קיה EV6 מככבת אצלנו כאן במגזין לא מעט. החדשות הגדולות האחרונות היו הגעתה ארצה עוד בתערוכת אוטומוטור – הגעה שנדחתה למועד לא ידוע, וכך גם תאריך הגעת קיה EV6 לישראל. למרבה הצער, לא ברור כלל מתי היא תגיע ארצה באופן רשמי נכון להיום – אך הטפטופים של הדגם ברחבי העולם ממשיכים – וכעת, נחשפת גרסת הקצה של הדגם באופן רשמי: זו היא הקיה EV6 בגרסת GT.
למי שאינו מכיר – קיה EV6 ויונדאי איוניק 5 (שנבחנה אצלנו במבחן דרכים ליונדאי איוניק 5) מבוססות על פלטפורמה זהה עם מספר שינויים טכניים קלים (חלקם אף זמניים), וכמובן שעיצוב שונה לחלוטין. בעוד האיוניק 5 נמצאת בארץ מעל לשנה, ומתמקמת באופן עקבי בראש טבלאות המכירות של החשמליות בישראל מאז, הרי שהקיה EV6 סובלת מדחיות חוזרות ונשנות בהגעתה.
קיה EV6 GT שנחשפה כעת, ניצלה את הבמה של שבוע הרכב של מונטריי ופבל ביץ' – פסטיבל רכב שנערך במונטריי שבקליפורניה בכל חודש אוגוסט. קיה אינה היחידה שבחרה לנצל את במת הפסטיבל בכדי לחשוף דגם מפלצתי מצידה, ואתם תראו בשבוע הקרוב מספר יצירות חשמליות נוספות משם כאן בפלאג מג. כמובן שאין מקום טוב יותר לחשוף בו רכב ביצועים חשמלי מפסטיבל שכזה…
מבחינה טכנית, ה-EV6 משתמשת, כאמור, גם בגרסת ה-GT באותו בסיס חשמלי שאנחנו מכירים שמתחיל מסוללה בגודל של 77.4 קוט"ש. זוג מנועים חשמליים מניעים את הרכב, אך בניגוד ליונדאי איוניק 5 בגרסת ההנעה הכפולה – ההספק כאן עומד על לא פחות מ-576 כוחות סוס אימתניים, שיאיצו את ה-EV6 GT מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך לא פחות מ-3.4 שניות. על הדרך, בקיה מזכירים לנו שמדובר ברכב המהיר ביותר מבית החברה בייצור סדרתי עד היום.
להרחבה בכל הנוגע לגודל סוללה, קצב טעינה, קוט"ש, קילו וואט ועוד: מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
מפלצתי ככל שיהיה, רכב כזה צריך לקבל חשמל ממקור כלשהו. גם במקרה זה, המערכת היא אותה המערכת שאנחנו מכירים: טעינה ביתית תתבצע כאן בקצב של 11 קילו וואט, בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 350 קילו וואט – מה שלטענת קיה, יגרום למילוי של הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-18 דקות (זאת בהנחה שתצליחו למצוא מטען מהיר בסגנון של ה-ABB Terra, הוא כיום היחיד בעולם שמאפשר טעינה בקצב שכזה).
שני דברים היו חסרים בהודעה לעיתונות: מחיר, וטווח. העדרו של המחיר בשלב זה הגיוני, היות והדגם צפוי להתחיל במכירות בארה"ב לקראת סוף השנה (עד 3 וחצי חודשים מיום עליית הכתבה, בקירוב), בעוד שהטווח חסר כאן – אף על פי שהוא גם כן פורסם על ידי קיה בעבר (טרם בדיקות מעבדה רשמיות לדגם זה), והוא ינוע בין 265 ל-535 ק"מ, בהתאם לאיך שתבחרו לנהוג בה. בארה"ב, מי שירכוש את הרכב יהנה גם מהטבת טעינה בגובה של 1000 קוט"ש אצל חברת Electrifiy America (ספקית טעינה ציבורית אמריקאית) אשר תהיה כלולה במחיר הרכב. בארץ, נאלץ להמשיך להיות ירוקים מקנאה ולהמתין…
רוצים גישה לחדשות הרכב החשמלי החמות ביותר לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על השקת הקיה EV6 GT בארה"ב? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!