יונדאי אלנטרה נמכרה בארץ משנות התשעים, תחת שם זה או תחת צירוף של האות i למספר כלשהו, לעיתים עם ולעיתים בלי המילה "אלנטרה" עצמה. בכל גלגוליו הרכב זכה להיקפי מכירות מכובדים מאוד, והדגם צבר עם השנים מוניטין של תמורה מצוינת למחיר הן כרכב חדש, הן רכב ליסינג והן כרכב משומש.
האלנטרה ההיברידית הושקה בעולם בשנת 2021, והגיעה אלינו באותה השנה. בשנת 2023 יונדאי אלנטרה הייתה ההיברידית הנמכרת ביותר בארץ, וגם מכונית הסדאן המשפחתית הנמכרת ביותר. גם את הגרסה הזו בחנו, ותוכלו לראות את המבחן המלא כאן – אלנטרה 2021.
הגרסה מתוחת הפנים בה נתרכז היום הגיעה אלינו בתחילת 2024. הדגם המעודכן מצויד באותה המערכת ההיברידית שאנחנו מכירים מהדגם של 2021, אך חלו בו שינויים עיצוביים, לצד שדרוגי איבזור ומערכות בטיחות. אז בואו נראה מה התחדש ביונדאי אלנטרה 2024.
רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאגאין והחשמלי החדש שלכם
עיצוב יונדאי אלנטרה היברידית עדכנית
כאמור, השינוי הבולט ביותר הוא כמובן – העיצוב. יונדאי אלנטרה ההיברידית הייתה מעוצבת באופן ספורטיבי מעודן גם בגרסתה הקודמת, אבל כעת היא זכתה למתיחת פנים עיצובית שרק מדגישה את ההיבט הזה עוד יותר.
מתיחת הפנים הזו מורכבת מהרבה שינויים עיצוביים קטנים. מלפנים, הרכב זוכה למראה אגרסיבי ורחב יותר ו"דמוי כריש" ("hammer head"), תאורת LED קדמית מלאה בכל רמות הגימור, גריל בעיצוב חדש ועוד. מהצד, תראו שהאלנטרה התארכה ב-4 ס"מ, התחדשה בחישוקי סגסוגת בגודל 17 אינץ' (ברמת האיבזור הזו), ומגיעה כעת ב-8 צבעים חיצוניים. גם בחלקה האחורי נראה שינוי לעומת הדגם היוצא בגזרה העיצובית וניכר כי יונדאי רצתה לייצר כאן שמירה על רב המכר ולא שינוי מקצה לקצה.
פנים הרכב: אזור הנהגת
הרכב מגיע ב-3 רמות גימור: Premium, Supreme ו-Luxury. רכב המבחן שקיבלתי הוא ברמת הגימור Supreme, והוא כולל איבזור כמו בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח (פונקציית מפתח חכם), גג שמש נפתח (סאנרוף) עם וילון ידני, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, תאורת LED קדמית וחיישני חנייה אחוריים.
לדגם יש הגה גדול ונוח לשימוש שדרכו ניתן לשלוט בלוח השעונים, בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת המולטימדיה; מסך מולטימדיה קטן (בגודל 8 אינץ'); ולוח שעונים דיגיטלי בגודל (10.25 אינץ'). כסטנדרט הוא מגיע גם עם חיישן אורות גבוהים אוטומטי, ומערכת מגניבה ונחוצה מאוד של התנעת חירום בעת פריקת המצבר. מדובר בכפתור קטן שממוקם משמאל להגה, אשר מושך חשמל מהסוללה ההיברידית במקרה שהמצבר מתרוקן. זה פיצ'ר קטן ושימושי מאוד, שיחסוך לכם לחפש רכב אחר וכבלים להתנעה – בדיוק כמו שראינו באלנטרה הקודמת, יונדאי קונה הייבריד החדשה (והקודמת) ויונדאי איוניק ההיברידית.
גם המפתח של הדגם הוא המפתח שכל כך אהבנו מיונדאי איוניק 6 החשמלית ויונדאי קונה ההיברידית החדשה. אם תטו אותו הצידה, תראו את האות H – שמסמלת את שם המותג, יונדאי. תמיד משמח אותי לראות אלמנטים קטנים כאלו של גאוות יחידה ויצירתיות. השלט הזה מאפשר גם התנעה מרחוק של הרכב והדלקה של המיזוג, מה שאידיאלי בימי שרב כמו זמן צילום המבחן.
השינויים בדגם הזה לעומת הגרסה ההיברידית הקודמת הם שהרכב זכה לפאנלים רכים חדשים לדלתות הקדמיות, תוספת שקעי USB עבור הנוסעים מלפנים ומאחור, ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד שעוצב מחדש. ברמת גימור זו, עדיין אין קיפול מראות אוטומטי.
חוויית משתמש בתא הנהג והנוסעים
בזכות המפתח החכם, הרכב נדלק כשאתם מתיישבים בו ומקישים את הקוד, וזה ממש נוח. בנוסף, ניתן לשלוט במיזוג דרך כפתורים פיזיים תחת מסך המולטימדיה, בדיוק כמו שאני אוהבת.
ברכב יש הרבה אזורי אחסון, כולל קונסולה מרכזית עם מקום אחסון מתחת למשענת היד, שני מחזיקי כוסות גדולים (עם כיוונון ידני של עומקם), תא כפפות, וגם שטח אחסון קטן וקצת משונה בקונסולה המרכזית בצד של הנוסע. בכל הדלתות יש סימון משעשע למדי של "בקבוק כן, כוס לא" במיקום של מתקן הבקבוקים בדלת.
האנדרואיד אוטו והאפל קארפליי האלחוטיים עובדים מצוין. מלפנים יש גם שקעי USB רגיל, USB-C ושקע מצת – אבל בזכות משטח הטעינה האלחוטית לטלפון הנייד והחיבור האלחוטי למערכת המולטימדיה תוכלו ליהנות מתא נהג ריק מכבלים מציקים.
בגרסה זו מושבי הרכב הם מושבי בד עם כיוונון ידני. הבד עצמו נעים, ואני דווקא מעדיפה מושבי בד ולא עור – אבל חסרה לי גם תמיכה לגב התחתון וגם הגבהה נוספת של המושב. אם זה משהו שחשוב לכם, אז תדעו שבגרסת ה-Luxury (שזו הגרסה הבכירה ביותר) הדגם זוכה גם לריפודי עור במקום ריפודי בד, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, ואיוורור וחימום בשני המושבים הקדמיים.
יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!
אזור הנוסעים מאחור
לנוסעים מאחור יש המון מרווח, למרות התצורה הסדאנית – בדיוק כפי שהיה באלנטרה של 2021, ואולי אף יותר מכך. בנוסף יש כאן שני שקעי usb-c, שני פתחי מיזוג, תאורה, ידיות ווים, רשת (משום מה, רק מאחורי כיסא הנוסע), מקום לבקבוק קטן בדלתות, ומשענת מרכזית עם מקום ל-2 כוסות.
תא המטען
תא המטען כאן נפתח ונסגר ידנית, עם קפיץ. תוכלו לפתוח אותו גם באמצעות לחיצה כפולה על השלט, גם דרך כפתור על רצפת מושב הנהג, וגם דרך הכפתור שממוקם על תא המטען עצמו. הפתיחה שלו חזקה ויעילה. יש לו סף העמסה יחסית גבוה, שטוח ורחב, ויש לו נפח אחסון לא רע בכלל – 474 ליטר. בנוסף יש בו גם וו קשירה, לולאות שניתן למשוך בהן כדי לקפל את המושבים האחוריים – ובמגירה התחתונה תמצאו גלגל חלופי בגודל מלא!
מנוע
לאלנטרה הייבריד ישנה, כמובן, מערכת הינע היברידית. ההנעה כאן היא כמובן קדמית, ומנוע הבנזין – בנפח 1,600 סמ"ק – מפיק יחד עם מערכת ההינע החשמלית הספק כולל של 139 כוחות סוס שמניעים את הגלגלים הקדמיים בלבד, וכל זה עובר לגלגלים דרך גיר כפול מצמדים. לדגם יש יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות ברמת הגימור שלפנינו – Supreme.
מערכת היברידית וצריכת דלק במסגרת המבחן
לאלנטרה ההיברידית יש סוללה בגודל 1.36 קוט"ש, שגם אחראית למערכת ההיברידית וגם מספקת לרכב 43.5 כ"ס. סוללה זו לא השתנתה לעומת הדגם היוצא, והיא קטנה אך במעט מסוללת יונדאי קונה ההיברידית.
צריכת הדלק המוצהרת של הדגם היא 4.4 ליטר ל-100 ק"מ, שהם 22.7 ק"מ לליטר. במסגרת המבחן אנחנו הגענו לצריכת דלק יפה של כ-20 ק"מ לליטר. בין תדלוקים, תוכלו לנסוע למרחק של יותר מ-700 ק"מ על מיכל דלק מלא (שנפחו 42 ליטר).
ברכב אין שליטה על מצבי הרגנרציה בעת הבלימה, וזה קצת מבאס כי האופציה קיימת ביונדאי קונה ההיברידית. בנוסף, האלנטרה בוחרת באופן אוטומטי בין נסיעה במצב היברידי ובמצב חשמלי, על מנת לחסוך בדלק היכן שניתן.
להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי
בטיחות ומערכות עזר
בין מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה של האלנטרה תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי ומניעת התנגשות בשטח מת, בלימת חירום אוטונומית, התרעת ערנות נהג, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, מניעה של מעבר בין נתיבים כשהשטח אינו פנוי, 8 כריות אוויר, עוגנים למושבי ילדים (ISOFIX) וניטור ללחץ האוויר בצמיגים.
מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה מתפקדות היטב במהלך הנסיעה. הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד מצוין, והוא נשלט באופן נוח ביותר דרך גלגל ההגה עצמו. מערכת ההתראה בשטח מת עובדת נהדר גם היא ומתריע גם בצליל, גם בתאורה במראה וגם ברטט בהגה עצמו על הימצאות כלי רכב מעבר לשדה הראייה שלנו.
ברמת הגימור הזו, מערכת ה"יציאה בטוחה מהרכב" מתריעה וגם מונעת את פתיחת הדלתות האחוריות במקרה של רכב חוצה. מצלמת הרוורס של הרכב מעולה, ויש לו גם חיישנים אחוריים.
נכון לזמן ביצוע המבחן הדגם עוד לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP, ולכשיבחן אנחנו נעדכן את הכתבה.
איך יונדאי אלנטרה ההיברידית נוסעת?
דרך בורר מצבי הנהיגה תוכלו לבחור בין נהיגה חסכונית במצב Eco, נהיגה ספורטיבית ונמרצת (מצב Sport) – או מצב SMART, בו האלנטרה בוחרת עבורכם מהו המצב האופטימלי בזמן אמת.
הרכב מדגים יכולות טובות, הן בהאצה והן בשמירה על מהירותו, והנהיגה בו אינה מרגישה כמו ברכב היברידי ש"מתאמץ". הוא מצויד בגיר DCT שעובד חלק ומעביר הילוכים בלי בעיה.
בולמי הרכב טובים מאוד ועל הצד הקשיח יותר, וגם שיכוך הזעזועים מוצלח. הנהיגה בו מרגישה קצת כמו ברכב עם אוריינטציה ספורטיבית, ולא משפחתית רגילה.
האלנטרה מצליחה להתמודד טוב עם רעשי הרוח והכביש בכל המהירויות החוקיות בישראל. אין מנוס מלשמוע (גם אם ממש בשקט) את המנוע, היות ובכל זאת מדובר במכונית היברידית.
מחיר יונדאי אלנטרה 2024
מחירה ההתחלתי של האלנטרה הוא 175,990 ש"ח, כאשר מחירו של רכב המבחן (בגרסת Supreme) הוא 178,990 ש"ח. גרסת ה-Luxury, הבכירה ביותר, עולה כרגע 185,990 ש"ח. לעלות זו מתווספת אגרת רישוי בסך ₪2,326 ש"ח נכון לרגע כתיבת המבחן.
בנוסף, היבואנית מציעה אחריות של 5 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב, ו-7 שנות אחריות או 150 אלף קילומטרים על הסוללה (המוקדם מביניהם).
סיכום ביקורת רכב יונדאי אלנטרה 2024
האלנטרה היא רכב משפחתי היברידי שעונה על כל הצרכים שלנו מרכב כזה: היא מרווחת ועם תא מטען בגודל סטנדרטי לסגמנט, הנסיעה בה אינה כרוכה במאמץ, יש לה מערכת הינע יעילה וחסכונית עם צריכת דלק טובה, והיא אפילו יכולה להפתיע לטובה ביכולות הספורטיביות שלה.
אהבתי גם את העיצוב החיצוני שלה, ומתיחת הפנים הזאת לגמרי באה לי בטוב קצת מעל לשנתיים מאז שהדגם ההיברידי הגיע ארצה. הנדסת האנוש בפנים הרכב מציעה גם היא את כל מה שאנחנו צריכים ומחפשים במכונית סדאן משפחתית.
רוצים להתייעץ לגבי דגמי יונדאי, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.
מפרט טכני של יונדאי אלנטרה 2024
הספק מנוע משולב: 139 כ"ס, הנעה קדמית
זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 10.8 שניות בגרסה זו
גודל סוללה: 1.36 קוט"ש
צריכת דלק מוצהרת: כ-22.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: כ-20 ק"מ לליטר
מחיר רכב המבחן (רמת הגימור Supreme): 178,990 ש"ח
אחריות: 5 שנים או 100,000 ק"מ על הרכב, 7 שנות אחריות או 150 אלף קילומטרים על הסוללה (המוקדם מביניהם).
שירות: רשת מרכזי השירות של כלמוביל הפזורים ברחבי הארץ
[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]