מבחן רכב: קיה EV9 בגרסת GT-Line – רכב חשמלי עם 6 עד 7 מושבים

קיה EV9 היא הקיה המרשימה והיוקרתית ביותר שהגיעה לישראל עד היום - ומוצעת בתור רכב חשמלי עם 6 עד 7 מושבים. לקחתי אותה למבחן בגרסת GT-Line
מבחן וידאו קיה EV9 GT-Line – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

קיה EV9 יצאה לשווקים העולמיים בשנת 2023, ומאז זכתה בכל מני פרסים בעולם. לאחר ציפייה מרובה היא הגיעה אלינו ב-2024, בשתי גרסאות – גרסה אחת עם 7 מושבים והנעה אחורית, וגרסה אחת עם 6 מושבים והנעה כפולה. אני לקחתי אותה למבחן בגרסת ה-GT Line הבכירה עם ששת המושבים (Kia EV9 GT-Line), ובואו נראה מה הדגם כולל.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבחן רכב קיה EV9 (צילום: פלאג מג)
מבחן רכב קיה EV9 (צילום: פלאג מג)

הפלטפורמה

פלטפורמת ה-E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה מוכרת עוד מימיה הראשונים ככזו שיכולה לכלול בתוכה דגמי רכבים חשמליים ממגוון סגמנטים שונים. עד כה ראינו בישראל מספר רכבים שעושים שימוש בפלטפורמה זו, ביניהם יונדאי איוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6, ויונדאי איוניק 6 – שגם את כל המבחנים של הדגמים האלו תוכלו למצוא במבחני רכב באתר וביוטיוב שלנו.

כבר בתערוכת לוס אנג'לס לשנת 2021 הציגו בקיה וביונדאי את העתיד – קרוסאוברים גדולים מאוד, עם שבעה מקומות, על טהרת החשמל. אלו הם יונדאי איוניק 9 וקיה EV9, כאשר ה-EV9 היא כאמור קרוסאובר 7 המקומות הראשון של המותג. ויש גם את קיה EV3, שמהווה גרסה מוקטנת וקומפקטית של ה-EV9 – והיא כנראה תגיע לישראל עד סוף השנה.

בכוונת היצרנית להשלים מערך של 11 דגמים חשמליים עד שנת 2026, עם עוד 7 רכבים חשמליים ייעודיים – שיגיעו לארץ בקצב של כ-3 דגמים חדשים מדי שנה. בין השאר, היצרנית מתכננת להוציא לשוק גם את הדגם הראשון בפלטפורמת PBV שלה (ר"ת של Platform Beyond Vehicle) – דגם הקונספט PV5, שהוא רכב חשמלי מסחרי רב-תכליתי המותאם לביצוע משלוחים, בדומה ל-ST1 של יונדאי.

תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי

מבחן קיה EV9 (צילום: פלאג מג)
מבחן קיה EV9 (צילום: פלאג מג)

עיצוב קיה EV9

קיה EV9 היא הרכב הראשון שמגיע למגזין מהפלטפורמה של הרכבים הגדולים של קיה. זה קרוסאובר עצום ומגניב ממש למראה! כדי שתהיה לכם קצת פרופורציה על הדגם, כי אולי הגודל שלו לא מועבר טוב בצילומים, בואו נתחיל בלציין את המימדים שלו: גרסת ה-EV9 GT-line היא באורך 5,015 מ"מ, רוחב 1,980 מ"מ, גובה של 1,780 מ"מ, ויש לה בסיס גלגלים של 3,100 מ"מ. באורך של קצת יותר מ-5 מטרים, ה-EV9 היא רכב הנוסעים המרווח ביותר של קיה עד כה.

אהבתי מאוד את העיצוב החיצוני הקשוח שלו, שמתעצם עוד יותר בזכות הצבע השחור של רכב המבחן. יש לו צמיגים בולמי רעשים יפים עם חישוקים ענקיים בגודל 21 אינץ' (ברמת הגימור הזו), ידיות שנשלפות אוטומטית בעת פתיחת הרכב, חלונות אחוריים כהים, ספוילר אחורי, וכמובן – בגרסה הזו יש פנסי מטריקס לד בעיצוב ממש מרשים מלפנים, ופנסים אחוריים מגניבים לא פחות. גם המראות של הרכב ענקיות ומעוצבות יפה, ורואים בהן נהדר.

גם המפתח שלו, שנראה במבט ראשון שגרתי למראה, כולל פיצ'ר חמוד – הלוגו של קיה מואר ברגע שאתם לוחצים על כל אחד מהכפתורים. ותזכרו את הלוגו המואר הזה, כי נתייחס לזה גם בהמשך המבחן.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט מהצד
מבט מהצד

אזור הנוסעים מלפנים בקיה EV9

הרכב מעוצב יפה גם מבפנים, ושם דגש על שימוש בחומרים ממוחזרים וסביבתיים יותר ועל ביטול הדרגתי של שימוש בחומרים מהחי. הוא מאוד אינטואיטיבי, מזכיר דגמים אחרים של המותג, וכולל אינספור פיצ'רים מגניבים. במבחן הווידאו הקדשתי זמן ממושך למעבר על הרבה מאוד פיצ'רים בתוך הרכב, אז אם תרצו לראות בעצמכם מה הרכב מציע מומלץ לצפות במבחן המצולם (בתיאור הסרטון תמצאו סימניות שיאפשרו לכם לדלג לקטעים שאתם רוצים לצפות בהם). בואו נעבור עליהם כאן בקצרה יחסית.

ה-EV9 ממש מרווחת מבפנים, מכל כיוון, כולל הרבה מרווח לראש גם כשהמושב במצב הכי גבוה שלו. הדגם מגיע עם מסך פנורמי ארוך שבעצם מורכב מ-3 מסכים שונים: צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' עבור לוח השעונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3 אינץ' עבור בקרת אקלים. הסידור שלו מעולה ולוח השעונים מצוין, אבל ברכב בגודל כזה וברמת מחיר כזו הייתי רוצה מסך מולטימדיה גדול יותר. מערכת המולטימדיה אינה מסובכת להבנה, וכוללת קישוריות אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay – עם חיבור מיידי ופשוט, שעובד מצוין.

ההגה היפה והמעוצב כולל כיוון חשמלי, הרבה כפתורים ומנופים, ולוגו מואר. אני לא זוכרת מתי לקחתי רכב מבחן עם לוגו מואר, וזה מגניב בעיני. דרכו תוכלו לשלוט על הקרוז קונטרול האדפטיבי (שזה הכי נוח בעיני לשלוט בו עם כפתורים פיזיים שממוקמים על גבי ההגה), במערכת השמע, במצבי הנהיגה, ברמת הרנגרציה וגם בנהיגה בדוושה אחת. ההגה נעים למגע, וכשמסובבים אותו במלואו הוא מחליק בנעימות בין הידיים שלכם בשעה שהוא חוזר למקומו מהסיבוב.

לוח השעונים מפורט וצבעוני, בגודל מעולה, וכולל תצוגה של הנתונים שלכם ואזהרות של מערכת הבטיחות. בגרסה זו הדגם מגיע גם עם תצוגה עילית, שמקרינה נתוני ניווט ואזהרות על גבי השמשה הקדמית.

בנוסף, הרכב כולל פונקציית כניסה ללא מפתח (והתנעה בעזרת כפתור), תאורת אווירה שניתנת להתאמה אישית – ומערכת סאונד היקפית משודרגת של MERIDIAN שכוללת מגבר ו-14 רמקולים ומשמיעה סאונד באיכות פשוט מצוינת.

אזור הנהגת והנוסעים מלפנים
אזור הנהגת והנוסעים מלפנים

חוויית המשתמש בתא הנהגת והנוסעים

נתחיל בבקרת האקלים, כי בטח כבר נמאס לכם לשמוע אותי מתלוננת על זה. בקיה EV9 יש לנו כפתורים פיזיים לשליטה על המיזוג! גם על העוצמה, גם על המיקום וגם על הטמפרטורה – וגם הנוסע שלצד הנהג זוכה לכפתור עבורו. אני אישית ממש שמחה מזה, וזה מאוד מקל עליי בזמן נהיגה. ואלמנט מגניב הוא שאתם יכולים להגדיר שברגע שאתם מפעילים את המיזוג על קירור, גם המושבים מתקררים. ולהפך, כשאתם מדליקים את החימום, המושבים וההגה מתחממים! זה חוסך התעסקות וזו מחשבה חכמה מאוד ונכונה.

הדגם כולל הרבה שטחי אחסון חכמים ומעוצבים, ונראה את ההברקות האלו גם מאחור. יש פה משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (שיש בו מספיק מקום גם לטלפון שמנמן כמו שלי), תא כפפות, מקום לבקבוקים בדלתות, שני מתקנים כוסות בשני גדלים שונים (שזה מעולה ונוח אם יש לכם בקבוק או כוס עם תחתית עבה במיוחד), שטח אחסון על הרצפה בין הנהג והנוסע (שמאוד נוח להשתמש בו כדי לשים תיק או אוכל שאתם לא רוצים שיטלטל במהלך הנסיעה), ועוד. 

מבט לתוך הרכב
מבט לתוך הרכב

מקדימה תוכלו לשלוט חשמלית בכל המושבים מאחוריכם, לפתוח ולסגור את הווילון החשמלי של הגג הפנורמי של הנוסעים מאחור וכמובן לתפעל גם את כל שאר מערכות הרכב. הנוסעים מקדימה נהנים מסאנרוף חשמלי, עם וילון ידני.

הרכב כולל המון פיצ'רים מגניבים שהתלהבתי מהם. אחד מהם הוא זיהוי טביעת אצבע להגדרת פרופיל הנהג. אתם יכולים להגדיר עד שני נהגים, לצד פרופיל אורח. בעת קריאת טביעת האצבע שלכם האוטו יכוון את כל ההגדרות, כולל המושב והנהיגה, למה שאתם מעדיפים, וחשוב לא פחות – הוא ידע לחבר את הטלפון הספציפי שלכם לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי האלחוטיים. זה פשוט נהדר בעיני, כי זו באמת בעיה כשאתם נוסעים ביחד עם בן או בת הזוג ברכב ששניכם מחוברים אליו בצורה אלחוטית, ותמיד הטלפון הלא נכון הוא זה שיתחבר ראשון – ואז זה יוצר בעיה גם בנסיעה שאחרי זה כי פתאום הרכב לא מתחבר לטלפון שלכם. בקיצור, בעיות עולם ראשון, אבל זה פותר אותן.

ונסיים את החלק הזה במושבים המפנקים של הרכב. בגרסת ה-GT הוא מגיע עם מושבי Relaxation (רגיעה) שניתנים להשכבה בשורת המושבים הראשונה והשנייה, כולל כיוונון חשמלי, חימום ואוורור. יש גם זיכרונות, ובמושב הנהג תהנו גם מפונקציית עיסוי עם מספר מצבים – עיסוי לכל הגוף, עיסוי לגב ועיסוי לירכיים. הכיסאות כוללים גם הדום שמתכוונן חשמלית, כריות לראש שנראה לי שכוללות בד מנדף זיעה, ואתם יכולים לשלוט על כל המושבים של הרכב עם כפתורים שמפוזרים לצד המושבים וכמובן גם ממושב הנהג. המושבים מרופדים בעור טבעוני, שזה גם משהו שתמיד מוצא חן בעיני.

שורת המושבים השנייה
שורת המושבים השנייה

אזור הנוסעים בשורת המושבים השנייה

הרכב ממש מרווח ומפנק גם למי שנוסע בשורת המושבים השנייה. הוא מציע המון מרווח לראש, לרגליים ולצדדים, וכל מני תוספות קטנות להנעמת הנסיעה. בשורת המושבים האמצעית יש 2 שקעי usb-c על גב המושבים הקדמיים (כמו שראינו ביונדאי אלנטרה ויונדאי קונה היברידית), כיסים בגב המושבים, 2 מתקני כוסות על הקונסולה המרכזית – ומתחתיהם יש שולחן קטן ושטח אחסון גדול שניתנים לשליפה.

בנוסף תמצאו בשורה זו גם תאורת קריאה, פאנל שליטה על המיזוג (הנפרד לשורה השנייה והשלישית), פתחי מיזוג מגניבים בתקרה, ידיות, וויי תלייה, ומשענות יד מתכווננות ידנית גם מהצד הפנימי של המושבים. יש גם קצת שטח אחסון בדלתות ווילונות ידניים לתוספת פרטיות והגנה מהשמש.

שולחן קטן ושטח אחסון נשלפים
שולחן קטן ושטח אחסון נשלפים

אזור הנוסעים בשורת המושבים השלישית

במושב הכי אחורי תמצאו שני מושבים צמודים (ולא נפרדים כמו בשתי השורות הקדמיות). יש תאורה ופתחי איוורור בגג, מתקן כוסות, ועוד חיבורי USB-C. גם בשורה זו יחסית מרווח, ואפשר להזיז את המושבים האמצעיים לקצת יותר מקום ברגליים, ובסך הכל נחמד לשבת גם הכי מאחור. חשוב לזכור שזו שורת מושבים שבדרך כלל נשמרת לילדים הכי קטנים, שצריכים הכי פחות מקום, וגם אז היא מציעה יותר מהמצופה. בנוסף, הגישה לשורה זו נוחה גם בלי קיפול שורת המושבים האמצעית – בעיקר אם אתם קטני מימדים (ובכל מקרה, תמיד תוכלו לקפל אותם חשמלית בקלות).

אזור הנוסעים מאחור - שורת המושבים השלישית
אזור הנוסעים מאחור – שורת המושבים השלישית

תא המטען האחורי של קיה EV9

תא המטען האחורי של הדגם נפתח חשמלית באמצעות המפתח של הרכב, כפתור לצד מושב הנהג, וגם דרך כפתור מתחת לדלת תא המטען עצמה. הוא כולל כפתורים לקיפול והרמת שורת המושבים השלישית, ווים, שקע מצת ומגירה תחתונה לאחסון כבלים וערכת ניפוח. בנוסף, אהבתי את זה שיש גם פתח מסודר לשחרור כבל טעינה תקוע – ותוכלו לצפות במדריך הווידאו והמדריך הכתוב שלנו בנושא.

מדריך קצרצר לשחרור כבל הטעינה שתקוע ברכב, מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

כדי שלא נתאמץ יותר מדי, המושבים מתקפלים ונפתחים חשמלית בעזרת כל מני כפתורים באוטו, ואנחנו לא צריכים להפעיל שום כוח פיזי. זה נהדר! מי שניסה פעם לקפל בקביעות מושבים אחוריים של רכב בצורה ידנית, יכול להסכים איתי שזה לפעמים קצת מסורבל ומעצבן. 

שחרור כבל טעינה תקוע
שחרור כבל טעינה תקוע

נפח תא המטען במצב בו נעשה שימוש בכל המושבים מפתיע בגודלו, ועומד על 333 ליטר – שזה יותר ממה שהייתי מצפה ברכב עם 6 עד 7 מושבים. זה כמובן, בין השאר, בזכות השימוש בפלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי. אם תקפלו את שורת המושבים האחרונה תוכלו להעמיס עד 828 ליטר, ובעת קיפול שתי שורות המושבים האחוריות שטח תא המטען גדל ל-2,393 ליטר. 

בגרסת ה-GT-Line, לרכב יש כושר גרירה מקסימלי של 750 ק"ג ללא בלמים, ו-2,500 ק"ג עם בלמים.

תא המטען האחורי עם כל המושבים בתפוסה מלאה
תא המטען האחורי עם כל המושבים בתפוסה מלאה
תא המטען האחורי עם שורת המושבים השלישית מקופלת
תא המטען האחורי עם שורת המושבים השלישית מקופלת

תא המטען הקדמי של קיה EV9 GT

תא המטען הקדמי של הדגם הוא יחסית מרווח, ומגיע בנפח של 52 ליטר בגרסה זו. בגרסת ההנעה האחורית נפחו גדול יותר, אך כאן חלק מהמקום נתפס בידי המנוע השני שממוקם מלפנים. בתא המטען הזה תוכלו לאחסן את כבל הטעינה ומתאם ה-V2L שלכם, כמו במקרה של רכב המבחן, או ערכת ניפוח. הוא נפתח חשמלית בעזרת לחיצה על כפתור שממוקם משמאל להגה, ואז אתם מרימים אותו עם היד בקלות רבה ומבלי להפעיל כוח בזכות המוטות הטלסקופיים. אין לו כיסוי, יש לו מדרגה ושטיחוני גומי למניעת החלקה, ומשקל ההעמסה המקסימלי שלו הוא 20 ק"ג. 

‏‏תא המטען הקדמי
‏‏תא המטען הקדמי

מנוע

לקיה EV9 יש שתי אפשרויות הינע: הנעה אחורית והנעה כפולה. לגרסה שלקחתי למבחן ישנה הנעה כפולה בהספק משולב של 384 כוחות סוס, והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות בלבד.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

ביקורת רכב קיה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב קיה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית

לקיה EV9 יש סוללה בגודל 99.8 קוט"ש בשתי הגרסאות, שמספיקה לטווח מוצהר מקסימלי של 563 ק"מ בגרסה זו. שקע הטעינה נפתח ונסגר חשמלית והוא מואר ועם אינדיקטור מואר נוסף למצב הטעינה.

הרנגרציה נשלטת באמצעות מנוף שממוקם מאחורי ההגה, וזה נוח מאוד בעיני שלא צריך להיכנס למערכת המולטימדיה עבור זה. יש בסך הכל ארבעה מצבי רגנרציה, כולל נהיגה בדוושה אחת – וזה נהדר שהם נשלטים בעזרת מנופים מאחורי ההגה ולא דרך מערכת המולטימדיה. יש גם מצב של רגנרציה אוטומטית, שעושה שימוש במצלמה הקדמית, ומתאים את דרגת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם למצב התנועה מסביב לרכב. זה בעצם סוג של רגנרציה אדפטיבית מגניבה, שאני לא זוכרת מתי נתקלתי בה בדגם אחר.

שקע טעינה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)
שקע טעינה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)

לסוללת הדגם יש קצב טעינה ביתית של 11 קילוואט. בבית תוכלו להטעין את הרכב מ-10-100% תוך כ-9 שעות.

הדגם גם תומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט. בעמדה מהירה שתומכת ב-50 קילוואט תוכלו להטעין את הרכב מ-10-80% תוך 83 דקות, ובעמדה שתומכת ב-350 קילוואט הטעינה תארוך רק 24 דקות. זאת כמובן, עם תשתית מתאימה ובתנאים האידיאליים.

מתאם V2L קיה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)
מתאם V2L קיה EV9 GT Line (צילום: פלאג מג)

במהלך המבחן אני השגתי טווח של 440 ק"מ. בעיני הוא ראוי מאוד והגיוני לרכב במשקל הזה, ועם הנעה כפולה. חשוב לזכור גם שהמבחן התבצע בימים חמים מאוד עם מיזוג שפועל במקסימום, וכלל שילובים משתנים של מצבי נהיגה וכמות נוסעים.

מה שחשוב לציין ברכב 6 או 7 מקומות, זה שהוא לרוב משמש להסעת הילדים למסגרות שונות שנמצאות יחסית קרוב לבית, ורק מספר פעמים בשנה להסעה לחופשה רחוקה יותר. ככה שהטווח הזה הוא בהחלט די והותר לשימוש יומיומי בעיני. וכמו בכל רכב חשמלי, ברגע שתכירו אותו יותר, תנהגו בו יותר ותשתדלו לחסוך – תגיעו קרוב יותר להצהרת היצרן.

שימוש במתאם V2L בקיה EV9 - גם להכנת קפה קר מפנק!
שימוש במתאם V2L בקיה EV9 – גם להכנת קפה קר מפנק!

בדומה ל-EV6, הרכב תומך גם בטעינת V2L (להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים מהרכב), טעינת הבניין או הבית מהרכב (V2B/V2H) וחיבור של הרכב לרשת החשמל (V2G). עקב המצב הבטחוני הכנתי מדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה ובזמן הפסקות חשמל ארוכות, והוא קיים גם בגרסת וידאו. כדי להשתמש בפונקציה ולספק חשמל למכשירי חשמל חיצוניים עליכם להשתמש במתאם ייעודי, שבמקרה שלי הגיע עם הרכב.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

מה זה חיבור V2L או V2G? – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
פונקציית V2L של קיה EV9 - גם להכנת קפה קר מפנק!
פונקציית V2L של קיה EV9 – גם להכנת קפה קר מפנק!

בטיחות ומערכות עזר

קיה EV9 זכתה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP, ויש לה מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות רבות – שמתפקדות מצוין. הרכב מגיע בין השאר עם מצלמת 360°, סיוע למניעת התנגשויות בשטח המת או בחנייה, בקרת סטייה מנתיב, בלימת חירום, ועוד.

אני רוצה להתעכב שנייה על תצוגת "השטח המת" בלוח השעונים, שראינו גם במספר דגמים אחרים של קונצרן יונדאי-קיה. בעיני זה היישום הטוב ביותר של תצוגת השטח המת, כי הוא מופיע בעיגול באחד מהצדדים בלוח השעונים ברגע שאתם מאותתים והשטח אינו פנוי. אם תאותתו ימינה, הוא יופיע מימין, ולהפך. זה כמובן גם מלווה בהתראה קולית ובחיווי על גבי המראות. התצוגה הזאת הרבה יותר נוחה בעיני מאשר תצוגה של השטח המת במערכת המולטימדיה, באופן שחוסם את המפה של ה-Waze ובדרך כלל מפריע לי.

ביקורת קיה EV9 (צילום: פלאג מג)
ביקורת קיה EV9 (צילום: פלאג מג)

איך קיה EV9 GT נוסעת?

לקיה EV9 יש חלוקה לשני סוגי מצבי נהיגה – מצבי נהיגה "רגילים" ומצבי "נהיגה בשטח". הם נשלטים דרך שני כפתורים שממוקמים על גבי ההגה. המצבים הרגילים כוללים 4 מצבי נהיגה שונים: Eco, Sport, Normal, ומצב מותאם אישית שנקרא My Drive. המצבים המיוחדים כוללים מצב שלג, בוץ וחול.

זה תמיד כיף לקחת גרסת GT של רכב, אבל הפעם מדובר בשילוב מעניין כיוון שהרכב עצמו מיועד להסעת 6 נוסעים. המנוע חזק מאוד והרכב מתנהל בכביש בצורה פשוט מצוינת. הוא מחליק כמו חמאה ומשייט בקלילות למרות הכובד והמימדים שלו, וכיף מאוד לנהוג בו. יש לו בידוד רעשים טוב גם בכל הנוגע לרעשי כביש וגם לרעשי רוח, אך בעת נהיגה במהירויות גבוהות תשמעו קצת את הרוח מכיוון הסאנרוף. זאת לצד בולמים שממסכים היטב את כל המהמורות בכביש.

תאורת המטריקס LED עובדת כרגיל מצוין בכבישים חשוכים, ולצד הישיבה הגבוהה מהכביש ושדה הראייה הרחב תרגישו מאוד בטוחים ושאתם רואים הכל. גם הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד מעולה ונוח לשימוש באמצעות כפתורים שממוקמים על גבי ההגה.

להרבה גברים ונשים יש קצת רתיעה מנהיגה ברכבים גדולים, אבל אני באמת לא חושבת שזה אמור להדאיג אתכם. יש פה המון מערכות בטיחות ועזר ואחרי הנהיגה הראשונה שלכם אתם כבר תתרגלו. כל עוד אתם מודעים לרדיוס הסיבוב הגדול של האוטו ומימדיו, ונשמעים לכל החיישנים ההיקפיים והמצלמות – לא אמורה להיות לכם בעיה. יש אגב גם חיישנים בצדדים, ולא רק מקדימה ומאחורה.

איך קיה EV9 GT-Line נוסעת?
איך קיה EV9 GT-Line נוסעת?

מחיר קיה EV9

מחיר קיה EV9 מתחיל מ-429,000 ש"ח עבור גרסת ההנעה האחורית (פרימיום), ועבור גרסת ההנעה הכפולה שלקחתי (GT-Line) תשלמו 489,000 ש"ח. המחירים הינם לפני אגרת רישוי או תוספת על צבעים מיוחדים.

הדגם מגיע עם אחריות של 3 שנים (ללא הגבלת ק"מ) על הרכב, ואחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (המוקדם מביניהם).

מחיר קיה EV9 (צילום: פלאג מג)
מחיר קיה EV9 (צילום: פלאג מג)

סיכום ביקורת רכב קיה EV9 GT

בואו נדבר תחילה על הפיל שבחדר. במחיר של כמעט חצי מיליון שקלים, זה בהחלט הדגם היקר ביותר של קיה שהגיע לישראל עד היום. זה מחיר שהוא ממש לא לכל אחד, אבל יש הרבה אנשים בארץ שיכולים ורוצים להוציא סכום כזה על רכב 6-7 מושבים חשמלי. לכן, בואו נתייחס אליו בתור מה שהוא, ולא בתור כמה הוא עולה.

עבור המחיר הזה אתם מקבלים רכב 6 או 7 מושבים מוצלח מאוד. בואו נודה באמת – זה אחד מהדגמים המרשימים ביותר של מותג קיה שהגיעו לישראל עד היום.

יש לו טווח סבבה לגמרי לרכב שצריך לסחוב הרבה, שכמובן גדל בגרסת ההנעה האחורית שלא בחנתי. הוא גם מהנה ומפנק לנהיגה, כולל הרבה פיצ'רים שמעידים על הנדסת משתמש מצוינת, מעוצב באופן קשוח ונהדר (לחובבות הז'אנר, כמוני) – וגם יכול להסיע 6 עד 7 נוסעים בנוחות מרבית ועם המון מרווח לכולם.

בסך הכל, אם יש לכם 4 או 5 ילדים וזה בתקציב שלכם – לגמרי הייתי לוקחת אותו לנסיעת מבחן.

מבחן קיה EV9 GT Line בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

רוצים להתייעץ לגבי דגמי קיה, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן רכב קיה EV9 GT (צילום: פלאג מג)
מבחן רכב קיה EV9 GT (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של קיה EV9

הספק המנוע של רכב המבחן: 384 כ"ס, הנעה כפולה

גודל סוללה: 99.8 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילוואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 350 קילוואט!

זמן טעינה ביתית: מ-0% ל-100% תוך כ-9 שעות (בקצב של 11 קילוואט)

זמן טעינה מהירה: מ-10% ל-80% תוך כ-83 דקות (בקצב של 50 קילוואט), מ-10% ל-80% תוך כ-24 דקות (בקצב של 350 קילוואט)

טווח מוצהר של רכב המבחן: 563 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 440 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 489,000 ש"ח (רמת הגימור GT-Line)

אחריות: 3 שנות אחריות (ללא הגבלת ק"מ) על הרכב. 7 שנות אחריות או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם).

שירות: רשת מרכזי השירות של חברת טלקאר (יבואנית קיה בישראל) הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן קיה EV9 GT (צילום: פלאג מג)
מבחן קיה EV9 GT (צילום: פלאג מג)