יונדאי איוניק 9 החשמלית עם 7 המקומות תיוצר במפעל חדש בארה"ב – ועוד עדכונים

החשמלית יונדאי איוניק 9 עם 7 המקומות צפויה להגיע לשוק בשנים הקרובות, בזכות מפעלים חדשים שפותחת החברה - במסגרת יישום יעדיה לטווח הבינוני והרחוק

רק בשבוע שעבר יונדאי איוניק 5 החדשה הגיעה לישראל, והיום קיבלנו מבול של חדשות מיונדאי העולמית. ראשית נחשפו יעדי החברה בשנים הקרובות, לפי אסטרטגיית "Hyundai Way" חדשה שתכף נתייחס אליה. אך בין שלל הנתונים, נחשפה גם בשורה מעניינת ביותר – מכונית 7 המקומות החשמלית יונדאי איוניק 9 צפויה להגיע לשוק האמריקאי והסיני בעוד מספר שנים, והוא ייוצר במפעלים חדשים שיקים המותג בשתי המדינות על מנת לעמוד בביקוש הגובר. אז מה חשוב לדעת על ההצהרות העדכניות של יונדאי?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

רכב הקונספט יונדאי איוניק 9 עם 9 המקומות (צילום: יונדאי)
רכב הקונספט יונדאי איוניק 9 עם 9 המקומות (צילום: יונדאי)

אסטרטגיית Hyundai Way

ראשית, נעבור בקצרה על האסטרטגיה עצמה. יונדאי שמה לעצמה כמטרה למכור 5.55 מיליון יחידות (כן, חמסה חמסה חמסה) בעולם מדי שנה, עד 2030 – מה שיהווה עלייה של 30% משנת 2023. בתוך כל אלו, החברה שואפת למכור 2 מיליון רכבים חשמליים מדי שנה ברחבי העולם עד 2030.

עד שנת 2023 יוצגו 21 דגמים חשמליים (החל מעממיים, דרך יוקרתיים ועד לרכבי ביצועים), והיצע הדגמים ההיברידיים יגדל מ-7 ל-14 דגמים. בין הדגמים ההיברידיים שכבר מגיעים לארץ כיום תמצאו את יונדאי אלנטרה ויונדאי סונטה. גם מותג היוקרה ג'נסיס, בבעלות קונצרן יונדאי-קיה, יציע דגמים היברידיים חדשים. עד כה מגיעות לארץ מספר גרסאות חשמליות מהליין, ביניהן ג'נסיס GV60, ג'נסיס GV70 וג'נסיס G80 עם גג סולארי.

במקביל, החברה תציג מערכת היברידית מעודכנת עם ביצועים משודרגים ויכולת חיסכון בדלק משופרת. הייצור של הרכבים ההיברידיים הוא בהתאם למגמה שמתארת יונדאי, של דעיכה קלה בביקוש לחשמליות – כאשר לפי תחזיותיה הביקוש לרכב חשמלי ישוב לגדול בשנת 2030.

בנוסף, החברה צפויה לפתח סוללות NCM במחירים סבירים יותר, ותחזק את טכנולוגיית הבטיחות בדגמיה. היא גם מתכננת למסחר את עסקי הרכבים בנהיגה אוטונומית, ותספק כלי רכב אוטונומיים לחברות תוכנה גלובליות שעוסקות בנהיגה אוטונומית.

להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

ג'נסיס G80
ג'נסיס G80 החשמלית עם גג סולארי

התחזית: רכבים חשמליים ארוכי טווח

החלק הכי מעניין באסטרטגיה בעיני הוא שיונדאי מתכננת להציג בצפון אמריקה ובסין מספר דגמי EREV חדשים (Extended-Range Electric Vehicle), שהם רכבים חשמליים עם טווח נסיעה גדול במיוחד בין טעינות. רכבים אלו מונעים לחלוטין בידי מנוע חשמלי אך משתמשים במנוע בנזין כסוג של מאריך טווח שמספק לרכב אנרגיה נוספת. השאיפה היא לטווח של יותר מ-900 ק"מ בטעינה בודדת.

בין הרכבים האלו נמצא את יונדאי איוניק 9 שהזכרנו לפני כן, שהיא רכב עם 3 שורות מושבים (7 מקומות בסך הכל) וטווח נסיעה מירבי מוצהר של כ-885 ק"מ בין טעינות. בנוסף, כנראה תושק גרסה חשמלית ארוכת טווח גם לקרוסאובר ההיברידי יונדאי סנטה פה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

יונדאי איוניק 5 2024. התמונות להמחשה בלבד. הדגם המשווק בישראל מגיע עם מראות צד (צילום: יצרן)
יונדאי איוניק 5 2024 (צילום: יצרן)

יונדאי איוניק 9 ודגמים נוספים ייצורו במפעלים חדשים

לשם ייצורם של הדגמים החשמליים ארוכי הטווח, החשמליות הרגילות (כמו יונדאי איוניק 5 המעודכנת) וגם הדגמים ההיברידיים החדשים, יוקם עד סוף שנת 2024 מפעל חדש בג'ורג'יה שבארה"ב. המפעל יסייע גם לתוכניות הגדילה של המותג, וגם יקל על הייבוא לשוק האמריקאי המקומי. הייצור ההמוני שלהם יחל בארה"ב ובסין לקראת סוף 2026, ויגיע לצרכנים בשנת 2027. לכאורה, הדגמים האלו צפויים להימכר בחו"ל במחיר דומה לזה של דגמי פלאג אין, אבל עוד מוקדם מדי לתמחר.

בסין, לעומת זאת, המפעל יתמקד בדגמים מוזלים יותר, על מנת לעמוד בביקוש לדגמים חשמליים קומפקטיים יחסית במחירים עממיים. הצפי הוא לייצור של כ-30,000 יחידות. ואלו לא שתי המדינות היחידות שזוכות למפעלי יונדאי חדשים או התרחבות של הקיימים, כיוון שהמותג מתכנן להתרחב גם בהודו, אינדונזיה ואזורים אחרים באסיה והמזרח התיכון. כל זאת במטרה להגדיל את יכולות הייצור ולעמוד בביקוש העולמי לרכבים חשמליים ("רגילים" ורכבי ביצועים מליין N של המותג, כמו יונדאי איוניק 5 N), מכוניות היברידיות ורכבי יוקרה מונעי בנזין (ולא רק) של מותג ג'נסיס – שמיועדים לקהל שאינו מעוניין עדיין לבצע את המעבר להנעה אלטרנטיבית.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

יונדאי סנטה פה 2025 - בקרוב בגרסה חשמלית ארוכת טווח (מקור: אתר יונדאי העולמי)
יונדאי סנטה פה 2025 – בקרוב בגרסה חשמלית ארוכת טווח (מקור: אתר יונדאי העולמי)

יונדאי מתקדמת לסגמנט חדש

האיוניק 9 היא רכב 7 המקומות הראשון של המותג. לאחרונה הגיע לארץ דגם רב מושבים של הצלע השנייה בקונצרן יונדאי-קיה – קיה EV9, שגם היא חשמלית עם 7 מקומות. ככל הנראה ובהתאם לביקוש בשוק, צפויים דגמים מרובי מושבים נוספים לשני המותגים.

יונדאי אלנטרה 2024 (צילום: יונדאי)
יונדאי אלנטרה 2024 – חלק מהליין ההיברידי של המותג (צילום: יונדאי)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים/ות להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי יונדאי? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לקריאה וצפייה נוספת

קראו את המבחן המלא וצפו בסרטון: מבחן רכב למכונית המנהלים ההיברידית יונדאי אלנטרה 2024