זה לא סוד שמהפכת הרכב החשמלי שוטפת גם את עולם הרכבים האקזוטיים. כל יצרנית שייתכן ופוסטרים של רכביה היו תלויים בחדרכם כילדים נמצאת בתהליך של פיתוח רכב חשמלי כזה או אחר, יחד עם דגמים שכבר נמכרים בעלי הנעה היברידית או פלאג אין. אפשר לומר שבחזית תחום רכבי העל האקזוטיים החשמליים עומדת רימאק – עם הרימאק נבארה, מפלצת בעלת 4 מנועים חשמליים (1 לכל גלגל) וקרוב ל-2000 כוחות סוס מפלצתיים.
בתחילת דרכו של המגזין דיווחנו לכם על הקאמבק של הלמבורגיני קונטאש, אחת ממכוניות העל האקזוטיות הנחשקות ביותר בעולם – שחוזרת השנה בגרסאת הנעה היברידית עוצמתית במיוחד. כמובן שחוץ מהשם האייקוני והעיצוב המדהים, אין הרבה קשר בין הקונטאש המקורית משנות ה-70 לקונטאש הזו, אך הדגם מספק הצצה לעתיד של למבורגיני.
בחברה הוציאו מספר הודעות מעניינות לעיתונות בימים האחרונים, כאשר העיקרית שבהן: שנת 2022 היא השנה האחרונה בה יפותחו דגמי בעירה פנימית בלמבורגיני, כאשר החל מ-2023 כלל הדגמים שיפותחו וימכרו משם והלאה יהיו דגמים היברידיים ודגמי פלאג אין. לא מדובר בנטישה מוחלטת של מנוע הבנזין – היות והוא בכל זאת ימשיך להופיע ברכביה העתידיים של למבורגיני, אך גם זו תגיע – והמסמר הראשון בארון של מנועי הבנזין בחברה: למבורגיני מודיעה גם כי הדגם החשמלי הראשון שלה יוצג ב-2028, ויהיה כפי הנראה קרוסאובר 4 דלתות – בדומה ללמבורגיני אורוס.
בנוסף לתוכניות אלו, השנים הקרובות של למבורגיני יביאו לכבישים למבורגיני אוונטדור היברידית כבר ב-2023, למבורגיני אורוס פלאג אין ב-2024, למבורגיני הורקאן הייבריד ב-2025, וכאמור – אותה מכונית חשמלית טהורה ב-2028. התהליך וההודעות המדוברות מהוות מהפך של 180 מעלות מטעם למבורגיני, אשר עד לפני זמן מה עדיין התייחסו בביטול מחולט לרעיון המעבר לרכב חשמלי. כעת, נותר לחכות ולראות כיצד האופוזיציה של השור האיטלקי תגיב.
למבורגיני עדיין לא מיובאת ארצה, אך אם אתם מתלבטים מבין סוגי ההינע האלטנרטיבי האפשריים – לרשותכם המדריך לרכב היברידי, המדריך לרכב פלאג אין והמדריך לרכב חשמלי בכדי לסייע בבחירה!
מה דעתכם על המהלך של למבורגיני? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי