לפני קצת מעל שנה, במרצדס הציגו את ה-EQV, שנקרא גם eVito, הגרסה החשמלית של הויטו המוכר והפופולרי (גם בארץ). בזמנו, הדגם שהוצג הוצע עם סוללה גדולה של 90 קוט"ש, יחד עם אפשרות לשבעה או שמונה מושבים. הדגם הוא חלק מסדרת המסחריות החשמליות של מרצדס, שם קיימים גם המרצדס ספרינטר החשמלי והמרצדס סיטאן החשמלי, שהושק רשמית לאחרונה. גם ברכב הכבד החשמלי מרצדס מתקדמת היטב, ולאחרונה החלו במפעלי החברה בגרמניה ליצר את המשאית מרצדס eActros החשמלית.
הויטו החשמלי, שנחשב פופולרי גם באירופה, הגיע עם גודל סוללה בודד, ולא כולם בהכרח זקוקים לרכב היסעים עם סוללה כל כך גדולה, למרות הבדלי המשקל ולמרות השימוש המיועד של הרכב – מה גם שעלות של רכב מסחרי חשמלי כמעט תמיד תהיה גבוהה באופן ניכר לעומת הבדלי המחירים בין גרסאות בנזין וחשמל של אותו הרכב הפרטי, כך שמרצדס עושה בחוכמה כעת – כאשר היא מתחילה להציע את ה-EQV עם גרסאת סוללה נוספת.
הסוללה החדשה בליין, שתצתרף לסוללת ה-90 קוט"ש, היא סוללת 60 קוט"ש צנועה מעט יותר. פרט למחיר נמוך יותר, ה-EQV בגרסאת ה-60 קוט"ש החדשה קל ב-150 קילוגרמים לעומת גרסאת ה-90 קוט"ש. לסוללת ה-60 קוט"ש החדשה טווח של בין 217 ל-238 קילומטרים לפי הצהרת היצרנית. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב של 50 קילו וואט, ומי שיבחר בכך – יוכל לשדרג בתשלום את יכולות הטעינה המהירה ל-80 קילו וואט. במקרה של שדרוג – טעינת הרכב מ-10% ל-80% תתאפשר בתוך כ-35 דקות.
ממש רוצים רכב היסעים חשמלי אבל לא בטוחים איזה היצע יש בארץ? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי