אם אתם חובבי ענף הרכב החשמלי ונגזרותיו בישראל, אתם בוודאי מכירים את חברת לינק אנד קו. מדובר באחת מחברות הבת של קונצרן ג'ילי, אשר מתמקדת בשלב זה בקרוסאובר פלאג אין יוקרתי אשר מתבסס על הוולוו XC40 פלאג אין. לינק אנד קו הוקמה בשנת 2017 בסין והיא אחת מזרועות היוקרה של ג'ילי, יחד עם זיקר (שגם היא צפויה להגיע ארצה מתישהו בשנים הקרובות, אם כי במקרה זה הנתונים מעורפלים הרבה יותר).
את זה שזיכיון היבוא לדגמי לינק אנד קו נמצא בידי "מאיר חברה למכוניות", היבואנית של – בין השאר – הונדה, וולוו ובקרוב פולסטאר – אנחנו יודעים כבר מזמן. לפני כשנתיים גם יצאה הודעה מטעם אחת מחברות הבת של מאיר כי יחידה בודדת של לינק אנד קו הגיעה ארצה לצורכי בדיקות במסגרת אותה חברת בת, אך כעת מסתבר -תודות לתמונות שהגיעו לידינו ע"י גורם המקורב למערכת – כי ישנה יחידה אחת של הלינק אנד קו 01, אותו קרוסאובר פלאג אין של החברה, שכבר נעה בחופשיות עם רישוי ישראלי על הכבישים – ולא לצרכי ניסויים.
היחידה המדוברת צולמה במתקן ציבורי שבחלקו נמצאים משרדים של חברת מאיר באזור גוש דן, ולפי הנמסר לנו – היא משמשת לצרכי תקינה לשוק הישראלי, וצפוי שתהפוך להיות רכב המבחן הרשמי של החברה עם תחילת השיווק. עם זאת, נמסר באותה נשימה כי תהליכי התקינה התארכו מסיבות לא ברורות ויתכן שזו אחת מכמה סיבות לעיכוב בתחילת השיווק של דגמי לינק אנד קו בישראל. ליצרן זה שיטת מכירות יחודית, לפיה המכוניות ניתנות ללקוחות בליסינג בתשלום חודשי קבוע ובכך מקווים למנוע התעסקות וטרטורים מיותרים של הלקוחות, אבל כרגע לא ברור כיצד שיטה זו תעבוד בישראל, והאם יתאפשר לחברת מאיר למכור את המכוניות באופן ישיר.
בדומה לפולסטאר ולהשקת ה-C40 של וולוו, במאיר שומרים כרגע על דממת אלחוט ולא קיבלנו את תגובתם נכון למועד פרסום הכתבה (כמובן שבמידה ותתקבל, אנו נעדכן בהתאם), ונותרנו עם העובדות – רכב אחד לפחות של לינק אנד קו נמצא בישראל וכבר מחזיק ברישוי ישראלי, ועם הספקולציות – כנראה שהשיווק קרוב משחשבנו, אם כי גם קונצרן ג'ילי אדיר המימדים לא חסין בפני השפעות המצב הגיאו פוליטי העולמי, כך שברור שעיכובים נוספים עלולים להתרחש בהשקה.
למי שאינו מכיר, לינק אנד קו 01 היא הסנונית הראשונה של אותו מותג היוקרה מבית ג'ילי, והיא מגיעה עם שני סוגי מנועים: גרסה עם מנוע 2000 סמ"ק, בנזינית לחלוטין, שלא רלוונטית לנו ויתכן שגם לא תעלה ארצה (לה אפילו אופציה לגיר ידני), וגרסה עם מנוע 1500 סמ"ק ומערכת פלאג אין לה סוללה בגודל 9 קוט"ש, גיר 7 מהירויות כפול מצמדים או 8 מהירויות פלנטרי, והספק כולל של 257 כוחות סוס. זוג המנועים מניעים את כל ארבעת גלגלי הרכב. לחברה מספר דגמים נוספים, בינהם ה-05 – הוא גרסאת קופה של ה-01 (בדומה לדגמי XC40 ו-C40 של וולוו) וה-03, היא מכונית סדאן 4 דלתות שמתבססת בחלקה על דגם העבר של וולוו – ה-S40.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על הלינק אנד קו 01 הזו? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי