האם יש ביננו קוראים שלא מכירים את הקיה EV6? החשמלית המסקרנת, שאמורה להגיע ארצה בקרוב מאוד, היא מושא עיניהם של חובבי רכבים חשמליים ורוכשים פוטנציאליים רבים בארץ. האחות התאומה-לא-זהה של היונדאי איוניק 5 והיוקרתית מעט פחות של הג'נסיס GV60 (שהיא עצמה צפויה להגיע ארצה ממש בתקופה הקרובה) היא אחד הרכבים החשמליים המעניינים והמתקדמים ביותר שצפויים להגיע ארצה השנה.
סביב הגעתה לישראל של ה-EV6 ישנו ערפול נרחב, וכפי שאנחנו הצלחנו להבין – מדובר בערפול מכוון שנועד בחלקו להנמיך ציפיות בקרב ציבור הרוכשים, אל מול בעיות האספקה האין סופיות בתחום הרכב אצל יבואניות בישראל ובכל רחבי העולם. יחד עם זאת, מידע חדש שהגיע לידינו לגבי ההשקה ההולכת וקרבה בישראל מציג תמונה מעט ברורה יותר, עם חדשות טובות, וטובות מעט פחות.
גורם המקורב להנהלת קיה בישראל העביר לידינו מספר פרטים חדשים ששופכים מעט אור על תהליך היבוא והמכירה של הקיה EV6 בישראל. עפ"י אותו גורם (שביקש להישאר אנונימי), מטה היצרנית בדרום קוריאה אישר כי לארץ יישלחו כמה מאות יחידות בודדות של הקיה EV6 בחודשים הקרובים, כאשר – כפי שכבר פורסם בתקשורת בישראל – יחידה ראשונה של הקיה EV6 הגיעה כבר ארצה לצורכי תקינה והכנת מערך המכירות והשירות לקראת השיווק. כלל היחידות שיגיעו לישראל – צפויות להיות מגרסת הבסיס של ה-EV6.
עפ"י התכנון – העדיפות הראשונה אל מול היחידות שמגיעות ארצה בתור התחלה היא שימוש כרכבי הדגמה ורכבי תצוגה, וליחידות ה-EV6 הנותרות צפוי עתיד אקסקלוסיבי משהו: הן יוצעו ללקוחות נבחרים של היבואנית בישראל, במעין אפשרות של "רכישה מוקדמת". לא ברור בשלב זה מה הם אותם הקריטריונים לפיהם הלקוחות הנבחרים יוכלו לרכוש את ה-EV6, ויתכן שמדובר בצעד מכוון שנועד להקל על העומס בכל נושא האספקה של הרכבים.
השקת הדגם לכלל הציבור צפויה, עפ"י אותו גורם, בחודש אפריל במסגרת תערוכת אוטומוטור – כאשר המחיר עליו מדובר בשלב זה לדגם דומה מאוד להשערות שלנו מהעבר – 239,990 ש"ח לדגם הבסיסי ללא תוספות (אנחנו דיברנו על אזור ה-220 אלף שקלים לכל הפחות בכתבת "מה מחכה לנו ב-2022"). רמות גימור גבוהות יותר של ה-EV6, דוגמת ה-GT Line הספורטיבית, לא צפויים להגיע ארצה נכון לרגע זה – בגלל אותם משברי אספקה שפוקדים את ענף הרכב, אך נאמר כי ייתכן ויגיעו לקראת תחילת-אמצע 2023.
חשוב לציין – לא מדובר במידע רשמי שנמסר מאנשי היח"צ של קיה בישראל, אלא במידע פנים שהגיע לידינו – ואנחנו הצלחנו (נכון לרגע זה) לאמת את המידע המדובר. שינויים ועדכונים נוספים לתוכניות צפויים בהחלט לכל אורך התקופה עד לתחילת השיווק לציבור, אך נכון לכתיבת שורות אלו – זה המידע הקונקרטי ביותר שניתן כיום להשיג בהקשר של שיווקה של הקיה EV6 בישראל ב-2022, וכמובן שאם וכאשר יהיה מידע רשמי בהקשר זה – אנו נפרסם גם אותו. כרגע, אנחנו מלאי תקווה שהתוכניות האלו יצאו לפועל לכל הפחות כמתוכנן – ואולי, אם יתמזל מזלם של כולם – הן אפילו יוקדמו. לאחרונה, פרסמנו תמונות של רכב לינק אנד קו שנמצא כבר בישראל לאחר תקינה, ונראה ששוק הרכבים החשמליים, היברידיים ופלאג אין בישראל בשנת 2022 יהיה רותח ממה שהיה אי פעם.
עדכון: ממש בסמיכות לתערוכת אוטומוטור, עודכנו כי ה-EV6 לא תושק בתערוכה ובמקומה היבואנית טלקאר תציג את הסרס 3. דגמי ה-EV6 נדחו בשלב זה למועד לא ידוע (נכון לכתיבת שורות אלו דובר על מאי יוני 2022) אך המחיר צפוי להתמקם, כפי שדווח, באזור ה-220-240 אלף שקלים לגרסה הבסיסית ביותר של הקיה EV6 החשמלית.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על הקיה EV6? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי