כל מי שמחזיק ברכב פלאג אין או רכב חשמלי ומתגורר בבניין משותף, בוודאי מודע לקושי בכל הנושא של אישורים מוועד הבית לגבי התקנה של עמדת טעינה בחנייה הפרטית. אם החניה אינה בטאבו, יש קושי רב משמעותית בהתקנה של העמדה. קושי נוסף שעלול להתעורר, בעיקר במקרים בהם ישנו ריבוי רכבים חשמליים במבנה בודד, הוא עומס ניכר על קו החשמל הציבורי, מה שעלול ליצור בעיות רבות מול מגוון רחב של גורמים בעת התקנה של מספר עמדות טעינה במבנה בודד.
ג'ינרג'י, אחת מחברות הטעינה הגדולות והמוכרות בישראל, סיימה בימים אלו פיילוט בן שנה שנועד לטפל בדיוק בבעיות המועלות לעיל, אשר במסגרתן דיירים במבנים משותפים נתקלו בקשיים רבים, בין אם לפני ובין אם אחרי התקנת עמדות הטעינה לרכביהם החשמליים. במסגרת הפיילוט, נבחנה מערכת חכמה מייצור עצמי של ג'ינרג'י שאמורה לנהל את כל תחום עמדות הטעינה במבנים משותפים.
כעת, לאחר שהסתיים הפיילוט, ג'ינרג'י משחררת פירוט מלא של הצעד המאוד חשוב ומשמעותי אותו היא מבצעת: המערכת תוכל לווסת ולנהל באופן חכם את חלוקת החשמל הציבורי למספר רב של עמדות טעינה, מבלי להשפיע על ההתנהלות של השטחים הציבוריים במבנה. במידה ויש צורך, חברת ג'ינרג'י תבצע הגדלה של קו המתח אשר מגיע מחברת החשמל על חשבונה, ולמעשה – המערכת עצמה מוצעת למבנים ללא עלות.
אז איפה כן ישנן עלויות? ראשית, המערכת לא כוללת עמדות טעינה, אך במקרה זה חשוב לציין – חלק נכבד ממי שרוכש כיום רכב חשמלי חדש בישראל, מקבל עמדת טעינה במסגרת הרכישה – ובמרבית המקרים, ניתנת אפשרות בחירה בין מספר חברות, אחת מהן היא ג'ינרג'י. בהמשך, ישנו במקרה זה עלות של דמי מנוי חודשיים בגובה 30 ש"ח, יחד עם תשלום של 65 אגורות לכל קוט"ש אשר נצרך באמצעות המערכת. כלל התקנה, הן של מערכת הניהול והן של עמדות הטעינה, מבוצעת כמובן על ידי מתקינים מוסמכים של חברת ג'ינרג'י.
הצעד המדובר, יחד עם תוכנית הפעולה שלו, יכול להוות מקפצה חסרת תקדים בכל הקשור להתקנה של עמדות טעינה במבנים משותפים. הוא חוסך הן את ההתעסקות ישירות עם וועד הבית בכל נושא ההתחשבנות, האישורים והמריבות, אינו דורש עלות נוספת ממי מהגורמים בכל הנוגע למערכת הניהול, והפער בעלות בין התקנת עמדה באופן פרטי ותשלום על חשמל לעומת שימוש בעמדה של ג'ינרג'י באמצעות המערכת נמוך מאוד – והוא אף נהיה משמעותי יותר כאשר לוקחים בחשבון את החסכון בהתעסקות ובהתנהלות אל מול וועד הבית. כעת, נמתין לראות האם תתרחש הסתערות רבתי על מערכת הניהול הזאת והאם היא תאפשר דחיפה משמעותית לכל נושא עמדות הטעינה בבתים משותפים.
להרחבה נוספת בכל נושא עמדות הטעינה – מוזמנים לעיין במדריך לעמדות טעינה
חושבים שהמערכת אכן תדחוף את תחום הרכבים החשמליים בישראל קדימה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי