סין, כשוק רכב אדיר מימדים, יכולה להרשות לעצמה מיני רגולציות לבחירתה. פרט לעובדה שהרגולציה מקלה בהרבה מאשר באירופה למשל (מה שמאפשר עלויות נמוכות בהרבה מלתכחילה), משרד התחבורה הסיני מפרסם, לעיתים, תמונות ומפרטים חלקיים של דגמי רכבים אשר צפוים להמכר בשווקים המקומיים. כך, גם הונדה HRV הוא "קורבן" של תהליך זה, כאשר תמונותיה של הגרסה החשמלית הראשונה של הקרוסאובר הוצגו באתר זה יחד עם מפרט חלקי.
ראשית, נציין – מדובר בגרסה לשוק הסיני. השוק האמריקאי יקבל – מתישהו בעתיד – גרסה שונה, ובכלל לא ברור אם ומתי זו תגיע לאירופה, ובאיזה תצורה. באירופה ישנה כרגע ההונדה E החשמלית הקטנטנה בעלת טווח של כ-200 קילומטרים בקירוב, וזו לא צפויה להגיע ארצה בעתיד הנראה לעין עפ"י אנשי היבואנית. גם גרסתה הסטנדרטית של ההונדה HRV, שעברה השנה מתיחת פנים משמעותית וזכתה להנעה היברידית, לא תגיע ארצה בקרוב.
ההונדה HRV החשמלית שהוצגה, מציגה עיצוב מאוד דומה לגרסה ההיברידית שהוצגה זה מכבר במסגרת מתחית הפנים באירופה. עיקר ההבדלים הם בחזית הרכב, אשר מציגה גריל אטום כמעט לחלוטין, עם פתח טעינה קדמי. עפ"י מסמכי משרד התחבורה הסיני, ההספק עומד על 201 כ"ס מכובדים, והסוללה תגיע בגודל אחד של 68.8 קוט"ש, יחד עם ג'אנטים בגודל 18 אינץ' ומשקל של כ-2.1 טונות. נתוני טווח רשמיים לא פורסמו, ואלו בכל מקרה צפויים להיות עפ"י התקן הסיני, אשר ידוע כמחמיר משמעותית פחות לעומת ה-WTLP, אך בהתאם לגודל הסוללה המדובר, ניתן לשער בעדינות שמדובר על טווח של כ-350-400 ק"מ (להסבר על גדלי סוללה – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי).
כאמור, ולמרבה הצער, גרסה זו מיועדת לשוק הסיני בלבד. יתרה מזאת, הונדה הצהירה לאחרונה כי היא מתכננת ליין חשמלי שלם לגמרי עד שנת 2030 – אבל רק בסין, כאשר תוכניות בנוגע לארה"ב או אירופה נותרו בעינן. פרט להונדה E, אין באירופה שום נציגות חשמלית ליצרנית, ועושה רושם כי למרות החדשנות שאפיינה את החברה שנים רבות, דווקא בתחום החשמלי – הונדה מתעכבת.
הייתם שמחים לראות רכבי הונדה חשמליים בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי