לקראת סוף שנת 2021, התרחשה תערוכת מינכן 2021 אשר בה לקחה מרצדס חלק משמעותי במיוחד, עם מספר רב של דגמים חדשים שהושקו במקביל למספר דגמי קונספט מסקרנים. אחד הדגמים האלו הוא המרצדס EQE – האלטרנטיבה החשמלית למשפחת דגמי ה-E-Class, או רכב המנהלים 4 דלתות חשמלי במשפחת ה-EQ, שאינו ה-EQS העצומה, אבל גם אינו קרוסאובר.
הדגם הושק, ובמסגרת כתבת "מה מחכה לנו בשוק הרכב בישראל בשנת 2022" גם נודע לנו כי כלמוביל מתכננת לייבא את דגם ה-EQE החדש והמסקרן ארצה כבר במהלך השנה. כעת – מרצדס משחררת מידע וחומרים רשמיים לגבי גרסת ה-AMG הספורטיבית לדגם ה-EQE החשמלי, וכרגיל בדגמי מרצדס שנושאים את שילוש האותיות AMG – הטיפול שהדגם הזה מקבל, בלי קשר להיותו חשמלי, בהחלט עושה חשק.
אז מה בתפריט? נתחיל מהמשותף: סוללת ענק בגודל 90.6 קוט"ש תאכלס את כלל רמות ההספק, יכולות טעינה מהירה בקצב של עד 170 קילו וואט, טעינה מעמדה ביתית או ציבורית בקצב של 11 קילו וואט כסטנדרט, או 22 קילו וואט כאופציה בתוספת תשלום, וביפן תתאפשר בדגם גם טעינה דו כיוונית, כלומר – המרצדס EQE AMG היפנית שלכם תוכל לטעון רכב חשמלי אחר בחיבור אליה. כפי שבוודאי ניחשתם משמות הדגמים – שניהם יגיעו עם הנעה כפולה. המשקל של זוג הדגמים עומד על קצת מעל ל-2.5 טונות.
בכלמוביל נאמר לנו כי בלי קשר להגעת המרצדס EQE "הרגילה" ארצה, דגמי ה-AMG של המרצדס EQE צפויים לעשות עלייה לארץ הקודש כבר במהלך הרבעון השלישי של השנה, ושתי גרסאות ההספק יהיו זמינות לרכישה בישראל עם יכולות הטעינה בקצב של 11 קילו וואט מעמדת טעינה ביתית – אך מי שיחפוץ בהזמנה מיוחדת של הדגם יוכל, בין השאר, להזמינו עם יכולות הטעינה של 22 קילו וואט.
לא בטוחים בנוגע למושגים "קוט"ש", "קילו וואט" ועוד? מילון המונחים החשמלי יעשה לכם סדר!
מרצדס EQE AMG 43 4Matic
אז רמת ההספק הראשונה היא ה-43. זו יוצאת משערי מפעלי מרצדס עם מנוע חשמלי בהספק מסחרר של 476 כוחות סוס תמימים, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.2 שניות. את התפנוקים הרגילים של מרצדס אתם בוודאי כבר מכירים, ואנחנו פחות נלאה אתכם בפרטים אלו, היות ובדומה לדגמי AMG אחרים בליין – זו מאובזרת לעילא ולעילא.
הטווח המוצהר של ה-43 עומד על כ-462 ק"מ מוצהרים – טווח שעלול להראות נמוך ביחס לסוללת הענק שמחוברת למנועים החשמליים העוצמתיים, אך קחו בחשבון שמדובר כאן ברכב חשמלי עם דגש נרחב על נושא הביצועים, ולא באחד שנועד לגמוע טווח גדול ככל האפשר – ואלו שתי דרישות מנוגדות שחייבות לבוא בצורה כזו או אחרת אחת על חשבון השנייה.
מרצדס EQE AMG 53 4Matic וגרסת ה-4Matic+
רמת ההספק השנייה היא ה-53. קיבלתם סחרחורת מה-43? אז ההספק של גרסה זו צפוי לעמוד על לא פחות מ-626 כוחות סוס מפלצתיים, שכאמור – מגיעים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות זוג מנועים חשמליים, אחד על כל סרן. הטווח המוצהר של גרסה זו עומד על 444 ק"מ, והיא מציעה עוד כמה אלמנטים עיצוביים קטנטנים שיבדלו אותה מגרסת ה-43.
אבל מה אם תרצו יותר? במיוחד בשבילכם, תת-גרסה אחת נוספת של ה-53 הושקה גם היא, וזו ה-EQE AMG 53 4Matic+. כן, בשמה – כל ההבדל הוא הפלוס הקטן שמתווסף בסוף, וכנראה שהוא גם יוסיף כמה עשרות שקלים לתג המחיר. אבל – הפלוס הקטן הזה טומן בחובו מספר הבדלים קטנים ומשמעותיים נוספים לעומד ה-53 "הרגילה", ובטח לעומת ה-43.
ראשית, גרסת ה-53 פלוס מקבלת מערכת ניהול מומנט מיוחדת, שדוגמת את המומנט המועבר דרך הסרן האחורי בקצב של לא פחות מ-160 פעמים בשנייה. בזכות מערכת זו, היא מקבלת תוספת הספק – וזה מטפס ל-687 כוחות סוס, אבל הטווח – כך לפחות לפי טענת מרצדס – לא נפגע והוא עודנו עומד על 444 קילומטרים. אם התאוצה של דגם ה-53 "הרגיל" מ-0 ל-100 קמ"ש לא הספיקה לכם (שם מדובר על 3.5 שניות!), הרי שה-53 פלוס תצליח לגלח עוד קצת מזמן התאוצה הזה – והוא עומד כאן על 3.3 שניות בלבד!
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על זוג המרצדס EQE AMG החדשות? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי