כבל טעינה שנתקע ברכב איננו תופעה נפוצה במיוחד. אבל מרפי כמו מרפי, כשזה כבר קורה, זה יקרה לנו בזמן ובמקום הכי גרועים שניתן – דווקא כשאנחנו מאוד ממהרים, דווקא כשאנחנו רחוקים מציוויליזציה, התחושה במצב הזה תהיה שהכל נגדנו. אז לא, זה לא המצב! המדריך הזה יציג לכם בזריזות ובקצרה בדיוק איך לגשת למנגנון השחרור הידני של כבל הטעינה ברכב החשמלי שלכם.
שימו לב – המלצתנו הגורפת היא תמיד להשתמש במנגנונים הקונבנציונליים לשחרור – אפליקציה, נעילה או פתיחה של הרכב עצמו, כפתורים פיזיים על העמדה או כל פתרון אחר. מדריך זה נמצא כאן רק במקרה בו כל אופציה אחרת לא עובדת – למשל, אם עמדת הטעינה האיטית לא משחררת לכם את הכבל מהרכב, או שעמדת הטעינה הביתית תקועה ולא מגיבה והמפסק שלה לא נמצא בהישג יד. לצד כל האמור כאן – בסופו של המדריך הקצר תמצאו וידאו שמציג בזריזות את הצעדים לשחרור הכבל.
רצוי מאוד שמדריך זה יהיה המוצא האחרון בגלל שהוא מצריך התעסקות פיזית וגישה למקומות "לא שגרתיים" ברכב כמו אזור המנוע או מקומות שנמצאים מתחת לדיפונים באזור תא המטען. מדריך זה רלוונטי גם במקרה בו עמדת טעינה מהירה לא מגיבה גם ללחיצה על הפטריה האדומה (שאמורה לנתק את הזרם ולשחרר את הכבל באופן מיידי בו במקום) אבל הכבל נותר נעול ברכב. כמו כן – מדריך זה יכול לשמש גם במקרה של רכב פלאג אין בו כבל הטעינה נתקע בעמדה, והוא רלוונטי לכל מי שברכבו יש שקע טעינה טייפ 2 או CCS. להרחבה בנושא זה אתם מוזמנים לעיין במדריך סוגי חיבורים לרכב חשמלי.
כבל הטעינה שלכם כבר לא מה שהיה פעם? במדריך לאביזרי חובה תמצאו את המחליף שלו!
צעד ראשון – היכן ממוקם שקע הטעינה ברכב?
בניגוד לרכבי בנזין או פלאג אין, שם פתח מילוי הדלק יהיה כמעט תמיד באחד מצידי הרכב האחוריים, שקע הטעינה ברכבים חשמליים או רכבי פלאג אין ממוקם במקומות מגוונים – לפעמים במיקום זהה למיקום של פתח התדלוק, לפעמים מעל לאחד הגלגלים הקדמיים, ולפעמים ממש בחזית הרכב או על גבי הפגוש האחורי שלו. מיקום שקע הטעינה מעיד גם על המיקום הכללי של מנגנון השחרור – כך שאם שקע הטעינה נמצא על גבי הפגוש הקדמי, כמו למשל בקיה נירו החשמלית, מנגנון השחרור גם הוא יהיה בחלק הקדמי של הרכב – במקרה זה, מתחת למכסה המנוע.
שקע הטעינה של הסקודה אניאק – ממוקם בחלקו הימני אחורי של הרכב, משמעות הדבר היא שמנגנון השחרור המהיר נמצא בחלק הימני של תא המטען, מתחת לדיפונים
צעד שני – מאתרים את מנגנון השחרור המהיר
החלק הזה מעט מורכב יותר ומצריך זהירות לצד ווידוא שאכן מדובר במנגנון, שכן מנגנון זה מצריך משיכה ידנית פיזית – ועל כן נרצה לוודא שאנחנו אכן מושכים את הרכיב הנכון. בחלק מהרכבים מדובר יהיה במעין חוט טיל דק מצופה בגומי אדום, באחרים מדובר במעין וו בצורת T שיכול להגיע בכל מיני צבעים (אנחנו ראינו הרבה סגולים כהים משום מה), ולעיתים גם יצויין באיזה שהוא אופן לידו או בסביבתו שמדובר במנגנון השחרור של כבל הטעינה. רק אחרי שוידאנו שאכן מדובר במנגנון המדובר ושלא מדובר חלילה וחס בכבל חשמלי כלשהו או צנרת נוזלים, עוברים לצעד השלישי והאחרון.
צעד שלישי – איתרנו, וידאנו, בדקנו והכל תקין? עכשיו למשוך
אחרי שכאמור וידאנו שמדובר במנגנון המשיכה ושאנחנו לא מושכים כבל חשמלי כלשהו חלילה וחס, הגיע הזמן למשוך. בניסיונות שאנחנו ביצענו עד כה עם הרכבים שנבחנו במגזין – לא מרגישים שום פידבק במשיכה משום סוג שהוא. זו פשוט משיכה "על ריק", ובחלק ניכר מהמקרים – מנגנון השחרור המהיר גם היה תפוס במקומו עם קליפסים קטנים ועדינים שקפצו ממקומם בעת המשיכה. משכתם? בדקו שכבל הטעינה מתנתק כעת, והמשיכו בדרכם. אם הכבל לא השתחרר משכו במנגנון השחרור הידני מעט יותר חזק עד לשחרור הכבל.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
גם אתם נתקעתם עם כבל הטעינה ברכב מבלי שהוא משחרר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג