
עולם ההינע האלטרנטיבי בתחום הרכב הכבד החשמלי מדשדש קדימה לאט יותר מתחום הרכב החשמלי לשימוש פרטי. מיעוט יצרניות, שווקים ריכוזיים יחסית וקשיים טכנולוגיים יוצרים מצב בו הצרכן יכול (באופן תיאורטי לכל הפחות) לגשת למספר רב של אולמות תצוגה ולהזמין מהם רכב חשמלי חדש, אך בתחום הרכב הכבד – חברות שמעוניינות לחשמל את צי רכבי המשא שלהם נתקלות במחירים אסטרונומיים לצד קושי טכנולוגי שמגביל באופן מהותי את השימושיות של חלק מהרכבים האלו.

מרצדס, כאחת מיצרניות הרכב הכבד המובילות כיום בעולם, ממשיכה במירוץ שלה אל עבר השגת משאית חשמלית שתאפשר טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים על טעינה בודדת, והיא מציגה כעת משאית קונספט – eActros Long Haul – ראש גורר 4X2, שיוצג רשמית בתערוכת IAA 2022, ויאפשר ככל הנראה את הטווח המדובר גם כאשר המשאית גוררת מטען במשקל מקסימלי.

כך שכפי הנראה, המשאית הזו תוכל לגרור לא פחות מ-43 טונות (משקל כולל) על טהרת החשמל. במרצדס מתכננים להשיג את הטווח הזה על ידי שלוש סוללות ענק, שגודלן הכולל עומד על לא פחות מ-600 קוט"ש – פי 12 מאשר המסחרית האחרונה שנבחנה בפלאג מג – סיטרואן ברלינגו חשמלית. הסיבה לכך שמדובר כפי הנראה על משקל כולל, ולא על טווח נסיעה של המשאית עצמה בלבד (ששוקלת סביב ה-7 טונות) – הוא שאף כלי רכב שכזה לא משמש ככלי תחבורה יום יומי, אלא ככלי עבודה.
כשרואים את גודל הסוללה העצום הזה, הדבר הראשון שעובר בראש הוא – מי לעזאזל יעמוד ליד עמדת טעינה כל כך הרבה זמן בכדי לטעון את הדבר הזה? אז זהו, שגם על זה במרצדס חשבו, ובמסגרת ההודעה לעיתונות אפשר לומר שנזרק לאוויר המונח "מגה-צ'ארג'ר", שיוכל לטעון את המשאית לא בקצב הסטנדרטי שאנחנו מכירים של קילו וואט – אלא בקצב של מגה וואט. קצב טעינה שכזה, שייתכן מאוד ויושג על ידי מטען יעודי של מרצדס, יאפשר לטעון את ה-e-Actros מ-20% ל-80% בתוך 30 דקות בלבד. שמעתם נכון – המטען המדובר יוכל, באופן תיאורטי, לטעון את המשאית הזו בקצב של כ-600 קילו וואט בשעה, מה שעלול בהחלט להפוך את המגה-צ'ארג'ר הזה לעמדת הטעינה המהירה ביותר בעולם בפער ניכר.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה וכו' – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

זאת ועוד, במרצדס מבטיחים כי המשאית המדוברת תוכל להמשיך ולשרת את בעליה לסדר גודל של כ-10 שנים, או עד 1.2 מיליון קילומטרים. טווח הזמן המדובר דומה מאוד גם למה שמציעים לדגמים החשמליים של החברה, דוגמאת המרצדס EQE שנבחנה אצלנו לא מזמן, אך הקילומטרז' המדובר מותאם לרכב כבד שצריך להיות בתנועה בכל רגע אפשרי. על החשיפה הרשמית נדווח לכם בתערוכת IAA שתערך בקרוב בגרמניה.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על המרצדס e-Actros החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג
