בתחום הרכב החשמלי הונדה נמצאת הרחק מאחורי מרבית היצרניות הגלובליות, אבל בתחום הדו"ג – יש לחברה תוכניות גדולות
אחת החברות שממעטות להגיע לכותרות בעולם הרכב החשמלי היא הונדה. היצרנית היפנית, שבעברה נחשבה לאחת המובילות בעולם בתחום ההינע האלטרנטיבי (הייתה ראשונה להציג רכב היברידי בעולם עם ההונדה אינסייט), צמצמה באופן דרמטי את פעילותה בתחום הרכב הפרטי באירופה בשנתיים האחרונות ונראה שגם ללא שום כוונה ריאלית לחזור. אבל שתי נקודות אור עדיין ישנן בהונדה – גם לגבי ישראל – חטיבת האופנועים של החברה נחשבת כיצרנית הדו גלגלי הגדולה בעולם (ופעילותה בישראל נמשכת ביתר שאת), והיא עדיין אחד המותגים הכי נמכרים ומבוקשים בצפון אמריקה.
בתחום הרכב הפרטי, להונדה אין תוכנית קונקרטית ומוכנה להצגת דגם חשמלי כלשהו בעתיד הנראה לעין בארה"ב (להוציא את המכונית החשמלית המשותפת להונדה וסוני). החברה אומנם מדברת על הנושא מפעם לפעם, מוכרת מספר דגמים היברידיים ודגמי פלאג אין, אך פרט לאיור של דגם חשמלי לחלוטין שיוצג מתישהו בעתיד, גם בצפון אמריקה נראה שבדומה ליצרניות יפניות אחרות (דוגמת טויוטה עם הריקול ל-bz4X) – היא מחכה ל… משהו. אולי גם בגלל העובדה שהונדה נחשבת כיצרן הגדול בעולם של מנועי בעירה פנימית, ובחברה לא ששים לוותר על התואר הזה ועל נתח השוק הזה. באירופה, נמכרת מזה זמן מה ההונדה E החשמלית החמודה להחריד – עם טווח זערורי ובמחירים אסטרונומיים (היצרן לא אישר ליבואנית המקומית לייבא את הדגם ארצה) וייתכן בהחלט שזו סיבה אחת נוספת להדרת רגליה של הונדה מהשוק האירופאי.
החברה תציג עשרה דגמים חשמליים בתוך שנתיים, ותגיע להיקף מכירות של 15% מסך הייצור שלה של כלי רכב חשמליים – עד שנת 2030
למזלנו, בתחום הדו גלגלי – התוכניות של הונדה ברורות בהרבה. בחברה מודיעים כעת כי הם מתכננים להציג עד סוף שנת 2025 לא פחות מ-10 דו גלגליים חשמליים, כאשר על פי האילוסטרציה לעיל – אנחנו יכולים כבר כעת לקבל הצצה למה שלושה מהם עלולים להיות: קווי המתאר החיצוניים מראים לנו בבירור גרסה חשמלית כלשהי של ה-X-ADV הפופולרי של החברה, לצד זוג דגמי סטריטפייטר ממשפחת ה-CB הוותיקה. יחד עם אלו, הודיעו בחברה כי ישוחרר גם דגם מוטוקרוס חשמלי לילדים, בהמשך לדגם ששוחרר כבר במהלך שנת 2022. לצד הארבעה האלו – ייתרת הדגמים מאוכלסת על ידי קטנועים שנראים – כך לפחות על פי הצללית שלהם – כדגמים לשימוש עירוני בעיקרם.
למרבה הצער, לא שיתפו בחברה לגבי דגמים נוספים, אך כן הסבירו כי הסוללות שצפויות לאכלס את האופנועים האלו נמצאות כבר כעת בפיתוח וזה אמור להסתיים בשנת 2024. כיצרנית שעושה שימוש נרחב באופן רוחבי בפלטפורמות קיימות (דוגמת משפחת ה-NC הענפה או דגמי ה-500 הפופולריים גם בארץ), ובהתחשב בעובדה ששימוש בפלטפורמה זהה למספר רב של סוגי דו גלגלי חשמלי קצת "פשוט" מאשר עם דגמי בנזין – ייתכן בהחלט שמיד בתום פיתוח הסוללות, נראה את כל אותם דגמי הדו"ג החשמליים. בחברה גם הודיעו כי על פי התכנון שלהם – 15% מסך המכירות הגלובליות בשנת 2030 יהיו כלי רכב חשמליים – שאיפה מעניינת, שמושפעת כפי הנראה מהיותה של הונדה, כאמור, היצרנית הגדולה בעולם של מנועי בעירה פנימית.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על התוכניות של הונדה בתחום הדו גלגלי החשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג