קיה מפתחת רכב חשמלי קטן וזול עוד יותר מקיה EV2 – וזה מה שכבר ידוע לנו

עם הביקוש הגובר לרכבים חשמליים במחירים נגישים, קיה מתכננת להשיק את קיה EV1 - דגם קומפקטי במחיר אטרקטיבי שמתוכנן להיות קטן אף יותר מקיה EV2. האם זהו הצעד הבא במהפכת הרכב החשמלי?

לא מספיקים לכם הרכבים החשמליים הקומפקטיים שכבר קיימים, כמו דונגפנג בוקס וקיה EV3? קיה ממשיכה להרחיב את היצע הרכבים החשמליים שלה ומתכננת דגם קטן וזול עוד יותר. עם הביקוש הגובר לרכבים חשמליים נגישים, החברה שואפת להוביל את השוק ולהציע פתרונות ללקוחות המחפשים רכבים במחירים נמוכים יותר. על פי הצהרות קיה, ייתכן שנקבל הצצה לדגם החדש כבר ב-"EV Day" הבא, והוא יקרא קיה EV1. אבל בנוסף לדגם שנרמז, הוצגו גם דגמים מעניינים נוספים, ביניהם קיה EV2 הקטנה גם היא. אז מה כבר ידוע לנו על הרכבים?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

קיה EV1
קיה EV1

אילו דגמים הוצגו ב-EV DAY 2025?

במהלך אירוע EV Day 2025, קיה הציגה כמה דגמים מסקרנים במיוחד. בין היתר, החברה חשפה את קיה EV4 המצופה, ואת קיה PV5, הרכב המסחרי החשמלי הייעודי הראשון שלה.

בנוסף, קיה הפתיעה את הקהל עם הצגת הקרוסאובר הקומפקטי קיה EV2, שנועד להנגיש את עולם הרכב החשמלי ליותר לקוחות, עם תג מחיר שמתחיל מ-30,000 דולר (כ-109 אלף שקלים). אך החברה לא עוצרת כאן.

במהלך האירוע, מנכ"ל קיה, הו סונג סונג, הדגיש את הצורך בדגם חשמלי קטן וזול אף יותר מה-EV2.
"אני חושב שה-EV2 מכוון ללקוחות הראשונים שפורצים את הדרך בעולם הרכבים החשמליים," אמר סונג. "אבל אם אנחנו רוצים להגיע גם למי שעושה את המעבר אחריהם, אנו בהחלט צריכים רכב קטן וזול יותר".

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

קיה EV2 (צילום: Kia)
קיה EV2 (צילום: Kia)

קצת על קיה EV2 וקיה EV1

לדברי סונג, קיה כבר בוחנת "באופן פנים ארגוני" את הרכב החשמלי הבא בקטגוריית דגמי הכניסה, מלבד ה-EV2. הוא אף רמז כי החברה עשויה להציג אותו כבר באירוע ה-EV Day הבא.

למרות שלא נחשפו פרטים טכניים נוספים, הצפי הוא שמחירו יתחיל מתחת ל-31,000 דולר (כ-112 אלף שקלים), כלומר טווח מחירים דומה לזה של ה-EV2.

קיה EV2 עצמה תוצע בשתי גרסאות סוללה: סוללת LFP (ליתיום-ברזל-פוספט) עם טווח של לפחות 300 ק"מ (לפי תקן WLTP), לצד סוללת NMC (ניקל-מנגן-קובלט) בגרסאות הבכירות, עם טווח מירבי של 450 ק"מ.

מבחינת גודל, ה-EV2 צפויה להיות באורך של כ-3,800 מ"מ, קטנה במעט מהיונדאי אינסטר החשמלית (3,825 מ"מ). ה-EV1, לעומתה, תהיה עוד יותר קומפקטית, עם אורך של כ-3,600 מ"מ – גודל דומה מאוד לזה של קיה פיקנטו.

קיה EV2 מבפנים (צילום: Kia)
קיה EV2 מבפנים (צילום: Kia)

האסטרטגיה של קיה: לכבוש את שוק הרכב החשמלי

קיה פועלת להתרחבות משמעותית בשנים הקרובות. בשנת 2024, החברה מכרה למעלה מ-200,000 רכבים חשמליים ברחבי העולם, ועד שנת 2025 היא מצפה להגיע ליותר מ-250,000. בשנת 2030, היעד של קיה הוא למכור 1.6 מיליון רכבים חשמליים בשנה, המהווים כ-30% ממכירותיה הגלובליות.

מעבר לרכבי הנוסעים, קונצרן יונדאי-קיה מרחיב את פעילותו גם בתחום הרכבים המסחריים החשמליים, עם פלטפורמת PBV (Platform Beyond Vehicle) – פתרון תחבורה מודולרי המתאים לעסקים ולשימוש אישי, כולל רכבים למשלוחים, חנויות פופ-אפ, לוגיסטיקה ושירותי הסעות.

כעת, עם הדגם החשמלי החדש EV1, קיה רוצה להיכנס לשוק הרכבים החשמליים הזולים ולהתחרות בדגמים כמו וולוו EX30 ולפולקסווגן ID.1 הצפוי. יותר מכל, הדגם יסייע לקיה להתחרות מול ההצפה הצפויה של רכבים חשמליים זולים מסין.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

המסחרית החשמלית קיה PV5 בתצורתה הבסיסית (צילום: יצרן)
המסחרית החשמלית קיה PV5 בתצורתה הבסיסית (צילום: יצרן)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי קיה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לקריאה וצפייה בנושאים נוספים

צפו בכתבת הווידאו, מה מחכה לנו ב-2025 ברכב החשמלי בישראל – בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג