לפני כחודש, דיווחנו לכם כי משרד האנרגיה משקיע בסבב נוסף כמה מיליוני שקלים בסבסוד הקמה של עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ. כל מי שנוהג ברכב חשמלי ו/או רכב פלאג אין, יודע כמה מתסכל זה להגיע לעמדת טעינה ולמצוא אותה תפוסה על ידי רכב בנזין, שלא עושה בה שום שימוש. הדבר הופך לחמור שבעתיים כאשר הרכב החשמלי נמצא על אחוזי הסוללה האחרונים שלו.
ההשקעה של משרד האנרגיה נהדרת, אם כי היא יוצרת מצב של ירידה לטמיון – היות ובהעדר כל תקנה שהיא, כל גורם שבתחומו מותקנות עמדות הטעינה עושה כרצונו, ומרבית העמדות לא מסומנות בשום שילוט רשמי ומחייב אשר אוסר על רכבים לחנות בהן שלא לצורך טעינה. נושא זה מאוד רגיש אצלנו עוד מתחילת הפעילות של המגזין, ואם אתם קוראים אצלנו באופן עקבי – אתם בוודאי יודעים על סיבוב אחד שלנו במלחמה ביורוקרטית בנושא זה, כאשר עיריית תל אביב חייבה בעלויות ארנונה גבוהות במיוחד את עמדות הטעינה שפוזרו בחניוני סנטרל פארק בתל אביב – וחזרה בה לאחר ששילבנו כוחות עם התוכנית "יהיה בסדר" בגל"צ.
גם הפעם הנושא הטריד אותנו מאוד, ופנינו לחברינו בגל"צ בכדי להסב את תשומת ליבם לאבסורד המתרחש במסגרתו סכומי הכסף האדירים שמשרד האנרגיה משקיע פשוט יורדים לטמיון בהעדר כל סוג שהוא של רגולציה. התראיינו לקטע מהתוכנית אשר עסק בנושא, יחד עם יו"ר איגוד החברות לאנרגיה ירוקה איתן פרנס, והסברנו מה הבעייתיות עם ההתנהלות הזאת.
החברים ב"יהיה בסדר" פנו למשרד התחבורה, ונענו כי משרד התחבורה עובד בימים אלו על תקנות למניעת חניה בעמדות טעינה שלא לטעינת הרכב. במשרד התחבורה אומנם לא מסרו לו"ז מסויים לפעילות זו, אך הם טוענים כי הנושא נמצא על השולחן והם מטפלים בכך בכדי שעמדות הטעינה לרכבים חשמלים יישארו פנויות לציבור המשתמשים שדורש בהן.
להרחבה בנושא עמדות טעינה לרכב חשמלי – המדריך לעמדות טעינה
שינוי אמיתי או "השתקה רגעית" של משרד התחבורה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי