לאחר ההצלחה של דגמי יונדאי קונה היברידית ויונדאי קונה חשמלית, שמהם נמכרו עד כה 18,000 יחידות בישראל – יונדאי קונה המעודכנת מגיעה ארצה, עם שפע של רמות גימור וחידושים. בגזרת ההנעה האלטרנטיבית, כרגע תוכלו להזמינה רק בגרסה היברידית – אך ברבעון הראשון של 2024 צפוי להגיע ארצה גם הדגם החשמלי, עם טווח חשמלי משופר משמעותית. יונדאי החליטו ליצור את הקונה החדשה על בסיס פלטפורמה משותפת "הפוכה" – שבה הגרסה החשמלית היא הגרסה הראשית, ממנה בוצעו התאמות לגרסאות הבנזין, הייבריד, דיזל ומיקרו-הייבריד (כאשר שתי האחרונות לא יגיעו ארצה).
מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
עיצוב קונה הייבריד חדשה
הקונה ההיברידית החדשה גדולה ומרווחת יותר מהדגם היוצא, אך עדיין נשארת בגבולות הקרוסאובר הקומפקטי. היא מגיעה ב-5 רמות אבזור, וגרסת N-line יוקרתית יותר ובעלת עיצוב ייחודי. כיוון שזה עלול קצת לבלבל, דעו ששפע דרגות האבזור הוא במטרה לראות את ההעדפות של הציבור – ובהמשך היבואנית כלמוביל תתמקד ברמות הגימור המועדפות ביותר על הקהל הישראלי.
ואכן, יש שינויים רבים במראה – החל מגריל מדורג בקדמת הרכב, דרך פנסי ה-LED המעוצבים, ועד לחישוקי 16 אינץ' (או 18 אינץ', בהתאם לרמת הגימור) וקווי מתאר דינאמיים. גם מבפנים יש שינוי גדול בכל סביבת הנהג והנוסעים, עם צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3 אינץ' (שעוצבו בהשראת רכבי איוניק 5 ואיוניק 6), קונסולה מרכזית שונה לחלוטין, בורר הילוכים חדש ועוד. הנוסעים מאחור מקבלים שפע של מרווח לרגליים ולראש, פתחי איוורור נפרדים, מחזיק כוסות ועוד.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי או הפלאגאין החדש שלכם
נתונים טכניים ובטיחות של יונדאי קונה היברידית
הקונה ההיברידית החדשה מגיעה עם מערכת הנעה בהספק של 139 כוחות סוס, בזכות שילוב של מנוע בנזין עם גיר DCT אוטומטי בעל 6 הילוכים בנפח 1.6 ליטר, ומנוע חשמלי קטן בהספק של 32 קוט"ש.
הרכב מגיע עם תא מטען מרווח בנפח 466 ליטרים – או 407 ליטרים עם גלגל רזרבי. יש לו כושר גרירה של עד 600 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,200 ק"ג עם בלמים.
בגזרת הבטיחות, הרכב מאובזר בכלל מערכות הבטיחות הפסיביות והאקטיביות שמציע היצרן. ביניהן, הוא כולל התרעה על נסיעה של רכב שנמצא לפניכם, ולראשונה במותג יונדאי – מערכת לניטור ערנות נהג (שאתם וודאי מכירים מדגמי ג'נסיס ורכבי יוקרה אחרים), באמצעות מצלמה קטנה שממוקמת על גלגל ההגה.
להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור הרכב
האיבזור של הקונה החדשה שואב את הטכנולוגיות והעיצוב מדגמי איוניק החשמליים, כולל הפונקציונאליות של מיקום כלל כפתורי התפעול על גבי הקונסולה המרכזית, המסכים וההגה. מערכת המולטימדיה בעלת שני המסכים תומכת בשפה העברית בצורה מלאה, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.
איבזור הרכב משתנה בהתאם לרמות הגימור השונות, אך תמצאו במפרטים סאנרוף נפתח, הנעה מרחוק, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים ותא מטען חשמלי, חיישני אורות וגשם, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה ועוד.
בגרסת ה-N LINE, הבכירה ביותר, תמצאו גם ספוילר אחורי, תאורת LED מלאה (לעומת תאורת LED קדמית ואחורית בלבד ברמות הגימור הבסיסיות), חישוקי 18 אינץ', צביעה דו גוונית, קשתות גלגלים בצבע הרכב, הגה עור ספורטיבי עם תפירה אדומה, דוושות אלומיניום, מושב נהג עם זיכרונות ועוד.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
מחיר יונדאי קונה היברידית חדשה
מחיר הקונה ההיברידית החדשה מתחיל מ-162 אלף ש"ח לרמת הגימור פרימיום, 165 אלף ש"ח לרמת הגימור פרימיום פלוס, 164 אלף ש"ח לרמת הגימור פרסטיג', 170 אלף ש"ח לרמת הגימור supreme, כ-172 אלף ש"ח לרמת הגימור Open Sky, ו-190 אלף ש"ח לרמת הגימור N Line.
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי וההיברידי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים של יונדאי שיוצאים לשוק? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!
אוהבים רכבים חשמליים? מה דעתכם על יונדאי קונה החדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי