השקה: קיה EV9 החשמלית עם 7 המקומות בישראל – החל מ-429 אלף ש"ח

רכב 7 המקומות החשמלי קיה EV9 הגיע לישראל בשתי רמות גימור, עם הנעה אחורית וכפולה, ותצורת 6 או 7 מושבים. מה חשוב לדעת על הדגם?

פלטפורמת ה-E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה מוכרת עוד מימיה הראשונים ככזו שיכולה לכלול בתוכה דגמי רכבים חשמליים ממגוון סגמנטים שונים. עד כה ראינו בישראל מספר רכבים שעושים שימוש בפלטפורמה זו, ביניהם יונדאי איוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6, ויונדאי איוניק 6. כבר בתערוכת לוס אנג'לס לשנת 2021 הציגו בקיה וביונדאי את העתיד – קרוסאוברים גדולים מאוד, עם שבעה מקומות, על טהרת החשמל. אלו הם יונדאי איוניק 7 וקיה EV9.

קיה EV9 יצאה לשווקים העולמיים בשנת 2023, ואנחנו חיכינו לה בארץ בסוף השנה. בעיכוב קל ובהתאם למצופה בכתבת "מה מחכה לנו ב-2024?", היא נחתה בישראל בול בזמן לחגיגות 80 שנה למותג. אז מה נאמר על הדגם בהשקתו הרשמית בישראל? הכל בכתבה שלפניכם, לה כרגיל מתלווים גם סרטון יוטיוב קצר ומתומצת, וסרטון יוטיוב שורט קצר עוד יותר (שיפורסם מחר).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

צפו בהשקת קיה EV9 בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

קיה EV9 בעולם

קיה EV9 רק הושק לפני שנה, וכבר ניצח ניצחון כפול בטקס פרסי הרכב העולמי לשנת 2024: הן למכונית השנה בעולם, והן למכונית החשמלית הטובה ביותר. בארה"ב נמכרים כרגע 1,500 רכבי EV9 בחודש, או 3,500 רכבים חשמליים של המותג יחד עם EV6.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

השקת קיה EV9 החשמלית עם שבעת המקומות (צילום: פלאג מג)
השקת קיה EV9 החשמלית עם שבעת המקומות (צילום: פלאג מג)

עיצוב קיה EV9

נתחיל במימדים, כדי שתהיה לכם קצת פרופורציה לגבי הרכב שאתם רואים בתמונות והסרטון. אורכו של דגם הבסיס (פרימיום) הוא 5,010 מ"מ, רוחבו הוא 1,980 מ"מ, גובהו 1,755 מ"מ, ויש לו בסיס גלגלים של 3,100 מ"מ. גרסת ה-EV9 GT-line היא באורך 5,015 מ"מ, רוחב 1,980 מ"מ, וגובה של 1,780 מ"מ, ויש לו בסיס גלגלים של 3,100 מ"מ. באורך של קצת יותר מ-5 מטרים, ה-EV9 הוא רכב הנוסעים המרווח ביותר של קיה עד כה, וגם הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג שמגיע גם בתצורת 7 מקומות.

עיצובו החיצוני משלב בין נועזות וטכנולוגיה ואלמנטים מעולם הטבע. בחלקו הקדמי, הוא המציג את הדור האחרון של מיתוג "פני הטיגריס" (Tiger Face) החדש של קיה. הפנסים האנכיים הייחודיים כוללים נוריות LED, ונראים כמו קובייה קטנה בגרסת ה-GT-Line. פנסי ה-LED האחוריים כוללים את גרפיקת "מפת הכוכבים הדיגיטלית", והידיות הנשלפות אוטומטית של הדלתות תורמות למראה המודרני והטכנולוגי. לכל זה מצוותים צמיגים בולמי רעשים, בגודל 19 או 21 אינץ' ובעיצוב ייחודי (בהתאם לרמת הגימור).

השקת קיה EV9 החשמלית עם שבעת המקומות (צילום: פלאג מג)
השקת קיה EV9 החשמלית עם 7 המקומות (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של קיה EV9

כאמור, קיה EV9 היא הדגם השני של היצרנית שנבנה על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של קונצרן יונדאי-קיה, שנקראת e-GMP. היא מגיעה לישראל בשתי גרסאות: Premium ו-GT-Line. לרמת הגימור פרימיום יש 7 מושבים, וברמת הגימור GT-Line הרכב מגיע בתצורת 6 מושבים.

בגרסת הפרימיום, לדגם יש מנוע בהספק של 203 כ"ס, שמניע את הגלגלים האחוריים. מנוע זה מאפשר לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות. שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בגודל 99.8 קוט"ש. כאן, לדגם יש טווח נסיעה מקסימלי של 563 ק"מ.

בגרסת ה-GT Line הרכב מונע על ידי 2 מנועים חשמליים, בהספק של משולב של 384 כ"ס (שהם 192 כ"ס לכל מנוע). ההנעה הכפולה הזו מאפשרת ל-EV9 תאוצה מ-0-100 קמ"ש ב-5.3 שניות. לגרסה זו יש טווח נסיעה מוצהר של 505 ק"מ.

לסוללת הדגם יש קצב טעינה ביתית של 11 קילוואט, וטעינה מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט. בבית תוכלו להטעין את הרכב מ-10-100% תוך כ-9 שעות. בעמדה מהירה שתומכת ב-50 קילוואט תוכלו להטעין את הרכב מ-10-80% תוך 83 דקות, ובעמדה שתומכת ב-350 קילוואט הטעינה תארוך רק 24 דקות.

בדומה ל-EV6, הרכב תומך גם בטעינת V2L (לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים לרכב), טעינת הבניין או הבית מהרכב (V2B/V2H) וחיבור של הרכב לרשת החשמל (V2G). תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה.

הדגם בעל כושר גרירה של 450 ק"ג ללא בלמים ו-900 ק"ג עם בלמים בגרסת הפרימיום, ו-750 ק"ג ללא בלמים ו-2,500 ק"ג עם בגרסת ה-GT-Line.

להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

השקת קיה EV9 בפחות מדקה בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
השקת הקרוסאובר החשמלי קיה EV9 (צילום: פלאג מג)
השקת הקרוסאובר החשמלי קיה EV9 (צילום: פלאג מג)

איבזור קיה EV9

מבפנים, הרכב כולל כסטנדרט תצוגה עילית, קישוריות אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, הגה עם לוגו מואר, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, תצוגה עילית, תאורת אווירה שניתנת להתאמה אישית, מערכת סאונד של מרידיאן עם 14 רמקולים ומגבר חיצוני, שקעי USB-C לכל שורות המושבים, ועוד. הרכב מגיע עם מסך פנורמי רחב, שכולל בתוכו מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', לוח שעונים זהה בגודלו (12.3 אינץ') ומערכת לשליטה במיזוג בגודל 5.3 אינץ'.

הרכב מפנק מאוד עבור כלל הנוסעים. בגרסת GT Line, בשורה הראשונה תמצאו מושבי "Relaxation" חשמליים עם הדום לרגליים, חימום, אוורור ועיסוי (למושב הנהג בלבד). המושבים המתכווננים חשמלית כוללים גם זיכרונות, וכלל המושבים מרופדים בעור טבעוני.

פריסת 6 המושבים בדגם GT-Line מגיעה עם מושבי Relaxation גם בשורה השנייה, הכוללים גם כן כוונון חשמלי, חימום ואיוורור. השורה השלישית מצוידת במשענות יד, כולל מחזיקי בקבוקים וכוסות.

בנוסף להגדרות מיזוג נפרדות לנהג ולנוסע מלפנים, הוא מצויד גם במערכת בקרת אקלים עצמאית לחלוטין בחלקו האחורי. בנוסף, ה-EV9 הוא הדגם הראשון של קיה עם תצוגת בקרת האקלים החדשה, שמאפשרת לראות ולשלוט בכל הגדרות האקלים ללא צורך בגישה לתפריטי המשנה במסך המרכזי.

ומה לגבי תאי המטען? דגם ההנעה האחורית מגיע עם תא מטען קדמי בנפח מירבי של 90 ליטר, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מציעה 52 ליטר של שטח אחסון מלפנים. תא המטען האחורי מאפשר 828 ליטר של שטח אחסון כאשר ארבעה מתוך חמישה מושבים נמצאים בשימוש, ועד 333 ליטר כאשר 6 מתוך 7 כל המושבים בשימוש.

קיה EV9 מבפנים (צילום: פלאג מג)
קיה EV9 מבפנים (צילום: פלאג מג)

שימוש בחומרים ברי קיימא בחלל הרכב

קיה EV9 מייצגת את השלב הראשון במסע של המותג לשימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה וביטול הדרגתי של שימוש בחומרים מהחי. זה כולל חומרי פנים כמו עור טבעוני שעשוי מביו-פוליאוריתן, פלסטיק ממוחזר ועוד. לדוגמה, PET ממוחזר (פוליאתן טרפתלאט) ו-TPO (אולפין תרמופלסטי) משולבים בלוח המחוונים, בחיפוי הדלת והעמודים, בחוטים והלבד. גם הבד והשטיחים עשויים מ-PET ממוחזר, וכן מרשתות דייג ממוחזרות.

שורת המושבים הראשונה בקיה EV9 (צילום: פלאג מג)
שורת המושבים הראשונה בקיה EV9 (צילום: פלאג מג)

מערכות בטיחות

הדגם כולל הרבה מערכות בטיחות אקטיביות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת מהירות חכמה, מצלמת 360 מעלות, סיוע למניעת התנגשות בחנייה, תצוגת "שטח מת" בלוח השעונים, סיוע למניעת התנגשויות בשטח המת, תאורה גבוהה אוטומטית, בלימת בחירום, התרעת עייפות נהג, אזהרת יציאה בטוחה מהרכב, 9 כריות אוויר, ועוד. הדגם תזכורת התראה פסיבית נגד שכחת ילדים, אך לא מערכת ניטור אקטיבית.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

שורת המושבים השנייה בקיה EV9 (צילום: פלאג מג)
שורת המושבים השנייה בקיה EV9 (צילום: פלאג מג)

מחיר קיה EV9

מחיר קיה EV9 מתחיל מ-429,000 ש"ח עבור גרסת ההנעה האחורית (פרימיום), ועבור גרסת ההנעה הכפולה (GT-Line) תשלמו 489,000 ש"ח. המחירים הינם לפני אגרת רישוי.

הדגם מגיע עם אחריות של 3 שנים (ללא הגבלת ק"מ) על הרכב, ואחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (המוקדם מביניהם).

קיה EV9 מחיר (צילום: פלאג מג)
קיה EV9 מחיר (צילום: פלאג מג)

ומתי יגיעו לישראל דגמי קיה נוספים?

קיה תתמקד כעת גם בדגמים היברידיים, אך העבודה על הרכבים החשמליים אינה פוסקת. בכוונת היצרנית להשלים מערך של 11 דגמים חשמליים עד שנת 2026, עם עוד 7 רכבים חשמליים יעודיים. בין השאר, היצרנית מתכננת להוציא לשוק גם את הדגם הראשון בפלטפורמת PBV שלה (ר"ת של Platform Beyond Vehicle) – דגם הקונספט PV5, שהוא רכב חשמלי מסחרי רב-תכליתי המותאם לביצוע משלוחים, בדומה ל-ST1 של יונדאי.

ומתי הם יגיעו לישראל? את קיה EV3 אנחנו צפויים לראות בישראל עוד השנה. ה-EV4 יגיע אלינו בשנה הבאה, לצד עוד שני דגמים שטרם נחשפו. וזה עוד לא הכל, כי גם ב-2025 יגיעו אלינו 3 דגמים מסתוריים חדשים.

קיה EV9 מאחור (צילום: פלאג מג)
קיה EV9 מאחור (צילום: פלאג מג)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים לדבר על רכבי קיה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

KIA EV9 החשמלית (צילום: פלאג מג)
KIA EV9 החשמלית (צילום: פלאג מג)