מרצדס G-Class הוא אחד הרכבים האייקונים בעולם. במקור, השא האיראני מוחמד רזה, הציע את פיתוחו של הדגם (השא היה גם בעל שליטה ביצרנית) כרכב לשימוש צבאי, וב-1979 הושקה גם גרסה אזרחית של הדגם. לא קשה להבין מי היווה את ההשראה ל-G-Class, וכיום – הג'יפ האמיתני הזה הוא גולת הכותרת של החברה, עם מגוון גרסאות ואפשרויות התאמה (בינהן גרסאות AMG ומייבאך), ומחירים שמתחילים מהשארת עודף ממיליון שקלים, ויכולים להגיע בקלות מאוד לסכומים של 7 ספרות.
אך עושה רושם שלא משנה כמה האייקון חזק, המהפכה החשמלית לא תפסח עליו. בלי להניד עפעף, מרצדס לקחה את ה-G Class וחישמלה אותו. תגידו שלום ל-EQG קונספט – ההצגה האחרונה של מרצדס במשפחת ה-EQ החשמלית, בה לכל קטגוריה של מרצדס תהינה וריאציה חשמלית. משמח מאוד לראות שלמרות החישמול, ולמרות היותו דגם קונספט, ה-EQG שומר על מרבית המאפיינים העיצוביים של ה-G Class, עם התאמות לעולם החשמלי – במקום גלגל ספייר על הדלת האחורית, ישנו שטח אחסון קטן לכבל הטעינה.
ה-EQG החדש צפוי להיות מצוייד בתיבה בעלת שני הילוכים – אחד מהם לשימוש יום יומי שגרתי, והשני לשימוש בשטח, שיתפקד כהילוך איטי יותר וככזה שמאפשר התנהלות נוחה בשטח, למרות הכוח המתפרץ שמאפשר מנוע חשמלי. באופן כללי, מרצדס השתדלה ככל האפשר לשמור על יכולות השטח של ה-EQG קרובות ככל האפשר למקור, בדיוק כמו עם העיצוב, והתכנון ההנדסי שלו יתבצע באופן זהה בו מרצדס מתכננת ומלטשת את ה-G Class.
למרבה הצער, בשלב זה מרצדס לא שחררה שום מידע אשר נוגע ליחידת ההינע של ה-EQG או ליכולות הטעינה שלו. הגיוני מאוד שהרכב יונע בכל ארבעת הגלגלים, ומפאת מימדיו ייתכן ויכיל סוללה אף גדולה יותר מזו המיועדת לשימוש ב-EQS (שם הסוללה ענקית – 107.5 קוט"ש). כך או כך, יש למרצדס זמן לטפל בנושא ולעדכן אותנו – ה-EQG קונספט מתוכנן להפוך לדגם סדרתי אי אז בשנת 2024, כך שביינתים – יש למה לחכות.
סקרנים לדעת עוד על רכבים חשמליים? במדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג תוכלו למצוא מידע רב על התחום, ובקבוצת הפייסבוק הרשמית של המגזין – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ עם מגוון בעלי רכבים חשמליים, היברידיים ורכבי פלאג אין אחרים