הקרוסאובר החשמלי הראשון של מותג יונדאי, איוניק 5, הושק לראשונה ב-2021 ועורר עניין רב גם בגרסאות איוניק 5 4X4 ואיוניק 5 N הספורטיבית. כעת הדגם מתחדש בסוללה גדולה יותר, עיצוב מעודכן מבפנים ומבחוץ, ואף מגיע ברמת הגימור בעלת העיצוב הספורטיבי N Line.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
עיצוב איוניק 5 החדשה
מבחוץ, הדגם כולל כעת שינויים עיצוביים עדינים לפגושים מלפנים ומאחור, למראות הצד הדיגיטליות, לחישוקים ולספוילר האחורי. והאלמנט שחלקכם חיכיתם לו – כעת הרכב מצויד גם בווישר מאחור.
ומה לגבי השינויים במימדים? תשמחו לגלות שהתוספות לפגושים האריכו את הרכב ב-2 ס"מ שלמים.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מפרט טכני של יונדאי איוניק 5 2024
בגרסה שאנחנו בחנו הרכב הגיע עם סוללה בגודל 77.4 קוט"ש. כעת, היא גדלה ל-84 קוט"ש, וחדי העין יבחינו שזו אותה הסוללה כמו באיוניק 5 N. השינוי מאפשר לדגם טווח נסיעה מירבי של 485 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (לעומת 458 ק"מ בדגם היוצא).
ככל הנראה, מערכת ההינע של הדגם תהיה לקוחה מהאיוניק 6, עם 228 ו-325 כ"ס בהתאם לסוג ההנעה – אחורית או כפולה.
להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור ומערכות בטיחות
מבפנים, האיוניק 5 מצוידת כעת בהגה שראינו בדגמי האיוניק 6, שמעוטר בפיקסלים (H בקוד מורס, להזכירכם) שגם מחווים את מצב הסוללה שנותרה ברכב. הקונסולה המרכזית הצפה עוצבה מחדש, והתווסף לה גם משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לצד כפתורים לשליטה בחימום והאיוורור של המושבים, חימום ההגה וגישה מהירה למצלמת החנייה. מערכת ההפעלה של המולטימדיה עברה עדכון, וגם המקשים שתחת מסך המולטימדיה אורגנו מחדש (ומקשים כמו "ניווט" ו"מפה" אוחדו באופן רשמי). אפילו ניתן כעת לשלוט מרחוק בקיפול המושבים האחוריים.
בנוסף לכל אלו, מתלי הרכב עברו כיול מחדש, ונערכו ברכב שינויים להפחתת תנודות ובידוד רעשי נסיעה. הרכב כולל גם פיצ'רים חדשים נוספים, שאולי נראה אותם בישראל: מראה אמצעית דיגיטלית, מצלמת דרך מובנית, ומפתח חכם מהדור השני.
לכל אלו מצטרפות מערכות בטיחות משופרות, דוגמת השמירה על מרכז הנתיב והסיוע בחנייה שעברו עדכון גרסה, והתווספה גם התראה כאשר ידי הנהג אינן מחזיקות את ההגה.
יונדאי איוניק 5 N Line 2024
האיוניק 5 N Line היא הגרסה המעוצבת באופן ספורטיבי של הדגם, שבניגוד ל-5N שמה דגש רב יותר על הנראות מאשר הביצועים הספורטיביים (כתבנו עוד על ההבדלים בכתבת החשיפה של יונדאי קונה N Line החשמלית). לכן, יש לה את אותו המפרט הטכני שציינו, אך מתווספים לה שיפורים עיצוביים כמו חישוקי 20 אינץ' ספורטיביים, פגושים אגרסיביים יותר, תקרה פנימית כהה, מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה, דוושות והגה ספורטיביים יותר ותפירה בצבע אדום.
צפי ההגעה לישראל
הדגם מתוח הפנים צפוי להגיע בהדרגה – לקוריאה כבר במהלך החודש הזה, ולשאר שווקי העולם במהלך השנה. אלינו הגרסה הזאת תגיע לקראת סוף השנה, או בתחילת השנה הבאה.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי