יונדאי מתכננת להוציא לשוק את מכונית העל הראשונה בעולם שמבוססת על טכנולוגיית מימן. טכנולוגיית מימן פחות נפוצה כשיטת הינע לרכבים, אך זה לא אומר שאינה קיימת. בשנה שעברה הגיעה לישראל משאית מימן של יונדאי, ולרגל הגעתה הושקה גם תחנת תדלוק במימן הראשונה בישראל. מנוע המימן אינו מיועד רק לרכב כבד, ויש מספר רכבי קונספט, ורכבים של ממש, שנשענים על הטכנולוגיה הזו. על רכב הקונספט N Vision 74 של יונדאי דיווחנו כבר ב-2022, וכעת הוא חוזר לכותרות. מדובר במכונית מימן היברידית, שמשלבת גם מנוע מימן וגם סוללה חשמלית. נשמע מסקרן? בואו נדבר על הדגם בהרחבה.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
עיצוב חיצוני של יונדאי N Vision 74
ה-N Vision 74 הוא רכב קונספט שמשלב את העתיד של טכנולוגיית תאי דלק מימן עם סגנון הרטרו של העבר. הוא משאיל מספר אלמנטים עיצוביים מיונדאי פוני קופה (שיוצר בקוריאה מ-1975 עד 1990), ומזכיר קצת גם את יונדאי איוניק 5 בשילוב עם דלוריאן.
מבחינת המימדים, אורכו של הרכב 4,952 מ"מ, רוחבו 1,995 מ"מ, גובהו 1,331 מ"מ, ובסיס הגלגלים שלו הוא 2,905 מ"מ.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מפרט טכני של מכונית המימן יונדאי N Vision 74
יונדאי N Vision 74 היא מכונית מימן שבעצם מהווה סוג של מכונית היברידית. הטכנולוגיה נקראת FCEV – ראשי תיבות של "fuel cell electric vehicle", רכב חשמלי מונע תא דלק. רכבים אלו משתמשים בתא דלק, לפעמים בשילוב עם סוללה קטנה, כדי להפעיל את המנוע החשמלי שלהם. תאי הדלק מייצרים חשמל בדרך כלל באמצעות חמצן מהאוויר ומימן דחוס. הסוללה מאפשרת את הנעת הרכב אם וכאשר המימן אוזל. המבנה הזה גם מאפשר שימוש בשני מקורות הכוח לתנאי נהיגה שונים, ומגביר את יעילות הקירור ואיכות הביצועים של המערכת.
ונעבור לנתונים הטכניים המרשימים באמת: ה-N Vision 74 יגיע עם מנועים בהספק של 775 כ"ס, שמאפשרים האצה מ-0-100 קמ"ש תוך כ-3 שניות. לרכב יש סוללה חשמלית בגודל של 62.4 קוט"ש (שכלל הנראה תוגדל ל-70 קוט"ש), וטווח נסיעה מירבי של 600 ק"מ. מהירותו המקסימלית של הדגם צפויה לעמוד על 250 קמ"ש.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
מתי מכונית המימן של יונדאי תצא לשוק?
מותג יונדאי מתכנן להתחיל בייצור המוני של הדגם ביוני 2026. התוכנית תכלול ייצור של 100 יחידות בלבד בשנה, למשך שנתיים. הדגם ישווק במהדורה מוגבלת, והוא צפוי לעלות כ-500 מיליון וון (שהם כ-366,000 דולר) ליחידה.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי