זמן לא רב לאחר הגעת יונדאי סונטה ההיברידית המעודכנת לישראל, הגיעה אלינו גם הגרסה החדשה של הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג, יונדאי איוניק 5. עד היום נמכרו בישראל מעל ל-5,000 יחידות של רכבי איוניק 5 (כולל איוניק 5 4X4), והדגם גם זכה להצלחה עולמית וגרף פרסים רבים – ביניהם מכונית השנה בעולם לשנת 2022.
כעת מגיעה אלינו גרסה עדכנית שהושקה מוקדם יותר השנה – יונדאי איוניק 2024. היא כוללת עדכונים עיצוביים (מבחוץ ומבפנים), טווח גדול יותר, מערכות בטיחות נוספות ואפילו גרסת כניסה חדשה. המכונית משווקת ב-4 רמות איבזור: Premium, Ultimate, Limited ו-Elite, שתכף נפרט לגביהן. אז מה כוללים העדכונים בדגם?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
נתונים טכניים של יונדאי איוניק 5 2024
ראשית, המנוע החשמלי של הדגם מתחזק. בתוספת של 12 כ"ס, הדגם העדכני נהנה ממנוע בהספק של 229 כ"ס שמניע את הגלגלים האחוריים. מנוע זה מאפשר לרכב להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. גרסת הפרימיום ההתחלתית מצוידת במנוע בהספק של 170 כ"ס, לו יכולת תאוצה של 8.5 שניות.
בנוסף, הדגם זוכה גם לסוללה מוגדלת – בגרסת ה-Ultimate לדגם סוללה בגודל 84 קוט"ש, שמאפשרת לה טווח נסיעה מירבי של 570 ק"מ בין טעינות. בגרסאות Limited ו-Elite הסוללה בגודל זהה, ומאפשרת טווח נסיעה מקסימלי של 530 ק"מ. בגרסה ההתחלתית, Premium, לרכב סוללה בגודל 63 קוט"ש עם טווח נסיעה של 440 ק"מ.
ומה לגבי המידות של איוניק 5 2024? אורכה הוא 4,655 מ"מ (20 מ"מ יותר מהדור הקודם), והמידות האחרות נותרו ללא שינוי – רוחבה 1,890 מ"מ, גובהה 1,605 מ"מ ובסיס הגלגלים שלה הוא 3,000 מ"מ. גם הספוילר האחורי שלה הוארך ב-50 מ"מ כדי לאפשר אווירודינמיות מיטבית.
להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
עיצוב יונדאי איוניק 5 2024 מעודכנת
העיצוב החיצוני של האיוניק 5 המעודכנת כולל פגושים חדשים, חישוקי סגסוגת בגודל 19 אינץ', וספוילר אחורי מוארך יותר.
מבפנים, לקונסולה המרכזית נוספו כפתורים פיזיים להפעלת פונקציות בשימוש תכוף, כמו חימום ואוורור המושבים הקדמיים, חימום הגה וחנייה אוטונומית. כמו כן, משטח הטעינה האלחוטי (בחלק מהגרסאות) הועבר מהחלק התחתון לחלק העליון. גם גלגל ההגה עוצב מחדש, עם תאורת פיקסלים אינטראקטיבית וסידור מחדש של הכפתורים לשיפור נוחות התפעול.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
איבזור הרכב
ברמת הגימור ההתחלתית החדשה Premium הדגם מאובזר במערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית בלוטות', בורר מצבי נהיגה, קונסולה מרכזית על מסילה (עם אפשרות הזזה עד 14 ס"מ), לוח שעונים צבעוני דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה על רמת הרגנרציה מגלגל ההגה, קיפול מראות חשמלי, ידיות דלתות שקועות, בלם יד חשמלי, AUTO HOLD, שמשות כהות, תאורת LED פנימית וחיצונית, חיישני גשם ותאורה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, מושב נהג חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, מפתח חכם, ואפשרות כיוונון לגובה של מושב הנוסע.
ברמת הגימור Ultimate אבזור הדגם כולל את המצוין לעיל, לצד פתיחה חשמלית לתא המטען עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, ופתיחה אוטומטית לידיות הדלתות.
רמת הגימור Limited מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד, ריפודי עור, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, גלגל הגה עם חימום, מושב נוסע עם כיוון חשמלי, לצד תמיכה לגב התחתון ואוורור וחימום בשני המושבים הקדמיים.
רמת הגימור Elite מגיעה גם עם גג זכוכית פנורמי, תאורת אווירה משתנה, Relaxation Seat – מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטייה מלאה, זיכרונות למושבים הקדמיים, מושב אחורי עם אפשרות לכיוונון חשמלי, חימום מושבים אחוריים, ומערכת שמע מבית BOSE ו-Active Sound Design.
מערכות בטיחות וסיוע בנהיגה
הרכב מאובזר כסטנדרט במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות רבות ואמצעי עזר לנהיגה, ביניהם מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית עם סיוע בחציית צמתים, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר (כולל כרית בין הנוסע לנהג), מצלמת רוורס, ועוד. גרסת ה-Ultimate מגיעה בנוסף עם התרעת ערנות נהג הכוללת גם זיהוי פנים.
רמת האבזור Elite מוסיפה גם מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, מערך 4 מצלמות היקפיות, הצגת צילום "שטח מת" על גבי לוח השעונים בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב ומערכת חנייה אוטונומית המאפשרת להוציא את הרכב מהחניה מרחוק באמצעות שלט הרכב.
מחיר יונדאי איוניק 5 חדשה
מחיר יונדאי איוניק 5 המעודכנת ברמת הגימור Premium מתחיל מ-209,990 ש"ח. גרסת ה-Ultimate עולה 229,990 ש"ח, וגרסת ה-Limited מתחילה מ-248,990 ש"ח. עבור הרמה הבכירה ביותר, Elite, תשלמו 279,990 ש"ח.
בנוסף, יונדאי מעניקה אחריות מורחבת ומקיפה של 7 שנים או 150 אלף ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם).
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.
רוצים/ות להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי יונדאי? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי