת, אנחנו נהיה שמחים לאין שיעור במידה ואנחנו טועים.
מצדדים ביצרניות שמעוניינות לפתוח מפעלים לייצור עצמי של סוללות, או חושבים שכדאי להשאיר את הייצור הזה אצל גורמי צד ג'? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי