הימים האחרונים של שנת 2022 הם זמן מעולה לידיעות סיכום למינהן של השנה החולפת. אנחנו כאן בפלאג מג פחות בעניין של סיכומים של מה שהיה והמבט שלנו מופנה דווקא קדימה – ושם, המצב מסקרן בהחלט. תחום הרכב החשמלי הולך וצובר תאוצה בשוק המוסדי בישראל, וזה מכבר דיווחנו על עסקת ליסינג גדולה של רכבי ג'ילי ג'יאומטרי C במסגרתה כמה חברות גדולות במשק הזמינו רכבים כאלו לשימוש כרכבים צמודים לעובדים – במקביל להטבת שווי השימוש, שעלתה ל-1200 ש"ח.
כעת, מודיעה חברת ג'ינרג'י כי היא זכתה במכרז אותו הפעיל מנהל הרכב הממשלתי לגבי התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים במבני ממשל בארץ. לפי ההודעה של ג'ינרג'י לעיתונות, החברה תחל בפריסה רחבה של מאות עמדות טעינה ברחבי הארץ לשימושם של עובדי מדינה להם רכב צמוד חשמלי. מדובר בעמדות טעינה סטנדרטיות (AC) ולא בעמדות מהירות, ולא נמסר בהודעה לעיתונות מקומות בהם העמדות יותקנו – אך ניתן להניח כי מדובר במתקנים דוגמאת קריית הממשלה, משרדים ראשיים של אגפים ממשלתיים למינהם ועוד. מהלך זה של ג'ינרג'י מצטרף להודעה האחרונה לעיתונות של החברה, במסגרתה הודיעו כי סיימו בפיילוט של מערכת ניהול טעינה למבנים משותפים, שכעת תחל בשיווק לציבור הרחב.
עובדי המדינה אשר יבחרו ברכב חשמלי כרכב צמוד יעשו שימוש באפליקציה של חברת ג'ינרג'י לצורך הטעינה, ובג'ינרג'י גם יציעו בהמשך למנהל הרכב לבנות מעין רשת פרטית מנוהלת משל עצמו בתוך הרשת של ג'ינרג'י. לנו נותר לקוות כי במסגרת הרצון הנרחב של חלק מהגורמים בממשל לדחוף קדימה את תחום הרכב החשמלי, שלפחות יאפשרו לאזרחים לעשות שימוש בעמדות לאחר תום ימי העבודה במתקנים.
תוהים לגבי נושא עמדות הטעינה, מה זה AC או DC ולמה יש עמדות רגילות ומהירות? המדריך לעמדות טעינה יעשה לכם סדר!
חושבים ששימוש בעמדות טעינה של ג'ינרג'י זה רעיון טוב, או שמתוסכלים מכך שרק ספק אחד למשרדי הממשל נבחר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי