במהלך החודש, דווחנו לכם על עסקת רכב חשמלי ענקית שעברה קצת מתחת לרדאר: 100 משאיות חשמליות שמכרה וולוו משאיות לחברת הלוגיסטיקה האירופאית DFDS. העסקה המדוברת כללה 100 משאיות חשמליות במשקל 44 טון, והיקף העסקה לא פורסם, אך ניתן לשער כי עלותה של כל משאית עומדת על סדר גודל של 4 מיליון דולרים – מה שהביא את העסקה לסדר גודל – משוער לדעתנו – של 400 מיליון דולרים.
העסקה של וולוו משאיות אכן מרשימה, אבל טסלה כמו טסלה – טורפת את הקלפים, ואתמול הודיעו בחברה כי נסגרה עסקה עם ענקית ההשכרה הרץ על כך שטסלה תספק לה כ-100 אלף רכבי טסלה מודל 3 עד לסוף שנת 2022. עלות העסקה עומדת על כ-4.4 מיליארד דולרים, ומהמסמכים הפנימיים של החברות עולה כי הרץ קיבלה הנחה זניחה מאוד ביחס למחיר המחירון של הרכב, בטח ובטח ביחס לעובדה שהיא הזמינה כמות אדירה של רכבים.
חברת הרץ הגישה באמצע 2020, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי, בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בבתי המשפט בארה"ב. בהמשך הדרך, החברה הגיעה לסיכום עם משקיעים על תחילת פעילות מחודשת, וכעת, עם הרוח החדשה במפרשיה – הרץ מבצעת מהלך שיאפשר לה גם להכניס דם חדש לשורות לקוחותיה (מה תעדיפו – לנסוע במושב האחורי של פריוס דרך אובר, או לנהוג בטסלה ששכרתם כאשר אתם בלוס אנג'לס?), וגם – בדרך – למנוע ממתחרותיה לבצע מהלך דומה, היות והזמנת הענק הזאת מהווה כ-10% מכושר הייצור של טסלה בשנה הקרובה, ולא סביר שהחברה תסכים להתחייב על אספקה של כמות כזאת של רכבים בפרק זמן כזה לגורם נוסף.
הרץ גם מתכננת, יחד עם טסלה, להקים מערך עמדות טעינה עצמאי, יחד עם שת"פ עם טסלה בנוגע לשימוש בסופרצ'רג'רים של החברה במסגרת השכרת הרכבים ללקוחות, ובלי קשר לטסלה – החברה שכרה את שירותיו של טום בריידי כפרזנטור, מה שכנראה יאפשר להרץ לחזור חזרה למקומות בהם החברה נכחה לפני משבר הקורונה שפגע בה נואשות. מקורות יודעי דבר מסרו למערכת פלאג מג כי גם הזרוע הישראלית של הרץ הייתה מעוניינת לרכוש טסלות לשירותיה, וקיבלה הנחה סבירה בהחלט, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.
מקבץ חדשות טסלה האחרון יאפשר לכם להתעדכן בכל מה שקשור לטסלה מהתקופה האחרונה
בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו לדבר עם חובבים רבים אחרים לגבי המהלך החדש של הרץ וטסלה