במדריך לרכב פלאג אין דנו רבות בייתרונות (וגם בחסרונות) של מערכת הפלאג אין ברכבים כיום, למה היא עדיפה על רכב חשמלי, למה לא, ועיקר העניין במערכת הזאת כפי שאנו רואים אותה הוא חיסכון נרחב מאוד בדלק, ולימוד "על רטוב" איך זה להתנייד עם רכב חשמלי. להיות בלי, להרגיש עם. ואכן, עד כה בשנת 2021 נמכרו בישראל מעל ל-8000 רכבי פלאג אין, מספר מכובד ביותר בהתחשב בכך שרכבים אלו במרבית המקרים נמכרים במחירים של 150 אלף שקלים וצפונה.
אך במקרה של המרצדס הבאה, חיסכון באמצעות פלאג אין הוא ממנה והלאה. נתחיל מכך שמדובר בגרסאת קצה של דגמי ה-AMG של היצרנית, זו היא ה-AMG GT63 S E Performance. יש לה את המנוע המפורסם של סדנאת AMG, ה-V8 בגודל 4000 סמ"ק עם טורבו כפול, ומנוע חשמלי שיושב ישירות על ציר ההינע האחורי, ומספק יכולת נסיעה על חשמל ל… 12 קילומטרים. במהירות של עד 135 קמ"ש.
מנגד, כפי שציינו במקור, הרכב הזה לא נועד להיות שובר מוסכמות חסכוני להחריד אלא מפלצת ביצועים. ההספק המשולב של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי עומד על 831 כוחות סוס מטורפים, למרות שהיכולת העיקרית של המנוע החשמלי באה לידי ביטוי בתאוצות עוצמתיות. חשוב שתדעו, לפני הרכישה, שהרכב תומך בטעינה בקצב של 3.7 קילו וואט, מה שיאפשר מילוי של הסוללה מעמדת טעינה בתוך כשעה וחצי – היות וגודלה של הסוללה החשמלית כאן הוא 4.8 קוט"ש. כל החגיגה הזאת מחוברת לגיר רובוטי כפול מצמדים בעל 9 מהירויות, והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך 2.9 שניות בדיוק.
כיאה לרכב יוקרה ספורטיבי, המחיר לא צפוי להיות זול כלל וכלל. דגם זה מאובזר כמובן בכל התפנוקים האפשריים של רכב ברמה זו, מיטב מערכות הבטיחות האפשריות, מסך מולטימדיה ענק, ואף 4 רמות שונות של בלימה רגנטיבית, אם בכל זאת תתעקשו לחסוך בחשמל ובמעט דלק. נכון שהפלאג אין ברובו נועד לחיסכון ולשמירה על סביבה ירוקה, אבל למנועים חשמליים ייתרונות נוספים – כמו תאוצה סופר מהירה ועוצמתית, בדיוק כפי שאנחנו רואים במרצדס הזו. הדגם יושק בתחילת 2022.
מתלבטים אם המרצדס AMG GT63 S E Performance היא הפלאג אין הנכונה לכם? בואו לספר לנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי