יונדאי מפלרטטת עם תחום המימן לא פעם, והיא גם מבצעת. הדוגמה הכי "גדולה" ליישום הזה היא משאית המימן הראשונה בישראל – יונדאי Xcient – שהושקה בסוף שנת 2022. בזכותה אפילו הוקמה תחנת התדלוק במימן הראשונה בארץ. אבל גם בתחום רכבי הנוסעים יונדאי לא שוקטת על השמרים, כאשר בשנת 2018 השיקה את יונדאי נקסו (Nexo), קרוסאובר המימן הראשון שלה בייצור סדרתי. ויש גם את מכונית העל הבאה של יונדאי, N Vision 74 – אשר תהיה מכונית מימן בהספק של 775 כ"ס. אבל מה ידוע לנו על המצטרפת החדשה ביותר לרשימה, רכב הקונספט החדש יונדאי אינטיום (INITIUM)? בואו נראה.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
אז מה זה בעצם רכב מימן, ומה זה רכב מונע תא דלק?
על מנת לשמור על פשטות ולא להיכנס להסברים טכניים מורכבים, נספק כאן הסבר מאוד מופשט לתהליך כימי די מורכב. נתחיל מזה ש"טכנולוגיית תא דלק" ו"הנעת מימן" הם שני שמות שונים לאותו מנגנון עבודה, כאשר "תא הדלק" הוא למעשה אחד הרכיבים בתוך מערכת ההינע של רכב מונע במימן. התהליך מתחיל באמצעות סינון האוויר שמגיע מבחוץ ונמצא סביבנו, והפרדתו המוחלטת של החמצן מכל שאר רכיבי האטמוספירה, כאשר "הקסם" מתרחש בתוך תא הדלק – שם המימן בא במגע עם החמצן, ומפיק חשמל.
עיצוב יונדאי אינטיום
וכעת נעבור לעיצוב, שתואם את תורת "Art of Steel" החדשה של המותג. שפת העיצוב הזו אגרסיבית ומאסיבית למדי, ותצורת הפנסים המרובעים שלה שונה מזו של דגמים חשמליים אחרים של המותג (דוגמת יונדאי איוניק 5 ויונדאי איוניק 6).
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
נתונים טכניים של יונדאי אינטיום
הרכב עושה שימוש ב"דור הבא" של מערכת תא הדלק של יונדאי. מערכת ההינע שלו מייצרת הספק של 204 כ"ס ("הספק הזהב", לאלו מכם שזוכרים את התקופה הזו בעולם הרכב החשמלי), לעומת 165 כ"ס בנקסו.
לצידו הוא מאובזר בסוללה גדולה יותר מקודמו לתפקיד, המאפשרת טווח נסיעה מירבי מוצהר של כ-650 ק"מ. בדומה לדגמים החשמליים של האחרים הקונצרן, גם הרכב הזה תומך בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. תוכלו לקרוא עוד על הפונקציה הזו במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה ובזמן הפסקות חשמל ארוכות.
מתי יונדאי אינטיום יצא לשוק?
אז זהו, שרכב הקונספט יונדאי אינטיום כנראה לא יצא לשוק בפני עצמו – אבל כבר במחצית הראשונה של שנת 2025 אנחנו צפויים לראות קרוסאובר מונע מימן שמבוסס עליו. עדיין לא ידוע האם הוא יגיע לישראל, מדינה בה כרגע תשתית התדלוק במימן עודנה לא מפותחת דיה – אבל עם קצת תקציב ונכונות הכל יכול להשתנות.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי