הבוקר, באירוע מפונפן ומרשים (כמיטב המסורת), הושקה בישראל היונדאי איוניק 6 החשמלית. זהו הדגם החשמלי היעודי השני של יונדאי בארץ ובעולם, אחרי היונדאי איוניק 5 הקרוסאוברית, והן חולקות מאפיינים לא מעטים (כפי שנראה בהמשך הכתבה). הדגם נוחת בישראל בזמן מורכב מבחינת המצב הגיאו-פוליטי וענייני יוקר המחיה לצד המחירים המשתוללים – ביתר שאת בענף הרכב.
אז לומר לכם איך היא תצליח בשוק החשמלי בישראל ביחס למכירה אנחנו לא נוכל לומר מראש, אבל את כל שאר הפרטים שצריך לדעת לגבי היונדאי איוניק 6 החדשה – תמצאו כאן בכתבה ובוידאו שהכנו לכם במסגרת ההשקה. לצד האירוע עצמו, ניתנה לנו אפשרות גם לנהוג ברכב לטווח של כ-200 קילומטרים – ואת רשמינו תמצאו כאן גם כן.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
יונדאי איוניק 6 – שיעור היסטוריה קצר
האיוניק 6 היא נצר נוסף לפלטפורמה החשמלית היעודית של קונצרן קיה-יונדאי, כאשר אנחנו מכירים כבר לא מעט דגמים שחולקים את הפלטפורמה הזו: יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60. למרות השימוש בפלטפורמה זהה בכל הדגמים האלו, ובנוסף אליה – ישנו דבר אחד משותף לשלושת הדגמים המדוברים: לגבי כולם יש קונצנזוס בתקשורת המקומית והעולמית שמדובר בכלי רכב חשמלים לא פחות ממעולים.
האיוניק 6 עצמה מגיעה כעת להתחרות ראש בראש בטסלה מודל 3, לכל הפחות בגזרת הסגמנט. היא שונה במימדיה מהאיוניק 5 והיא מכונית הסדאן החשמלית "העממית" הראשונה לנחות כאן שמקורה מחוץ לסין. הדגם הוצג בעולם לפני כמעט שנה, ובכלמוביל הבטיחו כי ללא בלתמ"ים דוגמת המלחמה באוקראינה והקורונה, הדגם יעשה את דרכו לישראל באמצע 2023, הבטחה שלשמחתנו יצאה לפועל.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
עיצוב מבחוץ ומבפנים עם דגש על קיימות ושימוש בחומר ממוחזר
מוטיב הפיקסלים של האיוניק 5 (או כפי שאנחנו קראנו לו במבחן שלנו – הקוביות) חוזר כאן בגדול. מאוד בגדול. אלפי פיקסלים מעטרים את הרכב מבחוץ ומבפנים: בתוך יחידות התאורה, על גבי נקודות אסטרטגיות ברחבי הפלסטיקה החיצונית, יחידות תאורה מסויימות, ואפילו כפתורים. גם בפנים המוטיב הזה חזק מאוד, כבר מההגה בעל 4 הפיקסלים עליו (שבדגם זה משמשים גם כאינדיקטורים לפעילויות כאלו ואחרות – טעינה, מוכנות לנהיגה ועוד), לוח השעונים ואפילו משטח הטעינה לטלפון הנייד. תא המטען נפתח חשמלית בכל רמות הגימור, ויש כמובן תא מטען קדמי! בגרסאות ההנעה האחורית גודלו עומד על כ-40 ליטרים בקירוב בעוד שבגרסאות ההנעה הכפולה, גודלו מצטמצם הרבה יותר קרוב לגודל של "תא כפפות גדול מאוד) ועומד על קצת מעל ל-14 ליטרים.
ביונדאי מתגאים בכך שברחבי האיוניק 6 ישנו שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים: הפגושים זכו להכיל בתוכם צמיגים ממוחזרים, פנים הרכב עשוי כל כולו מחומרים ברי קיימא, ממוחזרים ברובם ומתכלים, וישנו אפילו שימוש בקנה סוכר ע"מ לשמור על מידת הקיימות. באופן אישי, אני חייב להודות שהעיצוב החיצוני עומד לחלוטין בציפייה – אבל מבפנים, עניין הקיימות הזה הרחיק לכת קצת מידי ולמרות שכל החומרים מרגישים איכותיים מאוד, החלק הפנימי קצת אפרורי וחסר מעוף. אולי בלילה, עם תאורת האווירה בעלת שני הגוונים, המצב ישתנה לטובה…
הנעה אחורית או כפולה, יכולות טעינה מתקדמות – ולראשונה במשפחת האיוניק, שתי אפשרויות סוללה
האיוניק 6 מגיעה בשתי אפשרויות הינע, בדומה לאחותה הסדאנית: הנעה אחורית בעלת הספק של 228 כ"ס, או הנעה כפולה בהספק של 325 כ"ס. לצד שתי אפשרויות ההינע, האיוניק 6 מציעה לראשונה במשפחת דגמי יונדאי גם את גרסת הסוללה הקטנה יותר, וניתן יהיה להזמין אותה הן עם סוללת 53 קוט"ש, והן עם סוללת 77.4 קוט"ש. הטווחים המוצהרים משתנים בין רמות הגימור ויפורטו בהמשך, וכך גם ענייני התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש.
בגזרת הטעינה, האיוניק 6 מוצעת עם אותה המערכת שאנחנו מכירים מכל דגמי הפלטפורמה, וגם מכאלו שאינם (דוגמת הג'נסיס G80 החשמלית איתה גם הקפנו את ישראל): 11 קילו וואט בעמדת טעינה ביתית או ציבורית (AC), ועד 350 קילו וואט בעמדות טעינה מהירות. בכלמוביל ציינו גם כי מחשב הטעינה עבר שיפור בדגם זה והוא ידע כעת "למשוך" קצב טעינה מהיר יותר לפרקי זמן ארוכים יותר מעמדות DC.
להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה
איך זה נוסע?
על כך נוכל לענות מאוד בקצרה ובהתייחס באופן ספציפי לגרסת הלאקצ'רי עם ההנעה האחורית (כאמור – פירוט רמות הגימור והמחירים בהמשך הכתבה) היות ולא מדובר במבחן דרכים ויצא לנו לנהוג בה "רק" 200 ומשהו קילומטרים. אבל האמת? יצאנו מהנסיעה הזאת עם טעם של עוד. מי שהתנסה ארוכות באיוניק 5 או אפילו מחזיק באחת כזאת, ירגיש מיד בהבדלי המבנה ותנוחת הישיבה ברכב, אבל החבילה הכוללת לא רחוקה. מדובר במכונית חשמלית מצויינת, מוקפדת, מעוצבת היטב מבחוץ במקרה זה ולתחושתי עם מעט יותר מידי אפרוריות מבפנים.
שינוי מהותי שהרגשתי כאן היה תגובת ההיגוי, ובאופן כללי התחדדות מסויימת של התנהגות הרכב בכביש – קצת יותר פידבק מהבולמים, וקצת יותר נכונות לחירועים למינהם. לא ציפינו לפסיק פחות מיונדאי, אבל נסיעת המבחן הזו גרמה לי באופן אישי לחשוב על משהו אחר, משהו שניתן יהיה לבחון בהמשך כשהרכב יגיע אלינו למבחן מקיף: באיוניק 5 אפשר היה עוד לומר משהו בסגנון של "ליונדאי הייתה יציאה חשמלית מטורפת, אבל זו עדיין יונדאי". אז מה שהאיוניק 6 עשתה היא להראות לנו ש"זו עדיין יונדאי", אבל היונדאי הזאת היא יונדאי אחרת מזו שהכרנו טרם העידן החשמלי. בתקופה הקרובה הרכב יעבור אצלנו מבחן וידאו מקיף כמיטב המסורת, ואנחנו נעדכן האם אכן מדובר, רבותיי, במהפך.
רמות הגימור ומחירים יונדאי איוניק 6
איוניק 6 פרימיום
רמת הגימור הראשונה וההתחלתית של האיוניק 6 היא רמת הגימור פרימיום. רמת גימור זו זמינה אך ורק עם הסוללה הקטנה של 53 קוט"ש, הנעה אחורית והספק של 228 כ"ס. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות והטווח המוצהר שלה עומד על 429 ק"מ. למרות שמדובר בדגם הכניסה, תמצאו כאן מספר פרטי אבזור לא רעים, בינהם דלת תא מטען חשמלית, תאורת יום ותאורה אחורית באמצעות נורות לד, ידיות דלתות שטוחות ומובנות בגוף הדלת, בקרת אקלים מפוצלת, שקע 220 וולט בתוך תא הנוסעים, חימום לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים, מושב נהג ונוסע חשמליים ועוד. כושר הגרירה של האיוניק 6 פרימיום עומד על 750 ק"ג (עם בלמים בלבד). מחירה של האיוניק 6 ברמת הגימור פרימיום עומד על 213,990 ש"ח.
איוניק 6 פרסטיז'
חשקה נפשכם באיוניק 6 הבסיסית, אבל אתם רוצים יותר טווח? אל דאגה, האיוניק 6 בגרסת הפרסטיז' היא התשובה בשבילכם: גם כאן מדובר בגרסת ההנעה האחורית – עם תוספת הספק (שעומדת כאן על 238 כ"ס), ופרטי האבזור והבטיחות שלה זהים לחלוטין למפרט של גרסת הפרימיום לעיל, עם הבדל אחד מהותי – איוניק 6 פרסטיז' מגיעה עם סוללת ה-77.4 קוט"ש, שמספקת טווח מוצהר של 614 ק"מ. מחירה של איוניק 6 פרסטיז' עומד על 239,990 ש"ח.
איוניק 6 לאקצ'רי
ברמת הגימור לאקצ'רי של האיוניק 6 הדברים כבר מתחממים. ראשית, איוניק 6 לאקצ'רי מגיעה עם שתי אפשרויות ההינע המדוברות – הנעה אחורית עם 228 כ"ס או הנעה כפולה עם 325 כ"ס. רמת גימור זו מגיעה כסטנדרט עם סוללת ה-77.4 קוט"ש, שמספקת כאן טווח מוצהר של 614 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית, או 583 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. גם בגזרת האבזור יש לנו כאן כמה וכמה תוספות (בהמשך לאמור בגרסת הפרימיום): תאורת לד מלאה, קירור למושבים הקדמיים, סאן רוף ו-OBD (תצוגת השטח המת על לוח השעונים בזמן איתות). רמת הגימור הזו תעלה 258,900 ש"ח לגרסת ההנעה האחורית, או 284,900 לגרסת ההנעה הכפולה.
איוניק 6 לימיטד
בפסגת ההיצע, ישנה האיוניק 6 לימיטד. בדומה לגרסת הלאקצ'רי, גם כאן ישנה אפשרות בחירה בין הנעה אחורית להנעה כפולה (הטווחים המוצהרים זהים לאלו של גרסת הלאקצ'רי, אבל גרסת ההנעה האחורית כאן גם היא מגיעה עם הספק של 238 כ"ס במקום 228), וההבדל המהותי כאן הוא פרטי אבזור נוספים על מה שראינו ברמת הגימור הקודמת: בינהם תמצאו מערכת שמע של חברת Bose" מושבים קדמיים עם אפשרות להטייה מלאה (בדומה לקיים באיוניק 5 עילית – שם ניתן להעביר את המושב לתנוחת שכיבה כמעט מלאה) ושני זכרונות למושב הנהג – אבל ללא סאן רוף. מחיר גרסת הלימיטד עם ההנעה האחורית עומד על 259,990 ש"ח בעוד שגרסת הלימיטד עם ההנעה הכפולה יהיה 285,990 ש"ח.
רוצים לקבל לפני כולם גישה לכל החדשות הכי חמות בעולם הרכב החשמלי בארץ ובעולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג!
מה דעתכם על היונדאי איוניק 6? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג!