חיכינו וחיכינו וחיכינו, אפילו דיווחנו על מועד השקה שלבסוף התברר שנדחה, אבל זה סוף כל סוף קורה: אחת החשמליות היעודיות הכי מסקרנות בעולם – האחות התאומה של היונדאי איוניק 5 והג'נסיס GV60 – היא הקיה EV6 החשמלית – מושקת רשמית בישראל. בעקבות פרוייקט שאנו עובדים עליו בימים אלו לא הצלחנו לקחת למרבה הצער חלק בהשקה, אך כל הפרטים לפניכם בכתבה ובוידאו. אז מה, עדיף מאוחר?
אביזרי החובה לחשמלית החדשה שלכם
מעל לשנה תמימה עברה מאז השקת הדגם במספר מקומות בעולם (חלק ממדינות אירופה וארה"ב), ובדומה לאחיות התאומות מבין הקונצרן – גם זו קוצרת שבחים וזוכה לקונצנזוס בכל הנוגע ליכולותיה ותפקודה כרכב חשמלי יעודי. מה שכן, וכבר ברמת העיצוב, ניתן לראות שהכיוון בקיה EV6 ספורטיבי יותר (ייתכן בהחלט שע"ח מרווח פנים, בעיקר לנוסעים מאחור).
מדריך הבדלים בין רכב לחשמלי מפלטפורמה משותפת לפלטפורמה יעודית
ה-EV6 מגיעה ארצה עם גרסת סוללה אחת ויחידה – סוללת ה-77.4 קוט"ש המפורסמת. שתי רמות גימור יהיו לה בארץ, כאשר הן יבדלו בינהן באבזור ובאופן ההינע: הראשונה היא רמת הגימור פרימיום, שמגיעה עם הנעה אחורית והספק של 229 כ"ס. אנחנו נמצא כאן מגוון מעניין של פריטי אבזור – כמו משטח טעינה אלחוטי לנייד, זוג מסכים צמודים אחד לשני (בדומה לאלו שראינו גם בקיה ספורטאז' פלאג אין) עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי (תמיכה באנדרואיד אוטו אלחוטי – כמו שראינו דווקא בקיה נירו פלוס פלאג אין – אין כאן למרבה הצער), רצפה שטוחה בחלק האחורי (כתוצאה מהשימוש בפלטפורמה יעודית) ותא מטען בנפח 520 ליטרים. הטווח המוצהר של ה-EV6 ברמת גימור זו עם ההנעה האחורית –518 ק"מ.
להחרבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
אבל גולת הכותרת של הקיה EV6 בישראל היא גרסת ה-GT LINE. פרט לשינויים עיצוביים מבחוץ ומבפנים, אנחנו מקבלים כאן הנעה כפולה ואוריינטציה ספורטיבית יותר בדמות 325 כ"ס (לעומת 307 כ"ס ביונדאי איוניק 5 הנעה כפולה), וטווח מקוצר מעט – 484 ק"מ. יכולות הטעינה של זוג רמות הגימור זהות ועומדות על 11 קילו וואט מעמדה ביתית או עד 350 קילו וואט מעמדת טעינה מהירה.
להרחבה בנושא עמדות הטעינה – מומלץ לעיין במדריך עמדות הטעינה
מה שלמרבה הצער לא רואים בארץ (לפחות לא בשלב זה) היא הקיה EV6 בגרסת ה-GT האימתנית, שהושקה לא מזמן בארה"ב. גרסה זו מגיעה עם הספק של מעל ל-500 כ"ס ולהבדיל מה-GT LINE לעיל, לוקחת את הפלטפורמה החשמלית לקצה המקסימלי האפשרי – ואנשי היח"צ של היצרנית באמריקה אף הגדילו לעשות ועימתו אותה עם כמה רכבי על מונעי בנזין – להם היא הראתה את אחורייה המפוסלים לעילא.
מתלבטים לגבי רכישת רכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
המחיר של הקיה EV6 בישראל עומד על 250 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום עם ההנעה האחורית, בעוד שרמת הגימור GT LINE עם ההנעה הכפולה תומחרה ב-299 אלף שקלים – מחירים לא מאוד רחוקים ממה שהוצהר במקור לפני תערוכת אוטומטור של 2022. נכון לכרגע, וכנראה בזכות תשלום מיסוי הרכבים מראש – בטלקאר טוענים כי המחיר יישמר גם לתוך 2023 – אם כי לא ברור מה כמות הרכבים שנמצאת במלאי בישראל, ואנחנו בהחלט צפויים לראות שינויי מחיר אם וכאשר המלאים יסתיימו. מבחן מקיף לקיה EV6 יבוצע על ידינו בהמשך הדרך.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על השקת קיה EV6 בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!