לפני כשנה, קיה ניצלה את הבמה של תערוכת הרכב של לוס אנג'לס בכדי להציג את ה-EV9. אחרי היונדאי איוניק 5, קיה EV6, יונדאי איוניק 6 וג'נסיס GV60 – הפלטפורמה היעודית של קונצרן יונדאי-קיה צפויה הייתה לשמש כבסיס לקרוסאובר חשמלי חדש, גדול ומשונה למראה (לפחות עפ"י תמונות הקונספט) שיציע גם אפשרות של שבעה מקומות.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית הבאה שלכם
כעת, אחרי דממה ארוכה בנושא, אנחנו מקבלים מעט מידע לגבי מה שצפוי להיות חלק מסויים מהמפרט הטכני של הדגם החדש. המידע התקבל על ידי משתתף בקבוצת מיקוד של היצרנית בארה"ב, במסגרתו נשאלו המשתתפים לגבי תחושותיהם בכל הנוגע לרכישת "קרוסאובר חשמלי גדול, עם אפשרויות הנעה שונות, טווחים של 300 עד 400 ק"מ ורמות מחיר של בין 58 ל-73 אלף דולרים".
עפ"י המידע שנמסר מהמשתתף למגזין Electrek, הדגם צפוי להגיע לארה"ב בחמש רמות גימור שונות – כשחלקן גם נבדלות אחת מהשנייה בכל הנוגע לטווחים ואבזור אופציונלי נוסף. שימו לב שבארה"ב, בניגוד לישראל, נהוג למכור רכבים במגוון גדול של רמות גימור עם הבדלים תהומיים לעיתים לעומת המוצרים שנמכרים באירופה ובישראל – ועל כן, יתכן בהחלט שנראה בארץ "רק" רמת גימור אחת או שתיים מאלו.
רמת הגימור הראשונה והבסיסית ביותר מציעה טווח של 352 ק"מ, 200 כ"ס, הנעה אחורית, ג'אנטים בגודל 19 ס"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 8.5 שניות לצד אפס יכולות גרירה ואפילו העדר סאן רוף. מחירה של רמת הגימור הראשונה עומד עפ"י המידע המודלף על 58,000 דולרים. רמת הגימור השניה מציעה טווח גבוה משמעותית של 464 ק"מ, תאוצה של 8.9 שניות מאפס למאה, הנעה אחורית גם כן – ויכולות גרירה של כ-1000 ק"ג, כאשר מחירה של רמת גימור זו עומד על 61,000 דולרים.
רמת הגימור השלישית עפ"י המדליף היא גם הראשונה להציע הנעה כפולה: הטווח כאן יורד במקצת ל- 416 ק"מ, אבל ההספק טס ל-400 כ"ס. התאוצה כאן עולה ל-6 שניות בלבד מ-0 ל-100, ויכולת הגרירה עולה גם היא ל-1250 ק"ג. מחירה של רמת גימור זו עפ"י המדליף עומד על 63,000 דולרים, כאשר רמת הגימור הבאה בתור מציעה נתונים טכניים זהים – עם ג'אנטים בגודל של 20 אינץ' במקום 19, וככל הנראה פרטי אבזור רבים נוספים – עולה 68,000 דולרים, וכאן הטווח מצטמצם בעוד קצת – 384 ק"מ.
רמת הגימור הגבוהה ביותר תעלה 73 אלף דולרים, ולמרות נתוני טווח והספק זהים, ישנו ככל הנראה שינוי במערכת ההינע – שכן דגם זה מאפשר תאוצה מ-0 ל-100 בחמש שניות בלבד, ויכולות גרירה גבוהות אף יותר של מעל ל-2 טונות, לצד הבדל בג'אנטים – 21 אינץ'. נתונים אלו מרמזים על, אולי, גרסת GT LINE של הדגם. לצד כל אלו, נזכיר כי עפ"י כתבת מה מחכה לנו בשוק הרכב החשמלי בישראל ב-2023, טלקאר אישרו לנו כי בהעדר אירועים גלובליים חמורים כמו הקורונה או המלחמה באוקראינה, הקיה EV9 (שכרגע מוצגת אך ורק כדגם קונספט) תגיע לשוק בישראל הלכה למעשה לקראת סוף 2023.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הנתונים הטכניים של ה-EV9? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!